2014-01-02, 14:58
Medlem
Hej!

Har precis fått min fiberlina aktiverad och beställde integrity vpn till...
I windows inga problem alls...kopplar upp direkt...

Men i router vägrar den...det enda som behöver anges är IP + användarnamn och lösen.
Kan ej ange vpn.integrity.st utan det måste vara ipadress i form av siffror och pingar jag url den får jag upp 94.254.51.245 vilket inte heller fungerar i routern. Testat både i dlink655 och cnet-router...

Ringde bahnhof support. 30min kötid....zzz... Fick dessa ipadresser att testa med:
94.254.51 + .221 .226 .242 .251
eller 176.10.248.194

Men ingen vill koppla upp!

Någon som har ngt tips?
Citera
2014-01-02, 16:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-sux
Men i router vägrar den...det enda som behöver anges är IP + användarnamn och lösen.

Vad försöker du uppnå?
Kryptera all trafik direkt i din router?

De flesta konsumentrouters har stöd för att ansluta till din ISP via PPTP, INTE stöd för att sätta upp en utgående (site-to-site) tunnel.

Så, om du tar och kompleterar med en beskrivning av vad du vill göra, och vilken utrustning du försöker göra det med så går det nog lättare att svara på dina frågor.
Citera
2014-01-02, 17:20
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Vad försöker du uppnå?

De flesta konsumentrouters har stöd för att ansluta till din ISP via PPTP, INTE stöd för att sätta upp en utgående (site-to-site) tunnel.

Så, om du tar och kompleterar med en beskrivning av vad du vill göra, och vilken utrustning du försöker göra det med så går det nog lättare att svara på dina frågor.

Men bhofs tjänst är väl just en sådan tunnel, eller?
edit: "Med Integrity krypteras all din datatrafik. (...)
Integrity ger dig en krypterad tunnel mellan din dator, via Bahnhofs servrar och till sajterna du besöker."

Jag tolkade det som att det var en färdig tjänst 24/7 och det tror jag TS gjort också.
Senast redigerad av Buffeln 2014-01-02 kl. 17:22.
Citera
2014-01-02, 17:42
Medlem
Citat:
Vad försöker du uppnå?

Okay! Ja jag ville ha all trafik krypterad genom routern ist för att bara ha det lokalt på en dator...

Så då är det game over med vanliga dlink-routers....?

Ingen jättebigdeal. Tänkte bara köra det första månaden när man ändå får det gratis...men hade varit smidigt att kunna göra det det direkt via router.

Märkligt att inte supporten upplyste om det...men som vanligt så är flashback bättre än alla supportställen i världen! :-)

Tack för informativt och bra svar!
Citera
2014-01-02, 19:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Men bhofs tjänst är väl just en sådan tunnel, eller?
edit: "Med Integrity krypteras all din datatrafik. (...)
Integrity ger dig en krypterad tunnel mellan din dator, via Bahnhofs servrar och till sajterna du besöker."

Jag tolkade det som att det var en färdig tjänst 24/7 och det tror jag TS gjort också.

Det är det ju en färdig tjänst Att använda den från en Windows-dator, eller en Mac är inga problem alls.
Det är inga problem med Linux/Android/iOS heller.

Men att försöka konfigurera en NAT/PAT-låda från Elgiganten och tro att den skall ha stöd för att låta alla enheter "bakom" den köra via tunneln är jävligt optimistiskt

Jag kan utan problem göra det på min Mikrotik, och mina OpenWRT-routers. Men jag har inte sett stöd för det i någon "konsumentrouter" med den firmware som skickas med.
Citera
2014-01-02, 19:42
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-sux
Så då är det game over med vanliga dlink-routers....?

Yep. (Om du inte är villig att bli vän med OpenWRT och köra den istället för normal firmware på din D-link. Men, no offense, det kanske inte riktigt är något för "vanligt folk".
Citera
2014-01-03, 02:28
Medlem
Citat:
Yep. (Om du inte är villig att bli vän med OpenWRT och köra den istället för normal firmware på din D-link. Men, no offense, det kanske inte riktigt är något för "vanligt folk".

Förvisso mer kunnig än vanligt folk men gör mig inte besvär att köra openwrt för 4 veckor vpn. De gånger jag tänkte gör ngt småfufffns får d bli lokalt med windows-vpn :-)
Citera
2014-01-04, 04:32
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Det är det ju en färdig tjänst Att använda den från en Windows-dator, eller en Mac är inga problem alls.
Det är inga problem med Linux/Android/iOS heller.

Men att försöka konfigurera en NAT/PAT-låda från Elgiganten och tro att den skall ha stöd för att låta alla enheter "bakom" den köra via tunneln är jävligt optimistiskt

Jag kan utan problem göra det på min Mikrotik, och mina OpenWRT-routers. Men jag har inte sett stöd för det i någon "konsumentrouter" med den firmware som skickas med.

Jahaja, det var där skon klämde. Tackar för insikten.
Citera
2014-02-26, 22:24
Medlem
Är det inte en Netgear WNR3500L eller annan netgear, den routern du fått av bhnf?

Isf kan du lägga in shibby firmware eller någon annan open source firmware. (Det kanske finns någon hetare än shibby nu för tiden)

Där finns stöd för vpn, men jag har för mig att det är en pptp-tjänst man langar in där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in