Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-31, 22:01
  #1
Medlem
Har köpt en ny dator och efter att installerat alla drivrutiner osv så fösökte jag spela counter strike go. Det gick inte bra. Det dök upp en massa färger på skärmen och datorn hängde sig. Kikade i system loggen eller var det nu var och det dök upp en massa varnigar osv.

1. The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice.

2. Grafikdrivrutinen nvlddmkm slutade svara och har återställts.

3. Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts.

4. Namnmatchning för namnet _ldap._tcp.dc._msdcs.WORKGROUP orsakade timeout efter det att ingen av de konfigurerade DNS-servrarna svarade.

5. Beskrivningen för händelse-ID 27 från källan e1iexpress kan inte hittas. Antingen är komponenten som skapat händelsen inte installerad på den här datorn eller så är installationen skadad. Installera eller återställ komponenten på datorn.

Om händelsen skapades från en annan dator behövde visningsinformationen sparas med händelsen.

Följande information inkluderades med händelsen:

Intel(R) Ethernet Connection I217-V

meddelanderesursen finns men det går inte att hitta meddelandet i sträng-/meddelandetabellen


Hjälp please, vad göra?
Citera
2013-12-31, 22:04
  #2
Medlem
Testat att googla på dessa felmeddelanden? Hittar detta när jag googla på först felet: Are you using a Logitech keyboard on that system?

The driver WUDFRd.sys is associated with Logitech keyboards and some of these are not compatible with Windows 7.
Citera
2013-12-31, 22:08
  #3
Medlem
Har testat att googla men jag kom ingenstans med det..
Anväder inte ett logitech tangentbord.
Citera
2013-12-31, 22:33
  #4
Medlem
Saolas avatar
Vet inte vad det är för fel med er PC , men jag tar ALLTID cpu-burn in INNAN jag gör nått!

ER var väl sprillans NY?

http://cpuburnin.com/
Citera
2014-01-01, 00:12
  #5
Medlem
Skadat godss avatar
Tala gärna om vad du har för hårdvara, OS och om du kört Win Update fullt ut.
Citera
2014-01-01, 02:06
  #6
Medlem
Saolas avatar
Om jag är utloggad så ta CPU-Burn In o kör detta i 24 Timmar MINST! så bör det bli mindre problem.
Citera
2014-01-01, 08:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Tala gärna om vad du har för hårdvara, OS och om du kört Win Update fullt ut.

Har windows 8 och jag har kört windows update´.
Citera
2014-01-01, 08:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saola
Om jag är utloggad så ta CPU-Burn In o kör detta i 24 Timmar MINST! så bör det bli mindre problem.

Får ta och testa det, hoppas det hjälper! Har dock ine clockat så det borde ju inte vara problemet.
Citera
2014-02-10, 15:59
  #9
Medlem
jirlows avatar
jag måste bumpa denna tråden, jag har fått problem med min burk nu, den fryser hela tiden i kortare perioder, spelar ingen roll om jag är inne på youtube eller flashback, sidorna fryser i typ 20 sekunder och sen fungerar dom igen.

spotify fryser också lite då och då ofta när jag byter låt eller söker på något.

jag kollade i min systemloggen och har samma problem som trådstartaren.

riktigt irriterande att inte kunna göra något utan att få frysningar hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback