Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 05:08
  #1
Avstängd
Hej, jag undrar helt enkelt, vilket personskydd skulle ni säga är det bästa? Som jag har förstått det är ett genomtänkt nytt namn det bästa om en person skulle besvära en.

Undrar förresten, vad krävs för att få fingerade personuppgifter? Det är väl om man är jagad av sitt hemlands regering eller liknande?
Citera
2013-12-30, 08:09
  #2
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtacka
Hej, jag undrar helt enkelt, vilket personskydd skulle ni säga är det bästa? Som jag har förstått det är ett genomtänkt nytt namn det bästa om en person skulle besvära en.

Undrar förresten, vad krävs för att få fingerade personuppgifter? Det är väl om man är jagad av sitt hemlands regering eller liknande?

Att byta identitet. Personnummer och namn är väl det vanligaste.
Om man ska skydda sig mot en myndighet så får man fly landet och försöka få en ny identitet i det nya landet
Citera
2013-12-30, 11:58
  #3
Avstängd
Ok men hur får man nytt personnummer? Då måste man väl vara jagad av Hells Angels eller nåt liknande?
Citera
2014-01-03, 20:47
  #4
Medlem
nozzens avatar
Jag har försökt att få skyddad personidentitet och det är ett jävla mek om man inte har en DOM som kan förklara att detta behövs. Antar att du behöver en jävligt bra förklaring och helst varit utsatt för grovt brott om detta skall gå igenom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback