Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-03, 13:09
  #1
Medlem
tigerrakets avatar
Har skaffat ett abonnemang med min rabatt.
Men Telia är nog de långsammaste väsen som finns på jorden.

Ringer in min order då Mina Sidor inte fungerar.
Det kommer ta dem TRE veckor att lägga in mitt nya abonnemang och sedan skickas telefonen.

Hur kan ett företag vara så långsamt?
Citera
2014-01-03, 13:45
  #2
Medlem
Beror väl på om telefonen finns i lager eller inte. De kan ju inte gärna trolla fram telefoner.
Citera
2014-01-03, 18:25
  #3
Medlem
tigerrakets avatar
Telefonen är en iPhone 5S. De kan de nästan ösa ut över Svenska folket i dagens läge.

Men mobilens leveranstid är förstådd. Men att det ska ta tre veckor ifrån att jag ringde och beställde abonnemanget tills man ens har kluddat ner abonnemanget på ett papper, det förstår jag inte.
Citera
2014-01-03, 18:32
  #4
Medlem
Du kan ju starta ett nytt bolag som direkt och utan dröjsmål tillgodoser alla miljoner kunders önskemål.

Telia ligger lite efter just nu, jag vet inte om du inhämtat alla oväder som inträffat den senaste tiden. Jag tror samtliga leverantörer är mer eller mindre drabbade av detta.
Citera
2014-01-03, 21:59
  #5
Medlem
tigerrakets avatar
Så du menar att eftersom där har varit stormar så kan inte personen som har hand om registreringar av nya abb registrera mig?
Han sitter och.... registrerar stormskadade träd med nya abonnemang?

Registreringen av ett abb har ju inget alls att göra med stormar hit eller stormar dit.
Citera
2014-01-03, 23:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Telefonen är en iPhone 5S. De kan de nästan ösa ut över Svenska folket i dagens läge.

Men mobilens leveranstid är förstådd. Men att det ska ta tre veckor ifrån att jag ringde och beställde abonnemanget tills man ens har kluddat ner abonnemanget på ett papper, det förstår jag inte.

Om telefonen är slut i lager, så registreras ditt nya abonnemang först och främst när telefonen skickas. Om telefonen finns i lager och det tar tid, kanske det var så att du hade bindningstid kvar eller liknande?
Citera
2014-01-04, 16:36
  #7
Medlem
miikoss avatar
Troligvist så vill de ej få klagomål då det kommer att finnas en avgift för mobil på fakturan, innan mobilen har kommit.

Meddela dem att de kan aktivera abonnemanget nu, så borde det gå bra. En ändring av abonnemang brukar ta max en dag.
Citera
2014-01-15, 15:46
  #8
Medlem
tigerrakets avatar
Telia har efter några veckor gjort sig hörda.

Mitt abonnemang har stannat upp då enligt dem det är fel kontantinsats vald.

Varför i helvete meddelar man då inte mig att det är fel, istället för att låta mig gå här och tro att där ska komma ett avtal?

Fett värt att byta till Tele2 nu.

Ringde Telia, hon "rättade till" allt (jag hade rätt, de hade fel). Sedan bad jag henne ta och köra det pappret i strimlaren bad sedan att aldrig mer höra något av Telia per telefon, mejl och post. Ringde Tele2 och fem minuter senare så hade jag ett abonnemang tecknat.

NÖTTER TELIA!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback