Tack, det värmer.
Jag skulle tipsa dig om att göra någon slags pastasås med olika ingredienser, eller varför inte en fisksoppa med räkor och lax. Häll i lite saffran i soppan också så kommer den bli god.
Om man har en bit gravlax kan man halstra den, alltså snabbsteka på hög temperatur. Den ska fortfarande vara huvudsakligen "rå" förutom en stekyta. Detta funkar inte riktigt med skivad gravlax. Ett bra sätt att använda gravlax man vill bli av med är att göra laxpudding.
Jag testade nu och det vart helt okej. Jag värmde smör i en stekpanna och stekte de tunna skivorna på hög temperatur en väldigt kort tid, ca 2 minuter, därefter hällde jag i 3 ägg och blandade runt så att det blev en fin äggröra. Inte världens godaste rätt, men gott vart det iaf.
Jag testade nu och det vart helt okej. Jag värmde smör i en stekpanna och stekte de tunna skivorna på hög temperatur en väldigt kort tid, ca 2 minuter, därefter hällde jag i 3 ägg och blandade runt så att det blev en fin äggröra. Inte världens godaste rätt, men gott vart det iaf.
Ett (bättre) alternativ är att servera laxen till en äggröra. Då har du en lyxig frukosträtt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!