Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-01-07, 22:12
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag undrar bara var ifrån tror ni kärnfamiljen kommer ifrån? Varför är/har 97% av jordens befolkning varit och fortfarande är inne i just kärnfamiljen och dess värderingar. Varför väljer näst intill alla religiösa församlingar just att tillämpa detta märkliga fenomen och inte slagit sig fri tidigare på de 1 miljoner år som människan faktiskt har levt? I och för sig förr i världen levde vi visserligen i olika harems med 1-2 hanar som hade parningsrätten över ett gäng honor, men det är det djuriska varianten av ett tidigt människostadium. Hur som helst min frågeställning är, "varför har alltid de andra familjekonstellationerna varit en minoritet."


Se mina tidiga argument i tråden, som stödjer just det tidlösa i kärnfamiljen.

Det där med harem har nog varit ytterligt ovanligt i Sverige, och sannolikt påfallande sällsynt även i andra delar av världen. Endast ett fåtal inom kalifatet hade harem i större skala.
Citera
2014-01-07, 22:33
  #50
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Se mina tidiga argument i tråden, som stödjer just det tidlösa i kärnfamiljen.

Det där med harem har nog varit ytterligt ovanligt i Sverige, och sannolikt påfallande sällsynt även i andra delar av världen. Endast ett fåtal inom kalifatet hade harem i större skala.

Vi pratar på miljoner år tillbaka nu käre vän. Då vi fortfarande ansåg oss som djur, det som finns bevarat utav dessa är just den typiske klan-familjen där inaveln inte var något ovanligt. Du vet pappa ,dotter, moster fest.


Men skönt att se att andra delar min uppfattning utav fakta i övrigt
Citera
2014-01-07, 23:03
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Vi pratar på miljoner år tillbaka nu käre vän. Då vi fortfarande ansåg oss som djur, det som finns bevarat utav dessa är just den typiske klan-familjen där inaveln inte var något ovanligt. Du vet pappa ,dotter, moster fest.

Nåja, vi kan väl nöja oss med de ca 12000 år som det bott människor i Sverige.

Citat:
Men skönt att se att andra delar min uppfattning utav fakta i övrigt
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback