Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-31, 00:19
  #1
Medlem
Hej!

Jag skulle installera om Windows 7 på datorn och av misstag installerade jag det på hårddisk D.

När installationen var genomförd och datorn startades om fick jag välja vilket av de två installerade Win 7 som jag vill starta. Jag gick in på det äldre Windows 7 som är installerad på C disken och gjorde en total systemåterställning och hade förhoppningar om att Windows 7 på D disken skulle rensas så att bara ett Windows 7 återstår installerat på datorn men så blev det inte och problemet återstår.

Hur får jag bort ena Windows 7? Uppskattar alla svar
Citera
2013-12-31, 00:27
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Du har inget du behöver på D?
Formatera i så fall D med hjälp av Diskhantering (håll ner Windows-tangenten och X samtidigt, så får du upp en snabbmeny där du kan välja Diskhantering).

Troligtvis ligger tyvärr D kvar som alternativ i Windows bootfil.

Kör msconfig och ta bort det alternativ som pekar till D under fliken "Systemstart".
Citera
2013-12-31, 01:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Du har inget du behöver på D?
Formatera i så fall D med hjälp av Diskhantering (håll ner Windows-tangenten och X samtidigt, så får du upp en snabbmeny där du kan välja Diskhantering).

Troligtvis ligger tyvärr D kvar som alternativ i Windows bootfil.

Kör msconfig och ta bort det alternativ som pekar till D under fliken "Systemstart".

Jag formaterade om D men fortfarande så finns två win 7 att välja emellan när jag startar datan, den ena fungerar inte längre vilket är positivt men hur får jag bort den så att den inte dyker upp som alternativ när datan startas?

Du skrev något om msconfig men glömde påpeka att jag inte kan så mycket om datorer och förstår mig inte på sånt.
Citera
2013-12-31, 01:39
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
Använd gratisprogrammet EasyBCD http://www.softpedia.com/progDownloa...oad-45820.html
Citera
2013-12-31, 02:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Använd gratisprogrammet EasyBCD http://www.softpedia.com/progDownloa...oad-45820.html

Tack! Dock funkar det inte, jag markerar Entry Win 7 -Delete - Yes - Save settings. Men inget händer?
Citera
2013-12-31, 14:31
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-01-02, 15:06
  #7
Medlem
OMformaterade datorn via BOOTmenu och det funkar fint nu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback