Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-01, 09:05
  #1
Medlem
Hej!

Här är systeminfo.

Toshiba AMD E-240 processor 1.5 GHz
4 GB RAM
64 bitars systemoperativsystem
Windows 7 home premium
AMD Radeon Hd 6310 graphics
edit: Hårddisk C: har 119 av 149 GB ledigt och hårddisk D: har 141 av 148 GB ledigt.

Jag har Bullguard som skydd. Denna dator är ärvd och den har inte haft ordentligt skydd innan. Jag går igenom defrag, diskrensning, optimizer, virusscan nu. Men denna dator har alltid varit jättetrög. Jag kan inte ens titta på youtubeklipp utan lagspikes varje sekund.

Vad är problemet?
__________________
Senast redigerad av Valerian 2014-01-01 kl. 09:13.
Citera
2014-01-01, 09:39
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan börjar med att avinstallerar Bullguard. Se om det är där stryphalsen finns. Välj ett annat och smidigare skydd så länge.

Kanske lite fräschare drivrutiner till hårdvaran. Uppdaterar Windows samt webbläsaren och tillägg/plugin.
Citera
2014-01-01, 09:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan börjar med att avinstallerar Bullguard. Se om det är där stryphalsen finns. Välj ett annat och smidigare skydd så länge.

Kanske lite fräschare drivrutiner till hårdvaran. Uppdaterar Windows samt webbläsaren och tillägg/plugin.

Nej det inte pga Bullguard. Den installerade jag idag. Jag är nöjd med Bullguard. Det är mitt konto jag fört över från annan dator. Denna dator har varit trög enda sedan köp typ, då inte jag var ägaren.
Citera
2014-01-01, 09:59
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, har du en Windowsskiva och kanske rent av en licens så gör en ominstallation. Därefter uppdaterar Windows + fräscha drivrutiner.

Man får helt enkelt provar sig fram. Men börjar du med mjukvaran då jag misstänker att du inte har några hårdvarudelar hemma samt att datorn är en bärbar sådan.
Citera
2014-01-01, 10:21
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Det är processorn som är flaskhalsen.

Bara att acceptera, sälj datorn.

http://www.notebookcheck.net/AMD-E-2...r.40950.0.html
Citera
2014-01-01, 10:55
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valerian
Hej!

Här är systeminfo.

Toshiba AMD E-240 processor 1.5 GHz
4 GB RAM
64 bitars systemoperativsystem
Windows 7 home premium
AMD Radeon Hd 6310 graphics
edit: Hårddisk C: har 119 av 149 GB ledigt och hårddisk D: har 141 av 148 GB ledigt.

Jag har Bullguard som skydd. Denna dator är ärvd och den har inte haft ordentligt skydd innan. Jag går igenom defrag, diskrensning, optimizer, virusscan nu. Men denna dator har alltid varit jättetrög. Jag kan inte ens titta på youtubeklipp utan lagspikes varje sekund.

Vad är problemet?

Det finns ju egentligen bara ett svar på problemet om den alltid har varit trög , hårdvarufel , men om du installerat diverse program efter ett fungerande fabriks tillstånd så är det ju kompatibilitets problem med något som orsakar det . Då gör du en fabriks återställning och sen leker du detektiv .
Citera
2014-01-01, 21:58
  #7
Medlem
Internet verkar gå riktigt trög på denna dator med. Trots att jag har nätsladden direkt ikopplad. Min tanke är ifall det inte kan vara windows 7 som spökar? 64 istället för 32 version? Jag har gammal xp skiva. Denna dator kom med windows 7 installerad så jag har inte nyckel till den.
Citera
2014-01-01, 22:00
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valerian
Denna dator kom med windows 7 installerad så jag har inte nyckel till den.

Men vill du använda Windows 7 så kan detta program berätta vilken nyckel som hör hemma -> http://www.belarc.com/free_download.html
Citera
2014-01-02, 06:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men vill du använda Windows 7 så kan detta program berätta vilken nyckel som hör hemma -> http://www.belarc.com/free_download.html

Tack för tipset. Nu är det såhär att jag uppdaterade windows och det gick riktigt trögt. Så jag starta om i felsäkert läge. Det funkar bra i det läget. Men ljudet är avstängt och vägrar komma igång.
Citera
2014-01-02, 07:53
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valerian
Så jag starta om i felsäkert läge. Det funkar bra i det läget. Men ljudet är avstängt och vägrar komma igång.

Under felsäkert läge startas Windows med en begränsad uppsättning filer och drivrutiner. Startprogram körs inte i felsäkert läge och endast de grundläggande drivrutiner som behövs för att starta Windows installeras.

Det felsäkra läget används för felsökning av program och drivrutiner som inte startas korrekt eller som hindrar Windows från att starta korrekt.
Citera
2014-01-03, 05:00
  #11
Medlem
Det kan inte vara så att det är windows 7 som spökar? Jag undrar om det är värt att testa med windows xp istället?
Citera
2014-01-03, 05:01
  #12
Medlem
Skadat godss avatar
Du har en singelkärnad processor på endast 1,5GHz. Den ligger i klass med riktigt slöa MiniPC's. Eller förresten, är det en Mini, vad heter den?

Sälj om du inte står ut med den eller vet hur man nyinstallerar en ren Win7. Det sistnämnda bör du göra på en SSD, då kanske du inte blir sinnessjuk av den
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback