Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-09, 05:17
  #265
Medlem
sexnolltvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Man måste ändå vara skapligt blåögd om man tror att efter en legalisering av cannabis gör så att kriminella kommer skaffa normala jobb och betala skatt...

De lär väl fortsätta att vara langare. Bara att de säljer sämre droger än cannabis. Så då tycker jag det är bättre att de håller sig till cannabis nu när det är enligt er ofarligt :-).

Det må vara fallet att många av dom börjar sälja andra droger men dom kommer förlora 95% av sina kunder. Då slipper dom hundra tusentals människorna som röker cannabis köpa det från langare. Dom kommer att bli lockade av att prova heroin precis lika mycket som folk blir lockade till heroin av att köpa öl på systembolaget.
Citera
2014-01-10, 09:01
  #266
Medlem
Thezainths avatar
Kan meddela folket i denna tråden att under min tid som Cannabis användare (13 år. jag e 27) så har jag haft otalt med langare för att förse mitt behov, Jag tippar på att jag köpt av runt 100-150 olika langare.

Av alla dessa langare har jag blivit erbjuden GHB av 2st, Amfetamin av 3 st och thats it! Dessa människor jag köpt av är Mammor, Pappor, Farfar, Morfar. Tonåringar med bra betyg i skolan etc etc.

De flesta finansierar ett tungt drogberoende som amfetamin samt heroin lr liknande genom att sälja cannabis, Den andra delen gör det enbart pga inkomsten och de sporadiska arbetstiderna. Det finns ingen stor marknad på tyngre dyrare droger, däremot finns det mkt mkt cannabis de kan sälja dyrt med gott samvete om att ingen kommer dö pga överdos lr dyl som med ALLA andra droger inc alkohol!

Självklart har jag även testat ALLA vanligare droger i sverige i syfte att VETA vad jag pratar om. Amfetamin, Heroin, GBL/GHB, Alkohol, Marijuana/Hash, Spice/Rökmix, Kokain, LSD, Morfin och massa andra läkemedel jag knappt kan stava till eller vet namn på.

Så ni som inte vet vad ni pratar om att Cannabis är nån inkörsport till tyngre droger kan lägga erat snack på hyllan. FYLLA (Alcohol) är inkörsporten till ALLA droger, Har blivit erbjuden div kemiska preparat otalt gånger när jag e på krogen lr bara umgås med distanta kompisar på fyllan.

Och sen att någon skulle vara partisk mot cannabis för att de en gång testat plantans rus, och ni därför vägrar ta en civiliserad konversation med individen låter mer som en förnekelse metod lik den dagisbarn använder! Det jag inte hör lr ser har inte hänt och e därför inte sant! Pfff spottar på den som är så ignorant (låter som en religös fanatiker när man beter sig så)........
Citera
2014-01-11, 21:36
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
haha, humor, var du kanon när du skrev denna.
Eller trodde du någon skulle bli sur?

Den behövde jag inte läsa många rader innan jag visste vem som hade fanatiserat upp denna.
Säger bara Thomas Lundqvist

Okej var väl inte på topp kanske när jag skrev detta men det jag skriver är ju ändå rätt sant eller?
Citera
2014-01-11, 22:17
  #268
Medlem
Fladdermirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Kan ju bli så att den som brukar kan bli ett offer för drogen :-)
Nu gjorde din hjärna ett litet snedsteg va? Med det tankesättet borde vi väl snarare straffa drogen? Eller?
Citera
2014-01-12, 09:09
  #269
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisarnes
Okej var väl inte på topp kanske när jag skrev detta men det jag skriver är ju ändå rätt sant eller?
Nä, det var mest rappakalja.
Thomas Lundqvist är en retoriker och ingen forskare.
Hans intresse är att driva "missbrukarvård", med detta tar han stöd i sin "forskning".
Som har en del brister minst sagt.

Sen i en överdriven konsumtion under en lång tid, så kan man uppfatta även den nyktra som lite trög.
Men oftast så säger man en cannabis rökare är trög, pga han är eftertänksam innan han levererar svar eller pratar.
Citera
2014-01-13, 23:17
  #270
Medlem
Thomas bodström och Anders borg erkännde att dom rökt cannabis ''en'' gång..

lever säkert i en psykos..

Tycker inte jag..tröga är dom inte heller..

..är det någon här som sett dom ''sila'' runt ''plattan'' ?

ni vet..''en gång hasch, dagen efter blir en ''sil'' heroin''..
Citera
2014-01-14, 03:39
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Mentalt handikappad? Varför håller du på med personliga påhopp? Mår du bra av att såra dina medmänniskor?

Var skrev jag att nikotin och alkohol inte är farliga? Även om de inte är lika farliga som vad cannabis är, så är de givetvis fortfarande riktigt, riktigt farliga.

Och vad anser du vara farligt med Cannabis om jag får fråga?

Är du medveten om att drogen blev olagligt eftersom man ansåg det vara en inkörningsport till tyngre droger för knappt 30 år sedan? Precis, det var lagligt på 70-talet att bruka CB och på 50-talet kunde man t.o.m. köpa det på apotek. I Nederländerna tänkte man helt tvärtom, när man förbjöd tyngre droger, man bevarade Cannabis eftersom man trodde narkomaner inte skulle vilja sträcka sig längre.


Jag tycker seriöst synd om alla människor du motarbetar när du gnäller om att det skall förbli illegalt. De med reumatism, cancer och många andra sjukdomar, skall dessa tvingas lida bara för att du skall vara så "konservativ" och beröva dom något som underlättar deras vardag?

Medicin-industrin idag är ett kommersiellt intresse, du skall inte bota patienten, du skall göra patienterna beroende på verkningslösa mediciner istället, HUR SKALL MAN ANNARS KUNNA TJÄNA PENGAR?

Citat:
Ursprungligen postat av moparodz
Thomas bodström och Anders borg erkännde att dom rökt cannabis ''en'' gång..

Precis som Barack Obama själv då, även han har sagt att han rökt på förmodligen flera gånger.

Crille, tänk dig hur mycket pengar man skulle kunna tjäna istället om man legaliserade cannabis?
Colorado tjänade in 5 miljoner DOLLAR efter att man legaliserade Cannabis för bara en vecka sedan, dessa pengar hade annars istället gått till organiserad brottslighet.
http://www.thedailychronic.net/2014/...market-1-week/

Så vilka jobbar du för Crille, Kronans droghandel eller maffian?
__________________
Senast redigerad av Anonym-tack 2014-01-14 kl. 03:42.
Citera
2014-01-15, 19:23
  #272
Medlem
cmc.88s avatar
jaghade röstat ja! jag hade röstat ja till alla droger eftersom jag tycker att varje idivid tar sina egna ansvar för sina handlingar å sin egen kropp, så länge de inte skadar nån annan, sitta hemma å skjuta heroin, varför inte, som att stta hemma å dricka ett glas rött, same shit, olika droger bara...

alla borde vara lagligt men ha samma regler, vissa ska man ha medicin för, å dom andra får man inte använda på offentliga platser =) min åsikt =)
Citera
2014-08-09, 21:06
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det finns andra positiva bilder, framför allt medicinskt.

Den främsta, som man än inte riktigt har svaret på är om cannabis faktiskt kan bota cancer.
Dokumentär om det http://topdocumentaryfilms.com/heali...with-cannabis/

Även om det skulle visa sig vara falskt, så finns det så många andra användningsområden som det hjälper för/emot. Medicinsk cannabis är specifika sorter som hjälper mot olika saker, det är inte samma sak som att gå och köpa en 5a på stan.

Edit: Personligen nöjer jag mig med avkriminalisering än så länge. Det vore ett stort steg att erkänna att drogmissbruk är en sjukdom istället för att som idag, ett brott mot lagen. Det första steget i rehabiliteringen är att erkänna att man är beroende, men det kan du inte göra idag utan att riskera allvarliga konsekvenser.

Cannabis kan absolut INTE bota cancer. Det är skitpropaganda somn inga som helst reputabla källor ställer sig bakom. Hade det funkat hade alla cancerpatienter i hela världen fått det utskrivet. Jag är för marijuana som medicin och berusningsmedel, där det är strikt kontrollerat att drogen ej missbrukas.
Citera
2014-08-09, 21:52
  #274
Avstängd
Agis-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botheration
Cannabis kan absolut INTE bota cancer. Det är skitpropaganda somn inga som helst reputabla källor ställer sig bakom. Hade det funkat hade alla cancerpatienter i hela världen fått det utskrivet. Jag är för marijuana som medicin och berusningsmedel, där det är strikt kontrollerat att drogen ej missbrukas.
Cancerpatienter får cannabis utskriver, rick simpson oil ska vara väldigt bra mot cancer.
Citera
2014-08-09, 22:50
  #275
Medlem
xWingmaNxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botheration
Cannabis kan absolut INTE bota cancer. Det är skitpropaganda somn inga som helst reputabla källor ställer sig bakom. Hade det funkat hade alla cancerpatienter i hela världen fått det utskrivet. Jag är för marijuana som medicin och berusningsmedel, där det är strikt kontrollerat att drogen ej missbrukas.

Cellgifter eller Cytostatika som det nu heter, botar inte heller cancer. Inget "botar" cancer mer än operation.

Det du gör är att krympa cancertumören, i vissa fall går det att döda av embryon av cancer.

Cannabis, framförallt CBD, krymper cancertumörer. Det som händer är att CBD fäster sig vid CB1 och CB2 receptorerna hos cancern och hämmar/bryter ned den.

Däremot så har du en sjuklig mängd med bieffekter utav cytostatika som du inte har med cannabis. Så många mediciner, läkarbesök och nätter på akuten med morsan så har jag lovat mig själv att, när jag får cancer, köra all in på ett cannabis baserat behandlingsalternativ. Men att helt slippa cellgifterna/cytostatikan tror jag dock inte på.

/Din Wingman.
Citera
2014-09-29, 08:46
  #276
Medlem
Tycker det ska vara fritt att välja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback