Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-13, 23:53
  #577
Avstängd
Lasso-Lenas avatar
Tror att IQ kan vara rätt högt för vissa toppnazis men EQ är obefintligt.
Citera
2015-09-14, 00:09
  #578
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperstuzz
Rasister och nazister borde väl oftast hamna under medel?

Man ser inte sällan osmakliga inlägg som; "Skicka hem packet"

Det tyder inte på någon djupare analytisk förmåga.
Är det verkligen flyktingarnas fel att de försöker skaffa sig och sina barn ett bättre liv?


Och vad är det för psykologisk mekanism hos rasister som gör att man generaliserar just bland invandrare?
I rasisternas värld är även den oskyldige skyldig om han/hon inte är "svensk". Om 3% har begått våldtäkt i vår värld så avrundar man i rasisternas värld kraftigt uppåt.

Är de mer känslostyrda? Yngre arga män som sagts?

Har inte pratat med rasister, så vet ej.

Men visst förstår du väl att regeringen inte har någon rätt att utplåna den inhemska kulturen genom massmigration. Och att "tvinga" folket att betala för muslimsk gästvänlighet ( våldtäkter, mord. hot, misshandel ).
Mao ska vi betala för muslimers uppehälle så att de kan få ha "kul" och våldta din (någons) dotter,, betala för annars är du (vi) rasist jävlel/ar.

I diktaturen Sverige har vi haft drygt ett kvarts sekel med massinvandring utan folkligt stöd (inga folkomröstningar)
Citera
2015-09-14, 10:58
  #579
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemlighetsSovaren
Dock så kanske det finns någon anledning till att samhället har de åsikter samhället har. Det är ju inte så långsökt.

Nu matchar ju mina åsikter samhällets ganska så bra, i och med att jag tror på allas lika värde. Det blir väldigt svårt för någon att argumentera för dubbelmoral. Någon kan gärna försöka.

Rasismen ligger väl delvis i generna, men är uppenbarligen något man kan "träna" bort. Om du är smart eller inte spelar ingen roll, det är bara din uppväxt. Har du haft en tillräckligt bra uppväxt för att inte växa upp som rasist, eller har du gått miste om potentiella vänner och ett bättre liv?
Ja, och anledningen är politisk korrekthet. Det är ju nämligen så att massan i det stora hela har anpassat sig till de rådande tongångarna i nuet genom hela historien. Skillnaden var dock att man gjorde det efter egna moraler förr istället för att anpassa sig efter subversiva element med målet att avlägsna alla normer på vilka samhället har sin grund.

"Allas lika värde" är bara en av många halmdockor som marxister så väl som liberaler använder sig av för att rättfärdiga sina galenskaper. Jag som svensk tycker mig knappast ha lika många förmåner som diverse lycksökare från MENA och Tredje världen i detta folkutbytesprojekt.

Ja, du har rätt i att rasism i grunden ligger i generna, men du tror inte att det finns en evolutionär och naturlig anledning till det? Den har nämligen historiskt hindrat olika folkslag att blanda bort sina gener, historiska anknytningar och annat med vad de identifierar sig, något som detta politiska system försöker framställa som en "irrationell rädsla". Man kan även, genom indoktrineringar, säkerligen träna bort människors rädsla för tigrar i Indien, men hade de haft bättre överlevnadsmöjligheter efter det?
Citera
2017-08-11, 18:23
  #580
Medlem
Jag tror att extremism generellt attraherar personer med lägre IQ det gäller även den radikala islamismen som i mångt och mycket påminner om högerextremismen.
Citera
2017-08-11, 18:27
  #581
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Jag tror att extremism generellt attraherar personer med lägre IQ det gäller även den radikala islamismen som i mångt och mycket påminner om högerextremismen.

Vad får dig att tro det?
Citera
2017-08-11, 18:41
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vad får dig att tro det?
Därför att extremister baserar sin livssyn på känslor därför dras dem till ideologier på ett känslobaserat basis istället för baserat på rationalitet och logik.
__________________
Senast redigerad av Barbe 2017-08-11 kl. 18:49.
Citera
2017-08-11, 20:31
  #583
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Därför att extremister baserar sin livssyn på känslor därför dras dem till ideologier på ett känslobaserat basis istället för baserat på rationalitet och logik.

Det som räknas som extremt idag var helt normalt igår. Exempelvis var det extremt för bara ett par decennier sedan att exempelvis förespråka att homosexuella skulle få gifta sig, för att inte tala om transpropagandan i riksmedia som riktar sig till både barn och föräldrar. Eller massinvandringen, du hade aldrig vunnit något stöd för den innan 68-generationen. För flera hundra år sedan så var det en extrem uppfattning att förespråka en heliocentrisk världssyn. I Sovjet och andra kommunistländer så är/var det extremt att förespråka något annat än kommunism. Vad som är extremt är inte konstant. Så har det alltid varit, och så kommer det alltid vara.

Jag upprepar frågan: Vad får dig att tro det?
Citera
2017-08-13, 15:35
  #584
Medlem
Tina7894s avatar
Undrar just hur det står till med IQ nivån på den som startade denna tråd. Tämligen lågt. Det som drog mig hit var underrubriken, inte titeln på inlägget.

Jag sympatiserar med Sverigedemokraterna. Det finns alltför många som likriktar det med att vara rasist och nazist. Inget kan vara mer fel. Därför tror jag att det är okunskap och kanske något lägre IQ som ligger till grund för att man gör den slutsatsen.

Jag har gjort flera IQ tester, hamnar en bra bit över medel på samtliga.

Jag är vare sig förintelseförnekare eller klimatförnekare.

Jag tycker också att det ser illa ut när man skriver "skicka hem packet". Jag tror inte att man skriver så av hat. Det tuggas väldigt mycket om att "sprida hat" och om "godhet" i dessa tider. Allt handlar tydligen om ytterligheter. De flesta av oss hamnar någonstans i gråskalan. Vi är varken onda eller särskilt goda helgon någon av oss.

Skillnaden mellan kärlek och hat är hårfin sägs det, känslorna är nära besläktade. Jag tror därför inte att man kan hata någon som man inte känner.

Däremot kan man känna rädsla, förakt, stark avsky och ilska. Helt mänskliga, naturliga känslor.

Det sägs också att man inte ska dra alla över en kam, men det är också mänskligt, och hade vi svenskar emigrerat till ett land och gjort oss skyldiga till våld och överfall, ja då skulle invånarna i det landet dra oss över en kam.

Ingen ska komma hit och bete sig på det viset, det borde leda till utvisning. Man är inte rasist för att tycka så.

Vi är flata och mesiga i Sverige. Dessutom är vi ett folk som ser ner på oss själva. Detta är vidrigt. Allt svenskt görs det numera lyteskomik eller förnedrings tv om, ( lyxfällan, Böda camping, Ullared) Vi borde tänka mer på oss själva. Så jävla rika är vi inte, det är dyrt att leva här.

Nej jag hatar inte alla utlänningar, men för den sakens skull betyder inte det att jag vill att alla som söker sig hit ska få stanna och ta del av vår välfärd. Den ska vara till för oss etninska svenskar, de vars föräldrar och deras föräldrar före dem har byggt upp det här landet. Var tog folkhemsbygget vägen?

Vi borde se till att de grundläggande funktionerna fungerar; polis, sjukvård mm och för helvete ge pensionärerna en rejäl summa pengar att leva på.

Vi kan hjälpa alla flyktingar och ensamkommande, men svenskar som är fattiga eller i underläge, de ser vi ner på, och till dem blir det allt mindre, till sjuka, arbetslösa, handikappade, psykiskt sjuka, missbrukare, eftersom vi bjudit in så många andra som ska ha del av kakan. Det är omvänd rasism. Rasism mot den egna befolkningen, vad är värre än det?!

Vi är det enda landet i världen, hävdar jag som beter oss så här underligt. Hjälp de fattiga på plats, vi har inte råd med det här.

Jag vill ha en kristen norm, att svensk kultur och levnadssätt ska vara vägledande i vårt samhälle. Vi ska inte vika ner oss för andra religioner. Inte det minsta.

Å en sak till; sluta tugga om "rötterna" och "historian" som Sverigedemokraterna har. Kommunismen har ett riktigt mörkt förflutet, men det pratar ingen om. När ett parti startar är det naturligt att man drar åt olika håll, utvecklas och förändras. I Sverigedemokraternas fall till det bättre. Ärligt talat så struntar jag då i hur partiet såg ut från början. Koncentrera er på här och nu istället, det skulle behövas!!!
__________________
Senast redigerad av Tina7894 2017-08-13 kl. 15:43.
Citera
2017-08-15, 00:18
  #585
Medlem
SkepticalHippos avatar
Extremt mycket OT raderat. Att upprepa samma fråga gång på gång, eller att påpeka att någon gör det, är inte on topic. Om detta fortsätter så kommer varningarna att hagla.

/Moderator
Citera
2017-08-15, 00:53
  #586
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperstuzz
Rasister och nazister borde väl oftast hamna under medel?

Man ser inte sällan osmakliga inlägg som; "Skicka hem packet"

Det tyder inte på någon djupare analytisk förmåga.
Är det verkligen flyktingarnas fel att de försöker skaffa sig och sina barn ett bättre liv?


Och vad är det för psykologisk mekanism hos rasister som gör att man generaliserar just bland invandrare?
I rasisternas värld är även den oskyldige skyldig om han/hon inte är "svensk". Om 3% har begått våldtäkt i vår värld så avrundar man i rasisternas värld kraftigt uppåt.

Är de mer känslostyrda? Yngre arga män som sagts?
Kanske, men av alla dina märkligt placerade särskiljningstecken antar jag att även du ligger på samma nivå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback