Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-05, 00:15
  #1
Medlem
Theangleaxes avatar
Hej, låt säga att jag har två datorer varav en är gammal och en är nyköpt. Jag har vissa program på min gamla dator som jag inte har på min nya. Microsoft word, crackade anti virus, power iso,winrar, vissa installerade spel etc.

Kan jag föra över dessa om jag har installationsfilen tillgodo? Bara att föra över det till usb (har ingen dvd rom ingång) och kopiera över installationsfilen till nya datorn, installera programmet pånytt och det kommer funka?

Och om jag tex har en torrent version av ett program, låt säga full version av avast. Kan jag då föra över denna torrent och fortsätta som vanligt på den andra datorn?
Citera
2014-01-05, 00:28
  #2
Medlem
dobbelinas avatar
Jepp, inga problem.
Tänk bara på att om den nya datorn har 64 bitars system och den gamla 32 så kan
vissa programmvaror inte användas om de inte har 64 bits i installeraren.
Citera
2014-01-05, 00:42
  #3
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Jepp, inga problem.
Tänk bara på att om den nya datorn har 64 bitars system och den gamla 32 så kan
vissa programmvaror inte användas om de inte har 64 bits i installeraren.

Säkert att det är så enkelt? Båda datorerna har win 8 64.

Har läst runt och sett folk som säger att ett visst program behövs för att göra detta. Är det sant eller klarar man sig med det jag skrev?
Citera
2014-01-05, 00:50
  #4
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Säkert att det är så enkelt? Båda datorerna har win 8 64.

Har läst runt och sett folk som säger att ett visst program behövs för att göra detta. Är det sant eller klarar man sig med det jag skrev?
Har du 64 bit på båda systemen är det bara tuta och köra!
Kopiera över installationsfilerna till en USB sticka och för över bara.
Citera
2014-01-05, 00:53
  #5
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Har du 64 bit på båda systemen är det bara tuta och köra!
Kopiera över installationsfilerna till en USB sticka och för över bara.

Ok tack som fan!
Citera
2014-01-05, 01:36
  #6
Medlem
frozendragons avatar
Enda problemet jag kan tänka mig du kan få är om det är ett program som du fått licens nyckel till och det kräver att du kopplar upp dig mot deras server när du skriver in nycklen samt tillåter bara att programmet är installerat på en dator. De enda som gör så som jag känner till är adobe, men finns säkert fler.
Citera
2014-01-05, 10:31
  #7
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Enda problemet jag kan tänka mig du kan få är om det är ett program som du fått licens nyckel till och det kräver att du kopplar upp dig mot deras server när du skriver in nycklen samt tillåter bara att programmet är installerat på en dator. De enda som gör så som jag känner till är adobe, men finns säkert fler.

Nä då. Annars är det bara att cracka ny nyckel...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback