Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-05, 22:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galleta
Lesbiska tjejer är attraherade av människor från samma kön, det vill säga kvinnor. Hur kommer det då sig att väldigt många av dem klär sig som killar samt har pojkfrisyrer? De är ju inte attraherade utav killar. Varför då försöka efterlikna det manliga könet? Märkligt...

När man inser att man är homo/bi så kanske man inser att allt man har fått lära sig om vad som är rätt och fel gällande relationer mellan män och kvinnor inte stämmer så ser man ingen anledning att följa några könsnormer öht. således leder detta till att en del av dessa "klär sig som män" för att revoltera eller för att det är något man helt enkelt bara gillar.

Detta är nog en väldigt mycket mer invecklad fråga men det verkar inte vara så många som är intresserade av att diskutera den mer än de är intresserade av att smutskasta feminister och homosexuella kvinnor.


Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ännu märkligare att alla i partiet FI ser ut som butches. och de kämpar för feminismen.
Frågan är vad de vill med sin "feminism".

Ojoj, nu har du knäckt koden, alla i FI eftersträvar matriarkat.
__________________
Senast redigerad av fulhuvud 2014-01-05 kl. 22:10.
Citera
2014-01-06, 16:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Ojoj, nu har du knäckt koden, alla i FI eftersträvar matriarkat.

Men varför ser de ut som män då, om de strävar efter matriarkat
Citera
2014-01-06, 17:22
  #15
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galleta
Lesbiska tjejer är attraherade av människor från samma kön, det vill säga kvinnor. Hur kommer det då sig att väldigt många av dem klär sig som killar samt har pojkfrisyrer? De är ju inte attraherade utav killar. Varför då försöka efterlikna det manliga könet? Märkligt...

Det måste finnas en balans i allt...
Citera
2014-01-06, 17:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Finns inga homosexuella tjejer, finns heller inga heterosexuella tjejer. Alla tjejer är bi.
Lite OT kanske, men det fenomenet känns jäkligt populärt bland en del tjejer. Var och varannan hävdar att de är bi, är det så eller är det lite mode att vara bi och lite "wild" eller vad fan handlar det om? För jag har ställt några mot väggen och då kunde de inte tänka sig vara med en av samma kön men lik förbenat sa de sig vara bi.
Citera
2014-01-06, 18:20
  #17
Avstängd
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Lite OT kanske, men det fenomenet känns jäkligt populärt bland en del tjejer. Var och varannan hävdar att de är bi, är det så eller är det lite mode att vara bi och lite "wild" eller vad fan handlar det om? För jag har ställt några mot väggen och då kunde de inte tänka sig vara med en av samma kön men lik förbenat sa de sig vara bi.
Jag kan inte heller tänka mig att vara sexuellt intim med en annan kvinna då tanken på det rödrosa köttiga innanredet på kvinnors vaginor ger mig en lättare avsmak.

Däremot skulle jag nog bli smickrad - mer än bara smickrad - över att bli kurtiserad av en riktigt vacker läppstiftlesbian.
Vet inte exakt var i gråskalan dessa tankar placerar mig men gissar på någonstans i gränslandet mellan bi och bicurious. Kanske "bi-light" om den benämningen har någon allmän giltighet.
Min huvudpoäng i detta inlägg är att man inte bör definiera begreppet "bisexuell" i såpass snäv mening som många ändå tycks göra.

Nedanför följer ett praktexempel på en av de (tyvärr alltför få) femme-lesbiska kvinnor som allra främst fångat och utvecklat mitt intresse i frågan:

Jessica Clark -
http://www.movpins.com/big/MV5BMTk5N...ge-picture.jpg

Synd att ingen av de alla övriga flator jag sökt på ens lyckats nå halva vägen upp till hennes skönhetsnivå.
__________________
Senast redigerad av AuticaMinore 2014-01-06 kl. 18:23.
Citera
2014-01-06, 18:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Träffade ett lesbiskt par där den ena var mer manlig (kort killfrisyr, killaktiga kläder, etc) och den andra såg mer kvinnlig ut med långt hår, mer feminina kläder.
Är detta vanligt för flator i ett förhållande - att den ena är "man" och den andra är kvinna, typ som Ellen Degeneres och hennes fru? http://photos.posh24.com/p/915437/z/...ellen_dege.jpg

Såg det här fenomenet när jag satt på en buss en gång! Verkar vara något återkommande. Dessutom är det samma grej om man tar Fredrik Eklund och han Derek i "Million dollar listing New York" som ett exempel. Där beter sig Fredrik sjukt mycket mer feminint än Derek.

Intressant grej det där...
Citera
2014-01-06, 18:32
  #19
Medlem
Jafan89s avatar
Nja nu har jag faktiskt inte lärt känna så många lebar bra, men de få jag lärt känna har faktiskt varit helt okej personer och tyckte de varit underhållande, de verkar ha tyckt om mig också.
Citera
2014-01-07, 20:33
  #20
Medlem
tryffs avatar
Man vet idag att de tjejer som blir bra i idrott utsatts för höga halter av testosteron i mammas mage. De får pojkegenskaper så väl fysiskt som psykiskt. Normala tjejer kan helt enkelt inte konkurrera med dessa i idrott. Därför är så många av framgångsrika tjejer flator.
Om motsvarande gäller för bögar/fjollor vet jag inte. Ingen har brytt sig om att ta reda på varför vissa är kassa i idrott.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback