Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-03, 16:26
  #1
Medlem
lexzuzs avatar
Tjenare om jag har postat fel så får mod gärna flytta, nu är de så att jag skaffade mig en grundig 46" LED TV på mellandags rean och jag har kopplat upp datorn o sådär via HDMI uttaget men nu när jag sitter o drar musen fram och tillbaka över skrivbordet så har jag MINST en halv sekunds delay på den.

När jag provar att höja "sensen" på musen så den går fortare blir de ännu svårare att styra den, och när jag sänker den så börjar delayet igen asså de tar väl en stund att vänja sig med skiten men jag vill ju att de ska svara lika snabbt som på min gamla skärm så jag kan spela ordentligt. någon som har något tips på något program som kan kalibrera in musen eller något? jag sitter helt fast här!

tack på förhand
MVH
Citera
2014-01-03, 16:37
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexzuz
men jag vill ju att de ska svara lika snabbt som på min gamla skärm så jag kan spela ordentligt.

Då skulle du köpt en datorskärm och inte en TV.

De flesta TV-apparater har en input-lag på 0.2-0.5 sekunder, och det kan man inte göra något åt.

I vissa kan man göra den någort bättre genom att slå av alla "bildförbättrande" funktioner.
Citera
2014-01-03, 16:41
  #3
Medlem
vet inte om det hjälper, men för ett tag sedan när jag försökte mig på att använda två skärmar fungerade den ena segt, men när jag startade om datorn fungerade den bra.

om du inte redan gjort detta tycker jag du kan ge det ett försök.
Citera
2014-01-03, 16:49
  #4
Medlem
lexzuzs avatar
att starta om datorn hjälpte ingenting tyvärr
Citera
2014-01-03, 16:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexzuz
att starta om datorn hjälpte ingenting tyvärr
okej, lycka till iallafall!
Citera
2014-01-03, 16:59
  #6
Medlem
RolleWests avatar
Jag har använt en 40 tums Samsung lcd TV i ett par år till datorn , helt utan delay på mus.
Kör med trådlös mus .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback