Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 16:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
För NHL så finns NHL Centre Ice https://www.nhl.com/centerice/

$50 är kostnaden för 1 år så lite över 400:- med dagens kurs.
Behövs antagligen en VPN med amerikanskt IP eller DNS proxy med utöver det.

Jag skulle inte lägga ut pengar på något som riskerar bli black outat. Är det ens lagligt? Även om är det inte så lönt så här sent på säsongen.

Tycker det är hög tid att viaplay slipar sport delen..
Citera
2018-04-22, 22:31
  #26
Medlem
Beror väl helt på vad man är intresserad av att se, själv ser jag på de högsta fotbollsligorna i Europa via sportpaketet, ser även då o då på UFC (om inte ppv) och en o annan gång hockey. Delar man dessutom paketet med någon vän eller andra i familjen som ser från annat håll gör det saken ännu mer värt. Det är inte billigt med de rättigheter dem sitter på.

Problemet är som sagt att det kan upplevas som svindyrt om man enbart ser på en kategori, t.ex. NHL. Man borde kunna skräddarsy ett eget paket, dvs välja några kategorier och betala utifrån det.

Nu har Viasat mer eller mindre monopol på den svenska marknaden, det återstår att se om priserna återigen flyger iväg. Har svårt att se folk betala mer än 500 i månaden, vet många som avskrev sig vid höjningen till 400.

Det är en praktisk tjänst, flyter på väldigt bra, dock extremt dåligt utbud på tv&serier. Blir det för dyrt får man skaffa ip-tv, vilket man kanske redan borde ha gjort. För den som är t.ex. intresserad av fotboll + hockey/annan kategori är det fortfarande prisvärt tycker jag.
Citera
2018-04-24, 21:07
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Nu har Viasat mer eller mindre monopol på den svenska marknaden, det återstår att se om priserna återigen flyger iväg. Har svårt att se folk betala mer än 500 i månaden, vet många som avskrev sig vid höjningen till 400.

Priserna är ju visserligen höga eftersom att Viasat kan ta ut mycket pengar för tjänsten av de anledningarna du nämnt. Däremot kan de inte sänka speciellt mycket utan att gå back då rättigheterna för stora ligor som Premier League, Champions League, mm kostar sinnessjuka mängder pengar varje år. Dels eftersom att dessa budas på av olika leverantörer, och sedan även för att budningen är blind. Det vill säga att Viasat inte vet hur mycket till exempel C More eller Discovery budar för rättigheterna, så för att vara säkra så budar de nästan alltid ganska mycket över.

Har ingen källa på blinda budgivningen. Företagsskvaller jag hört inom den branschen.
Citera
2018-05-06, 09:47
  #28
Medlem
Och just det, ytterligare skrattretande är att man kan köpa ett sport daily pass (idén helt ok i sig) men 299kr! alltså 75% av priset för en månad.. Jag hoppas verkligen att dom inte behåller så många av rättigheterna särskilt länge till.
Citera
2018-05-06, 23:23
  #29
Medlem
Denna håller jag med om. Priset för ett dagspass är faktiskt helt orimligt.
Citera
2018-05-07, 01:17
  #30
Medlem
Håller helt med, tar hellre å kollar på streams, synd att de har monopol så som de har.
Citera
2018-07-28, 14:14
  #31
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Och just det, ytterligare skrattretande är att man kan köpa ett sport daily pass (idén helt ok i sig) men 299kr! alltså 75% av priset för en månad.. Jag hoppas verkligen att dom inte behåller så många av rättigheterna särskilt länge till.
Det är för att man hellre ska tänka hmm lägger jag till 100 kr så får jag 1 månad istället.

Det fattar väl alla?
Citera
2018-08-03, 00:20
  #32
Medlem
Fattar inte att man inte kan köpa bara ett lags matcher

Jag behöver inget annat och vill inte ha nåt annat

Skräddarsy sina egna paket

Teknologin måste ju finnas nu?
Citera
2018-08-06, 10:33
  #33
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Fattar inte att man inte kan köpa bara ett lags matcher

Jag behöver inget annat och vill inte ha nåt annat

Skräddarsy sina egna paket

Teknologin måste ju finnas nu?
Antagligen för svårt att prissätta dessa individuella paket. Risken är att vissa rättigheter, som inte är bland de mest populära men lockar tittare eftersom de ändå ingår i sportpaketet, blir underfinansierade och svåra att behålla.

Viasat har så många rättigheter som alla placerar sig ganska jämlikt på en poppisskala. På Cmore har de ju snart bara svensk hockey. Där är väl priset satt efter just de rättigheterna medan speedway eller handboll inte gör någon större skillnad prismässigt för konsumenten. Fast nu spekulerar jag bara.
Citera
2018-08-15, 00:45
  #34
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Fattar inte att man inte kan köpa bara ett lags matcher

Jag behöver inget annat och vill inte ha nåt annat

Skräddarsy sina egna paket

Teknologin måste ju finnas nu?
Hur ska man värdera en match? Huddlersfield - Fulham. Tror du någon svensk hade velat betala 99-199 kr för den matchen? Shitty - Chelsea visst men ovannämnda? Aldrig.
Citera
2018-08-15, 08:48
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Hur ska man värdera en match? Huddlersfield - Fulham. Tror du någon svensk hade velat betala 99-199 kr för den matchen? Shitty - Chelsea visst men ovannämnda? Aldrig.

Finns säkert nån svensk fulham fan osv, i England finns ju underlaget för det så pengarna skulle komma in
Sen var ju mitt förslag att man väljer lag


Åtminstone delat upp ligorna
Citera
2018-08-15, 08:50
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Antagligen för svårt att prissätta dessa individuella paket. Risken är att vissa rättigheter, som inte är bland de mest populära men lockar tittare eftersom de ändå ingår i sportpaketet, blir underfinansierade och svåra att behålla.

Viasat har så många rättigheter som alla placerar sig ganska jämlikt på en poppisskala. På Cmore har de ju snart bara svensk hockey. Där är väl priset satt efter just de rättigheterna medan speedway eller handboll inte gör någon större skillnad prismässigt för konsumenten. Fast nu spekulerar jag bara.

Jag skulle inte bli ledsen om speedway dog

Kan en sport inte överleva av sig själv så finns det ju ingen anledning att den ska finnas kvar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback