Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-02, 16:54
  #1
Medlem
Ballongkatts avatar
Tja!
Har en gammal hårddisk som jag vill sätta in i min nuvarande burk då den börjar bli full. Den gamla SSD:n har gamla saker på sig, bland annat windows 7. Hur gör man för att tömma denna, och sätta in den i den nya burken? För man kan ha två SSD i samma burk va?

~Regards
Citera
2014-01-02, 17:15
  #2
Medlem
Det är bara att skruva fast den och koppla ström- samt SATA-kabel till den. Spara det du vill behålla på en annan disk och formatera sedan SSD disken. Så länge det finns lediga SATA-kontakter på moderkortet och plats i chassit så kan du alltid sätta in fler SSD diskar.
Citera
2014-01-02, 17:17
  #3
Medlem
LegaliseItNows avatar
Två SSD fungerar fin fint! En med OS på, och en med en massa spel på.

Mitt tips är att bara köra samma OS på den nya datorn, men att du formaterar datorn, sen om du vill kan du välja att installera windows 7 på den andra istället. (även om det inte så stor skillnad)

Något annat du kan ta från den gamla datorn är fläktar och kanske RAM minnen, allt annat vill du köpa nytt, tex om ett gammalt RAM minne slutar fungera så kommer datorn fortsätta fungera. Samma sak med en gammal SSD med lite saker på.
Kommer inte hindra datorns förmåga på något sätt, bara göra den bättre.
Citera
2014-01-02, 18:10
  #4
Medlem
Ballongkatts avatar
Tack för svaren båda!
Hur gör man för att formatera om en hårddisk? Kanske ska fråga farsan min,han har rätt bra koll. Vill egentligen tömma den helt eftersom jag har vant mig och tycker nu om windows 8. Så som du säger vill jag bara ha denna SSD till att lagra spel på, och köra själva systemet på den andra
Citera
2014-01-02, 19:44
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Stationärt --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback