• 1
  • 2
2014-01-04, 13:15
Medlem
Har köpt ett paket gravad lax i tunna skivor, är det möjligt att steka dessa för de är inte goda att som dem är. Gillar inte kall mat.
Citera
2014-01-04, 13:30
Medlem
Repeatzs avatar
http://tinyurl.com/owstyyy
Citera
2014-01-04, 13:31
Medlem
Ratis avatar
Ja det är klart att man kan. Men varför köpa gravad lax om man inte gillar kall mat?
Citera
2014-01-04, 13:34
Bannlyst
Tror de är ganska äckligt, men man kan väl göra de.
Citera
2014-01-04, 13:45
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Tror inte det blir så bra. Då skulle jag nog hellre värma laxen i mikron en kort stund, så den bara blev lite ljummen.
Citera
2014-01-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ja det är klart att man kan. Men varför köpa gravad lax om man inte gillar kall mat?

Det kostade endast 10 kr/förpackning på 150 gram. Jag kan äta kall lax, men går det att steka så föredrar jag ju självklart det.
Citera
2014-01-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
http://tinyurl.com/owstyyy

Cooling!
Citera
2014-01-04, 13:54
Medlem
morkfromorks avatar
jodå, jag gjorde en gång en pastasås enbart av lax och creme fraishe, blev salt och gott
Citera
2014-01-04, 13:55
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagehund
Cooling!
Tack, det värmer.
Jag skulle tipsa dig om att göra någon slags pastasås med olika ingredienser, eller varför inte en fisksoppa med räkor och lax. Häll i lite saffran i soppan också så kommer den bli god.
Citera
2014-01-04, 14:09
Medlem
rayraviolis avatar
Om man har en bit gravlax kan man halstra den, alltså snabbsteka på hög temperatur. Den ska fortfarande vara huvudsakligen "rå" förutom en stekyta. Detta funkar inte riktigt med skivad gravlax. Ett bra sätt att använda gravlax man vill bli av med är att göra laxpudding.
Citera
2014-01-04, 14:44
Medlem
Jag testade nu och det vart helt okej. Jag värmde smör i en stekpanna och stekte de tunna skivorna på hög temperatur en väldigt kort tid, ca 2 minuter, därefter hällde jag i 3 ägg och blandade runt så att det blev en fin äggröra. Inte världens godaste rätt, men gott vart det iaf.
Citera
2014-01-04, 14:50
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagehund
Jag testade nu och det vart helt okej. Jag värmde smör i en stekpanna och stekte de tunna skivorna på hög temperatur en väldigt kort tid, ca 2 minuter, därefter hällde jag i 3 ägg och blandade runt så att det blev en fin äggröra. Inte världens godaste rätt, men gott vart det iaf.

Ett (bättre) alternativ är att servera laxen till en äggröra. Då har du en lyxig frukosträtt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in