Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-22, 21:31
  #1
Medlem
Kan medge att jag ogillar Palme för exempelvis löntagarfonderna och lite andra saker. Men exakt vilka beslut var Palme med och ta för att
tex göra landet till en mångkulturell sörja?
Exakt vilken skit var det denna man införde?
Vet även att det var Palme bla som såg till att det svenska Viggenprojektet kunde verkställas. Detta måste ju iaf ses som en utav hans få goda gärningar.

Så kom igen nu gubbar, vad gjorde fanskapet?
Citera
2005-07-22, 21:46
  #2
Medlem
Hans Castorps avatar
En av många oförlåtliga saker han gjorde var att han spelade under täcket med Sovjet. Jag läste nyligen den gamle Sovjetambassadören Boris Pankins memoarer, i vilken det framgår som något helt naturligt att Palme ursäktade till exempel marinens u-båtsjakter, samt politiska beslut som gick i borgerlig riktning. Jag tror att detta var riktigt allvarligt och att Palmes lakejfasoner i förhållande till Sovjet hade kunnat försätta Sverige i en verkligt otäck situation. Som sagt, bara en sak av många.

Det talas ju ibland om hur älskad Pame var av många människor, men man får inte glömma bort att han också är tidernas i särklass mest hatade svensk.
Citera
2005-07-22, 22:13
  #3
Medlem
M2ks avatar
Inledningsvis, om du använder sökfunktionen på 'landsförrädare' eller 'palme', så har du fullt upp att läsa ett antal timmar framför dig, det borde eg räcka som svar.

Dock, eftersom jag är en snäll och givmild person:

Palme var den som öppnade slussarna för ohämmad invandring, en katastrof som vi bara sett början på.

1965 sade Tage Erlander, i riksdagen ā propos de problem USA brottades med:
"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara ifråga om rasen utan också i många andra avseenden."

Tjugo år senare sade Olof Palme i DN (den 16 oktober 1985):
"Naturligtvis är det mångkulturella samhället en revolution. Den är oundviklig. Men eftersom jag är reformist vill jag att denna revolution skall ske gradvis".

Jämförelse (även om orsaken till invandringen är av andra skäl i Storbrittanien): Denna 'revolution' ser vi betala sig i England idag, där multikultiska svinpälsar försöker spränga folk i luften, dagligen.

Idag London, imorgon Stockholm...

Stannar där, du får som sagt söka lite själv.


OT-citat: "Det är bättre att vara gammalmodig och ha rätt än att vara modern och ha fel."
[Tiorio]
Citera
2005-07-22, 23:58
  #4
Medlem
Säga vad man vill om Olof Palme, men har var i alla fall en politiker som man kunde lyssna på, han var knivskarp i debatterna till skillnad mot alla andra som verkade vara menlösa får, dåvarande som nuvarande. Att han skulle vara någon sorts landsförrädare är vanvettigt jävla skitsnack från dem som var hans motståndare + de som idag vill skita ner en lysande politiker.
Citera
2005-07-23, 00:01
  #5
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Inledningsvis, om du använder sökfunktionen på 'landsförrädare' eller 'palme', så har du fullt upp att läsa ett antal timmar framför dig, det borde eg räcka som svar.

Dock, eftersom jag är en snäll och givmild person:

Palme var den som öppnade slussarna för ohämmad invandring, en katastrof som vi bara sett början på.

1965 sade Tage Erlander, i riksdagen ā propos de problem USA brottades med:
"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara ifråga om rasen utan också i många andra avseenden."

Tjugo år senare sade Olof Palme i DN (den 16 oktober 1985):
"Naturligtvis är det mångkulturella samhället en revolution. Den är oundviklig. Men eftersom jag är reformist vill jag att denna revolution skall ske gradvis".

Jämförelse (även om orsaken till invandringen är av andra skäl i Storbrittanien): Denna 'revolution' ser vi betala sig i England idag, där multikultiska svinpälsar försöker spränga folk i luften, dagligen.

Idag London, imorgon Stockholm...

Stannar där, du får som sagt söka lite själv.


OT-citat: "Det är bättre att vara gammalmodig och ha rätt än att vara modern och ha fel."
[Tiorio]

Marodörerna i Storbrittanien lär inte var några förespråkare för någon slags kulturrelativism. Det har du nog fått om bakfoten.

Men OT. Det är intressant att det finns en idé idag om att Palme var omtyckt av svenska folket. Jag var tonåring när Palme mördades, och minns hatet (inte uppvuxen bland arbetarklassen) mot honom som grasserade överallt.
Citera
2005-07-23, 00:03
  #6
Medlem
Motståndsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Säga vad man vill om Olof Palme, men har var i alla fall en politiker som man kunde lyssna på, han var knivskarp i debatterna till skillnad mot alla andra som verkade vara menlösa får, dåvarande som nuvarande. Att han skulle vara någon sorts landsförrädare är vanvettigt jävla skitsnack från dem som var hans motståndare + de som idag vill skita ner en lysande politiker.

Att påstå att han var något annat än en landsförrädare är ju snarast skrattretande.
Han fick hela arabvärlden att inse att Sverige var ett paradis på jorden, även om inte de på den tiden kom i så stora mängder, pga en inte lika välutvecklad massinvandring och så vidare..det som han däremot gjorde bra var att han var en nagel i ögat på USA, till den milda grad att de nästan övervägde att frysa diplomatiska förbindelser med oss.Pga Palmes stöd till Vietnam.

Droppen som fick bägaren att rinna över var nog ändå att han (säkert fler högt uppsatta politiker)troligen hade ett samarbete med Sovjet och hur lamt Sverige agerade 1981 då ubåten gick på grund i Karlskrona.
Det ryktades tom att han var sovjetisk spion bland de s.k. "högerextrema" lägren.
Citera
2005-07-23, 00:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motståndsman
Att påstå att han var något annat än en landsförrädare är ju snarast skrattretande.
Nix, det är det inte alls. Nämn någon annan politiker som har eller hade hans potential. De finns inte, de övriga är en samling bräkande får, som inte förmår ett jävla dugg, för att vara lite grov. Jag har helt slutat lyssna till politiska debatter sedan Olof Palme gick bort, för alla som kommit efter har absolut inget att säga. De borde egentligen hålla tyst, de är alla menlösa får. Bää på dem.
Citera
2005-07-23, 00:09
  #8
Medlem
Motståndsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Nix, det är det inte alls. Nämn någon annan politiker som har eller hade hans potential. De finns inte, de övriga är en samling bräkande får, som inte förmår ett jävla dugg, för att vara lite grov. Jag har helt slutat lyssna till politiska debatter sedan Olof Palme gick bort, för alla som kommit efter har absolut inget att säga. De borde egentligen hålla tyst, de är alla menlösa får. Bää på dem.

Har inte ifrågasatt hans "potential" om du nu ska jämföra med andra ledare som också hade "potential" tex Adolf Hitler?
Jag har alltid hatat sossarna, och den politik de har stått för.
Citera
2005-07-23, 00:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motståndsman
Har inte ifrågasatt hans "potential" om du nu ska jämföra med andra ledare som också hade "potential" tex Adolf Hitler?
Jag har alltid hatat sossarna, och den politik de har stått för.
Förmodligen för att du är född med guldsked. Nu är inte alla det utan vi andra får slita för brödfödan, men sådant prat är välan för småttigt för en sådan som dig, antar jag?
Citera
2005-07-23, 00:24
  #10
Medlem
Motståndsmans avatar
:shoot2:
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Förmodligen för att du är född med guldsked. Nu är inte alla det utan vi andra får slita för brödfödan, men sådant prat är välan för småttigt för en sådan som dig, antar jag?



Gissar att du inte är alltför gammal Dux?Ta inte illa upp bara

Inse att SAP bryr sig NADA om de fattiga i Sverige (förutom deras kelgrisar "nysvenskarna"), deras skattepengar går bara till ytterligare fördärv, mera massinvandring, mera pengar till utbyggande av olika "miljonprojekt", mera pengar till följd av det mångkulturella samhällets totala kollaps.Mera pengar för att stävja oliktänkandes synsätt, mera pengar till övervakning av allt och alla, mera pengar till den fete.

SAP= :shoot2: :shoot2: :shoot2: :shoot2:
Citera
2005-07-23, 00:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motståndsman
:shoot2:



Gissar att du inte är alltför gammal Dux?Ta inte illa upp bara

Inse att SAP bryr sig NADA om de fattiga i Sverige (förutom deras kelgrisar "nysvenskarna"), deras skattepengar går bara till ytterligare fördärv, mera massinvandring, mera pengar till utbyggande av olika "miljonprojekt", mera pengar till följd av det mångkulturella samhällets totala kollaps.Mera pengar för att stävja oliktänkandes synsätt, mera pengar till övervakning av allt och alla, mera pengar till den fete.

SAP= :shoot2: :shoot2: :shoot2: :shoot2:
Om du tycker att jag med mina 43 + inte är allt för gammal så borde jag väl känna mig smickrad antar jag
Men jag anser att sedan Palme blev likviderad av divetrse avskum så har jag fullständigt tappat tron på politiken. De är av samma skit allihop, finns absolut ingen att rösta på.
Citera
2005-07-23, 00:46
  #12
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Förmodligen för att du är född med guldsked. Nu är inte alla det utan vi andra får slita för brödfödan, men sådant prat är välan för småttigt för en sådan som dig, antar jag?
Nu klarnar det något. Varför skulle Palmes briljans gynnat folk 'födda utan guldsked'? Är det fördelningspolitiken du anser vore bättre med Palmes ideologiska hållning? Eller något annat skäl till påståendet om hans 'potential'. Vilken 'potentiell' utveckling hade Palme genomfört i Sverige, om han fått leva och verka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback