Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-01, 18:34
  #1
Medlem
har kört med mitt gamla grafik kort, ett GTX 560 Ti, som har funkat felfritt, eftersom jag numera kör eyefinity så har jag bytt mitt gamla grafik kort till ett radeon hd 6850. Detta borde funka eftersom jag har tillräckligt stort Nätagrigat på 650 Volt. Men när jag starta upp datorn så får inte grafik kortet någon ström alls, fläkten rör sig inte ens. I början så lyckades jag starta grafik kortet på ngt märkligt sätt, fråga mig inte hur men när jag skulle byta hårddisk så var jag tvungen att ta ut grafikkortet för att sätta in den nya hårddisken och nu när jag ska starta upp datorn så har jag samma problem som jag hade förut dvs grafik kortet får ingen ström alls och är i princip död.

Alla svar uppskattas!
Citera
2014-01-01, 18:46
  #2
Medlem
Cubalibre77s avatar
Självklara grejer, men kortet är ordentligt isatt, alla kablar sitter ordentligt? isf skall det ju bara fungera....om du inte har lyckats paja det på något sätt.
Citera
2014-01-01, 18:46
  #3
Medlem
Bult3ns avatar
Är moderkortet anpassat för det grafik kortet? Jag vet av egen erfarenhet att det är sällan värt att köpa nya grafik kort eller processorer utan att uppgradera moderkortet
Citera
2014-01-01, 18:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Självklara grejer, men kortet är ordentligt isatt, alla kablar sitter ordentligt? isf skall det ju bara fungera....om du inte har lyckats paja det på något sätt.

kortet och kablarna är ordentligt isatt så det bör inte vara ngt problem gällande det
Citera
2014-01-01, 19:02
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bult3n
Är moderkortet anpassat för det grafik kortet? Jag vet av egen erfarenhet att det är sällan värt att köpa nya grafik kort eller processorer utan att uppgradera moderkortet

Menar du inte moder kortet?
Citera
2014-01-01, 19:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bult3n
Är moderkortet anpassat för det grafik kortet? Jag vet av egen erfarenhet att det är sällan värt att köpa nya grafik kort eller processorer utan att uppgradera moderkortet

jag har ett msi 7673 modekort och grafikkortet har fungerat med detta modekortet så troligen är modekortet anpassat för grafik kortet
Citera
2014-01-01, 22:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggy034
har kört med mitt gamla grafik kort, ett GTX 560 Ti, som har funkat felfritt, eftersom jag numera kör eyefinity så har jag bytt mitt gamla grafik kort till ett radeon hd 6850. Detta borde funka eftersom jag har tillräckligt stort Nätagrigat på 650 Volt. Men när jag starta upp datorn så får inte grafik kortet någon ström alls, fläkten rör sig inte ens. I början så lyckades jag starta grafik kortet på ngt märkligt sätt, fråga mig inte hur men när jag skulle byta hårddisk så var jag tvungen att ta ut grafikkortet för att sätta in den nya hårddisken och nu när jag ska starta upp datorn så har jag samma problem som jag hade förut dvs grafik kortet får ingen ström alls och är i princip död.

Alla svar uppskattas!

Jag hoppas att ditt aggregat är 650 watt och inte volt.

Har du ett moderkort som stödjer ditt kort?
Är alla kablar inkopplade?
Några skador på portar eller liknande?

Funkar moderkortets egna grafik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback