Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-20, 12:44
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
En gång sa Filip Hammar i sin podd att Filip & Fredriks publik och Liv Strömqvists publik aldrig överlappade. Han blev överöst av kommentarer från folk som inte höll med, som meddelade att de tillhörde målgruppen för båda.

Nu tror jag dock att jag hittat två målgrupper som aldrig, eller nästan aldrig, överlappar. Jag började lyssna på ett standup-album med Magnus Betnér på Spotify, men jag fick stänga av efter ca 10 minuter. Jag stod inte ut. Det var så dåligt. Det bestod uteslutande av spaningar av typen "varför har vi aldrig fått lära oss om rasbiologiska institutet i Uppsala?". Men Magnus, det har vi ju. Alla känner till rasbiologiska institutet.

Jag började fundera på vad som hände. 2007 var jag och tittade på Betnérs standup och älskade det, idag måste jag stänga av hans prat för att det är för dåligt. Kanske handlar det om att jag blivit äldre och mer allmänbildad, och därmed glidit ifrån Betnérs målgrupp. Mer gjutits till att falla in i Lilla Drevet-målgruppen, där man i en prata inte ens hade förklarat att rasbiologiska institutet finns, för det förutsätter man att alla vet.

Min spaning är i alla fall att om man skulle göra ett venndiagram över Lilla Drevets fanbase och Magnus Betnérs fanbase, så skulle de knappt överlappa alls. Vad tror ni om det?


Mjaaa... Jag kan fortfarande uppskatta Betnér ändå. Och jag har alltid gillat PangPrego-CrazyTown-Tankesmedjan-LillaDrevet-människorna. Men jag föredrar ju de väldigt mycket framför Betnér - så någon poäng har du kanske. Det måste ju vara skönt för de som är lite mera höger att kunna ha någon komiker tänker jag, Betnér är ju tokliberal. Måste vara svårt för tex en Moderat att ha nån på sin sida som är det minsta kul.

Nästan alla i Lilla drevet gillar jag iaf, tycker ibland att Nanna inte är så vass alls i sina spaningar... Men Ola, K och Liv är ju jävligt bra. Tycker Nanna borde bytas ut mot kanske Jonathan Unge eller Moa Lundqvist.

Sorry för rörigt inlägg. Substanser osv.
Citera
2015-10-03, 15:42
  #50
Medlem
DolphinMelters avatar
Vad har hänt med Nanna, Liv och K? Senaste avsnittet var bara Ola närvarande vilket han också skämtar om men allvarligt, va tusan har hänt? har dom tröttnat på podden? Blir alltid lika besviken när jag ser att Moa är vikarie. I tankesmedjan blev hon kär i Jonathan och kopierade hela hans skämtstruktur, riktigt uselt! Tillbaka med favorit lineupen Ola, K och Liv. Kvali-o
Citera
2015-10-03, 23:14
  #51
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Vad har hänt med Nanna, Liv och K? Senaste avsnittet var bara Ola närvarande vilket han också skämtar om men allvarligt, va tusan har hänt? har dom tröttnat på podden? Blir alltid lika besviken när jag ser att Moa är vikarie. I tankesmedjan blev hon kär i Jonathan och kopierade hela hans skämtstruktur, riktigt uselt! Tillbaka med favorit lineupen Ola, K och Liv. Kvali-o

Jag tror K är på smekmånad. Liv kan mycket väl ha tröttnat på lilla drevet, eller mer specifikt på K. Hon har väl inte varit med alls i höst?
Citera
2015-10-04, 00:06
  #52
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag tror K är på smekmånad. Liv kan mycket väl ha tröttnat på lilla drevet, eller mer specifikt på K. Hon har väl inte varit med alls i höst?

Men känns ändå som att Liv inte är den som pliktskyldigt tar avstånd från vissa åsikter bara för att. I hennes andra podd EVSSP tycker jag både hon och Caroline tar ut svängarna och ber inte om ursäkt för sig direkt.
Citera
2015-10-04, 00:50
  #53
Medlem
Har inte både K och Nanna flyttat till Stockholm nu i höst? I så fall är det inte konstigt att det blir rörigt att få ihop podden, i alla fall om alla ska vara samlade i Malmö.

Vad gäller Liv Strömquist vet jag att hon spelar in ett reseprogram med Horace Engdahl, så kanske är det en möjlig anledning till hennes frånvaro.

Tycker i vilket fall att Unge gör bra ifrån sig som vikare. Han borde bli en officiell drevare.
Citera
2015-10-04, 06:16
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Tycker i vilket fall att Unge gör bra ifrån sig som vikare. Han borde bli en officiell drevare.
Det tycker jag med. Möjligen sätter det käppar i hjulet att han inte är vänster?
Jag saknar honom i radio sedan han slutade på tankesmedjan. Försökte lyssna på det där "P3 om" där han är med men det var ju för dåligt.
Citera
2015-10-04, 10:17
  #55
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Det tycker jag med. Möjligen sätter det käppar i hjulet att han inte är vänster?
Jag saknar honom i radio sedan han slutade på tankesmedjan. Försökte lyssna på det där "P3 om" där han är med men det var ju för dåligt.

Om du tycker om Jonathan kanske du ska lyssna på februaripodden (impotenspodden) som han gör tillsammans med Ola. Riktigt bra eftersom dom får tala till punkt. Alt Della sport som han gör tillsammans med Simon Svensson, oftast lite kortare avsnitt men om man är intresserad av sport är det kul (säkert kul även om man inte är intresserad av sport)
Citera
2015-10-04, 13:20
  #56
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Om du tycker om Jonathan kanske du ska lyssna på februaripodden (impotenspodden) som han gör tillsammans med Ola. Riktigt bra eftersom dom får tala till punkt. Alt Della sport som han gör tillsammans med Simon Svensson, oftast lite kortare avsnitt men om man är intresserad av sport är det kul (säkert kul även om man inte är intresserad av sport)
ja Februaripodden är bäst helt klart! den har allt, och den är inte tillgänglig. Med andra ord, inom, podd diskursen den är cool
Citera
2015-10-23, 22:49
  #57
Medlem
W-Zinks avatar
Liv e så jävla smart /hälsningar Relo en Zigenare som tjänar
1500kr på 30 dagar.
Citera
2015-10-23, 23:25
  #58
Medlem
W-Zinks avatar
och när Ola klev ur karaktär, då hälsade alla tre! Sorry Moa
Citera
2015-11-11, 15:42
  #59
Medlem
zBr9s avatar
http://www.dn.se/kultur-noje/aftonbl...son-efter-hot/

Aftonbladet avbryter samarbetet med K efter hans twittrande idag.

Lär väl inte leda till speciellt mycket, Lilla Drevet är tillräckligt stark för att klara sig utan aftonbladet om det blir så att övriga tre drevare väljer att hålla Ks rygg genom det här.
Citera
2015-11-11, 15:45
  #60
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ber om ursäkt för dagens psykbryt blev bara så himla paff över att få min egen podd sågad i Aftonbladet som jag trodde vi samarbetade med

https://twitter.com/Kattlund81/statu...16635546128384

Är det något slags skämt eller? Tror han att fristående recensenter som skriver i Aftonbladet inte har rätt att kritisera parter som Aftonbladet har samarbete med?

Lilla drevet har dessutom vid ett flertal tillfällen kritiserat Aftonbladet. Inget fel med det heller.

Vilken jävla nolla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback