Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 08:01
  #1369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiewin
En bekant till mig som arbetar med att boka konserter var intresserad av att boka Zara, men hon var tydligen så otrevlig att han vägrade. Hur går det för henne i usa?

Så din kompis pratade med henne när han skulle boka? Oftast pratar man med bokaren så jag har mkt svårt för att tro dig.
Citera
2016-02-11, 08:54
  #1370
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Undra vem det var som förlorade på det Det går rätt bra för henne faktiskt. Varit i USA:s topp-50 lista på spotify ett par månader och spelas på radio i LA


Vad är det för "topp 50 lista" du refererar till? Att en i USA okänd svensk 18-årig artist skulle landa på någon officiell topp 50 lista över streamad musik i USA, oavsett om det är spottan eller annan musiktjänst, låter helt osannolikt om man har någon som helst verklighetsförankring.
Jag antar att du vet att vem som helst kan skapa en "topp 50 lista" på Spotify?
Citera
2016-02-11, 09:23
  #1371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad är det för "topp 50 lista" du refererar till? Att en i USA okänd svensk 18-årig artist skulle landa på någon officiell topp 50 lista över streamad musik i USA, oavsett om det är spottan eller annan musiktjänst, låter helt osannolikt om man har någon som helst verklighetsförankring.
Jag antar att du vet att vem som helst kan skapa en "topp 50 lista" på Spotify?

Nåja... Nog för att jag också stör mig nåt ofantligt på Zzzzara, men hennes musik spelas faktiskt en del utomlands:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lush_L...a_Larsson_song)
Plats 19 i UK t.ex.

https://en.wikipedia.org/wiki/Never_...a_Larsson_song)
Plats 9 på US "Dance/electronics billboard" (?)

Plus massa andra topp-placeringar i Australien med mera
Skivbolagen är bra på att sälja in sina favoriter till radiostationer, sen följer spotifyspelningar som en löpeld.
Citera
2016-02-11, 12:38
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellosolle
Så din kompis pratade med henne när han skulle boka? Oftast pratar man med bokaren så jag har mkt svårt för att tro dig.

Han stötte ihop med henne vid nåt tillfälle. Du får väl tro vad du vill.
Citera
2016-02-11, 17:11
  #1373
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Nåja... Nog för att jag också stör mig nåt ofantligt på Zzzzara, men hennes musik spelas faktiskt en del utomlands:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lush_L...a_Larsson_song)
Plats 19 i UK t.ex.

https://en.wikipedia.org/wiki/Never_...a_Larsson_song)
Plats 9 på US "Dance/electronics billboard" (?)

Plus massa andra topp-placeringar i Australien med mera
Skivbolagen är bra på att sälja in sina favoriter till radiostationer, sen följer spotifyspelningar som en löpeld.

Bra för henne, jag missunnar inte henne det. Noterar att billboard listar hennes låt på plats 13 på årsbasis i USA det gångna året så jag får backa lite på det.

Dock är hon fortfarande bara ett "one hit wonder" med Lush life. Tiden får utvisa som sagt om hon har nåt mer att komma med. Eller rättare sagt: om hennes skivbolag tycker att hon fortfarande kan paketeras till rätt målgrupp.
Citera
2016-02-11, 17:13
  #1374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad är det för "topp 50 lista" du refererar till? Att en i USA okänd svensk 18-årig artist skulle landa på någon officiell topp 50 lista över streamad musik i USA, oavsett om det är spottan eller annan musiktjänst, låter helt osannolikt om man har någon som helst verklighetsförankring.
Jag antar att du vet att vem som helst kan skapa en "topp 50 lista" på Spotify?
Nej, jag tror inte vem som helt kan skapa en officiell topp-50 lista baserat på strömningar. I skrivande stund har för övrigt hennes Lush Life klättrat upp på 27:te plats i USA Eller tror du att Spotify har fifflat med siffrorna? Förstår inte hatet mot hennes musik, du kommer säkert komma med någon ursäkt trots allt. Uppenbarligen är hon inte okänd svensk. Dags att inse att Zara är en duktig artist, och har slagit igenom rätt stort internationellt tro ?

ang One wonder hit. Det sa folk också om Uncover hehe. "Never forget you" har också varit rätt stor, så nja.
Citera
2016-02-11, 18:06
  #1375
Medlem
Det är inget fel på Zara Larssons fysik och även om man ogillar henne så är hon faktiskt framgångsrik.

Det enda vi ogillar med henne är hennes politiska och samhällsmässiga åsikter (bl.a. PK) samt att hon har en försmak för män med mörk hudfärg.
Citera
2016-02-12, 22:46
  #1376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det är inget fel på Zara Larssons fysik och även om man ogillar henne så är hon faktiskt framgångsrik.

Det enda vi ogillar med henne är hennes politiska och samhällsmässiga åsikter (bl.a. PK) samt att hon har en försmak för män med mörk hudfärg.

hon har bara gjort en bra låt och det är uncover. Börjar tro att det var en fluke.
Citera
2016-02-12, 23:07
  #1377
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiewin
Han stötte ihop med henne vid nåt tillfälle. Du får väl tro vad du vill.

Och då skulle han boka henne så där rakt av? Var det til en svensexa? Vilket trams.
Citera
2016-02-13, 01:49
  #1378
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det är inget fel på Zara Larssons fysik och även om man ogillar henne så är hon faktiskt framgångsrik.

Det enda vi ogillar med henne är hennes politiska och samhällsmässiga åsikter (bl.a. PK) samt att hon har en försmak för män med mörk hudfärg.



I fallet Sara Larsson så ogillar vi hennes fjortismusik och dom där politiskt korrekta strömlinjeformade åsikterna, tror faktiskt att hon älskar den kritvita Kalle Jönsson typen men hans uppenbara ointresse för hennes omogna politiska engagemang är en nagel i ögat på henne och då börjar hon med det där tramset om män i grupp

Hade fröken Larsson istället varit kille så hade det nog inte dröjt länge förrän hen* klivit ut ur garderoben a la Oscar Zia
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-02-13 kl. 01:51.
Citera
2016-02-13, 10:46
  #1379
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det är inget fel på Zara Larssons fysik och även om man ogillar henne så är hon faktiskt framgångsrik.

Det enda vi ogillar med henne är hennes politiska och samhällsmässiga åsikter (bl.a. PK) samt att hon har en försmak för män med mörk hudfärg.
Vilka är "vi"?
Citera
2016-02-13, 13:27
  #1380
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
hon har bara gjort en bra låt och det är uncover. Börjar tro att det var en fluke.

Tjejen är nyss fyllda 18 år så det är inte som hennes karriär är över direkt... Nu tror jag inte att hon kommer bli lika rik och känd som Taylor Swift innan hon fyllt 25 men kommer väl knappast gå någon nöd på henne.

Det folk som upprörs av henne upprörs mest av hennes förakt och ärligt talat dumhet i att uttala sig om allt och inget. Hon tror liksom hon vet allt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback