Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-27, 11:41
  #301
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggaren1
Hur kan en sådan talanglös människa bli så framgångsrik i en mördande Hollywoodkonkurrens under mitten av 90-talet?
Han gör filmer som fungerar bra för yngre människor, och dessa utgör en ganska viktig del av marknaden. Men absolut håller jag med dig, han är inte mycket till skådespelare.
Citera
2022-06-27, 11:43
  #302
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggaren1
Buskisskådisar får inte spela mot giganter. Adam Sandler hade Jack Nicholson som motspelare. Jag kommer aldrig över hur nollan fick till det projektet.

Givetvis är filmen rolig men inte just han.

Jag kan inte skilja den ene från den andre av dom 6. Är det han som blir hängd? Med det idiotiska flinet?
Citera
2022-06-27, 11:59
  #303
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det var väl främst SNL som lyfte honom i början av 90-talet? Det var väl ingen som då tyckte filmerna han var med i var annat än tramsiga? Det är väl först sedan början av 2000-talet han lyckats få till en och annan bra film genom åren?

De flesta senare filmerna gjordes i hans eget bolag där majoriteten av ägarna är andra judar som håller honom flytande. Har man kontakter bland judarna i Hollywood så kan man släppa skitfilm efter skitfilm och ändå få fortsätta.
Citera
2022-06-27, 12:03
  #304
Medlem
Det är nog inte mer komplicerat än att han råkade slumpmässigt bli vän med rätt personer och få chansen att göra filmer. De tjänade pengar och alla var nöjda och glada. Gjorde sedan en till film och så vidare.
Citera
2022-06-27, 14:29
  #305
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Skämtar ni med mig?
Little Nicky och Zohan är tillsammans med Jack and Jill hans sämsta filmer för fan.
Jag är en Sandler-fanboy, men t.o.m. jag kände att de filmerna blev lite för löjliga.

Hur fan kan man tycka om Little Nicky och Zohan men inte Billy Madison, Happy Gilmore eller Waterboy?
Vad är ni för sorter?

Nicky är så dålig att det är en kult-kalkon. Skitbra! Hur toppar man Hitler i maidklänning som skall få sin dagliga ananas i prutten?

Sa att han har vissa intressanta filmkoncept. Både Madison &:Gilmore har bra manus, men man behöver inte gilla en skådis bara för att denne är med i en hyfsad film. Tycker Sandler suger och dessa filmer hade säkert varit bättre med en annan huvudrollsinnehavare.
Som jag sa, han borde hålla sig till manusskrivare för där har han åtminstone förr visat någon form av talang. Men slipper gärna se hans tarvliga skådespel, arroganta & dryga uppsyn i rutan.
__________________
Senast redigerad av Kedox 2022-06-27 kl. 14:31.
Citera
2022-06-27, 15:10
  #306
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggaren1
Har du sett på Netflix så många nya Sandler filmer de erbjuder? Han förekommer mest.
Ja, de har väl fått dyngan billigt.
Citera
2022-06-27, 15:13
  #307
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
DE senaste filmerna har varit bättre. Uncut Gems var intressant och bra även om den inte är riktigt min smak.

Det värsta med de tidiga filmerna är den konstant tillgjorda barnsliga rösten som på nåt sätt ska accentuera att nu är det roligt, nu går det bra att skratta.
Waterboy är ett bra exempel.

Jag tror att tidningen WSJ eller Forbes gjorde non undersökning om hur mycket skådisar får betalalt och hur mycket de filmer de är med i drar in.

Sandler låg i botten. Konstant överbetalda och relativt få människor som vill se filmerna
Nu hittade jag listan: https://www.forbes.com/sites/dorothy...h=25dd214124d5
Men då ska du veta att Adam har sitt egna produktionsbolag, han är en smart affärsman och det är därför han tjänar så mycket. Det är inte för att han är duktig på att göra bra filmer.
Citera
2022-06-27, 15:13
  #308
Medlem
Strandraggaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Ja, de har väl fått dyngan billigt.

Ja som jag förstår det så är Netflix en spekulant. Filmskaparna har allt att vinna, inget att förlora. Netflix är de som försöker hova in rullar för att öka prenumeranter.

Men den filmskapare får samma betalning oavsett hur poppis filmen blir på Netflix.
Citera
2022-06-29, 05:44
  #309
Medlem
Han är väl känd för att egentligen vara en bra skådis men ändo gör skitroller. (har antaligen redan nämnts men nämner det igen isåfall för extra stöd till påståendet)

Adam Sandler-filmen där han knullar sin lärare och allt skit efter det är topp-5 sämsta filmer jag lidit mig igenom. Jag skiter i filmen inte är PK problemet är helt enkelt att filmen 1. Är kass rakt igenom. 2. Är inte rolig nånstans
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback