• 1
  • 2
2014-01-02, 13:02
Medlem
fizzles avatar
Nej nej sluta sluta. Det är inte folk som blir dummare, INGEN har blivit dummare. Däremot tänker färre på egen hand känner jag ibland...Media däremot, porträtterar och skriver som OM det vore så.

Tjejen som hittade "knepet" med chokladasken är inte dum, men media fördummar sig själva och andra med att ta upp det nonsens.

Det är en cirkel och det börjar och slutar med massmedia! Du är också en del av cirkeln, sluta upp att hjälpa media sprida sina dumheter.
Senast redigerad av fizzle 2014-01-02 kl. 13:04.
Citera
2014-01-02, 14:08
Medlem
Accumulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
folk som läser aftonbladet och klagar på att det är en dålig hemsida, vad är det för fel på folk? blir folk mer korkade? tror de att de upptäckt något nytt?

Det är lite som att lägga handen på en varm spisplatta och sedan klaga på att det gör ont.
Citera
2014-01-02, 14:17
Medlem
SysGhosts avatar
Nu är det inte enbart artikeln hos Aftonbladet jag referar till, utan "dumheten" rent generellt.
Jag finner liknande situationer runtom på nätet... och även hos vänner och bekanta. Jag "råkade" bara ta en artikel hos Aftonbladet som ett exempel.

Fler exempel på folk som upptäcker, bloggar och blir geniförklarade över:
Chipspåsar, godispåsar och liknande har en liten skåra i toppen som gör det lätt att öppna den.
Vissa chokladkakor och andra snackbars har en liten röd remsa på insidan av förpackningen som underlättar öppning. Det även på andra inplastade varor.
Tangentbortet till datorn, där Windowstangenten har fler funktioner än att bara öppna startmenyn.

Jag refererar återigen till rubriken:
"Folk "upptäcker" banala saker, som om de vore revolutionerande. Världen blir dummare."
Tanken med tråden var att fler exempel på detta fenomen skulle tas fram.
Citera
2014-01-02, 14:21
Bannlyst
Fattar fortfarande inte vad det är för flärp det skrivs om. Jag har minsann inte hittat den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in