Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2002-12-10, 14:23
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Citat:
Ursprungligen postat av luno
-Info-
ett problem som ni inte tänker på är att kommunismen har funnits som statsmakt från 1918 fram till idag
Nasismen fanns mellan 193X-1945 men var som värst mellan 1939-1945

men vi säger så här då kommunismen dödade 120 miljoner pers mellan 1918-2002
Nasismen dödade 12 milj mellan 1939-1945.....
Visst 120 miljoner är långt flera en 12 miljoner man det går ett att jämföra det här pga det skiljer för många år vid makten
så vi får göra så här 12 miljoner på 6 år är 2 miljoner per år......
2+80=160 då blir det helt plötsligt så att nazisterna tog död på 160 miljoner

Men som jag påpekade man kan ej jämföra kommunismen och nazismen pga skilnade mellan år vid makten

Man kan hålla på och matematisera i all oändlighet. Tex får du inte glömma att det var KRIG åren 1939-1945. Och i krig dör det alltid människor, även civila. Även de allierade dödade medvetet miljoner tyska civila (främst med 1000-plans bombmattor över civila städer typ Dresden).

Ska vi räknas antal människor som mördats av regimer i fredstid kommer då kommunismen att vinna med en enorm överlägsenhet. Hur många tror du nazisterna mördade 1933-1939? Ja, det var inte många... Hur många tror du Stalin mördade under samma tidsperiod?

Ska vi även räkna andel av egen befolkning som nazister respektive kommunister mördat vinner kommunisterna även här överlägset. Tex kommunisten Pol Pot som utrotade 20-25% av sin egen befolkning. Och Stalin procentsiffror kan inte vara långt ifrån heller.



jag räknade inte med dom som dog i rena krighandlingar utan bara dom
12 miljoner människor som har mördats i gaskammare, arkebuseringar, dött av svält i koncentrationsläger...

men visst jag hade kunnat ta med varje soldat som stupade i Europa under WWII
För varje död soldat under WWII var endast nazismens fell
Då hade det blivit X antal miljoner till på min lista
Citera
2002-12-10, 14:28
  #38
Medlem
mellan 1933-1939 så var det inte många som dog men det var pga att den slutgiltiga lösningen inte användes
och att man inte kunde börja mörda så mycket folk med dom metoderna man kände till..
arkebusera mycket mycket folk funkar ej...
Citera
2002-12-10, 14:30
  #39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luno
jag räknade inte med dom som dog i rena krighandlingar utan bara dom 12 miljoner människor som har mördats i gaskammare, arkebuseringar, dött av svält i koncentrationsläger...

men visst jag hade kunnat ta med varje soldat som stupade i Europa under WWII
För varje död soldat under WWII var endast nazismens fell
Då hade det blivit X antal miljoner till på min lista

Jag syftade på de civila som medvetet mördades. Inte militärer. Ett exempel är den 9 mars 1945 då USA gjorde ett omfattande nattligt flyganfall med napalm över Tokyos bostadsområden, där husen främst var byggda av trä. USA uppskattar att 185 000 civila dödades den natten. Det fanns ingen militär i området, endast civila.

Vari ligger skillnaden i att arkebusera dessa civila, gasa dom eller att bomba dom med napalm? Tror du att det är skönare att brinna upp i napalm än att bli skjuten?

Visst metoderna skiftar, men resultatet blir detsamma. Omfattande mord på civila.
Citera
2002-12-10, 14:33
  #40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luno
mellan 1933-1939 så var det inte många som dog men det var pga att den slutgiltiga lösningen inte användes
och att man inte kunde börja mörda så mycket folk med dom metoderna man kände till..
arkebusera mycket mycket folk funkar ej...

Stalin hade inga bekymmer att mörda miljoner civila under samma tid. Om man vill så går det.

Man får inte glömma att "den slutgiltiga lösningen" fattades under kriget. Tyskland befann sig i ett utrotningskrig mot sina fiender och till sina fiender räknade man även judarna. De flesta judar som mördades var sådana som man hittade på ockuperat område.
Citera
2002-12-10, 14:35
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Citat:
Ursprungligen postat av luno
jag räknade inte med dom som dog i rena krighandlingar utan bara dom 12 miljoner människor som har mördats i gaskammare, arkebuseringar, dött av svält i koncentrationsläger...

men visst jag hade kunnat ta med varje soldat som stupade i Europa under WWII
För varje död soldat under WWII var endast nazismens fell
Då hade det blivit X antal miljoner till på min lista

Jag syftade på de civila som medvetet mördades. Inte militärer. Ett exempel är den 9 mars 1945 då USA gjorde ett omfattande nattligt flyganfall med napalm över Tokyos bostadsområden, där husen främst var byggda av trä. USA uppskattar att 185 000 civila dödades den natten. Det fanns ingen militär i området, endast civila.

Vari ligger skillnaden i att arkebusera dessa civila, gasa dom eller att bomba dom med napalm? Tror du att det är skönare att brinna upp i napalm än att bli skjuten?


Jag försvarar inte bombningen av tokyos det var jävligt tragiskt och fegt sätt att kriga på

men det finns en viktig skilnad på dom som blev bombade och dom som blev gasade/arkebuserade
du har en chans att fly från bomber du kan överleva ett bomb anfall
men du överlever inte att bli gasad/arkebuserad du vet att du kommer att dö men först ska du svältas plågas mm mm
Citera
2002-12-10, 14:52
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Citat:
Ursprungligen postat av luno
mellan 1933-1939 så var det inte många som dog men det var pga att den slutgiltiga lösningen inte användes
och att man inte kunde börja mörda så mycket folk med dom metoderna man kände till..
arkebusera mycket mycket folk funkar ej...

Stalin hade inga bekymmer att mörda miljoner civila under samma tid. Om man vill så går det.

Man får inte glömma att "den slutgiltiga lösningen" fattades under kriget. Tyskland befann sig i ett utrotningskrig mot sina fiender och till sina fiender räknade man även judarna. De flesta judar som mördades var sådana som man hittade på ockuperat område.

Stalin har långt ifrån rent mjöl i påsen han var en sjuk man
Jag är helt säker att flertalet mäniskor
som dömdes i Moskvarättegångarna, var oskyldiga. De som fängslades, skickades till arbets- och fångläger, var säkerligen oftast politiska motståndare,

Ner det gäller den slutgiltiga lösningen så har du rätt i det du säger men det var långt ifrån bara judarna som rök med där
man kan bara titta på Esland där Waffen-SS Division (Lettische Nr 1)
polisregementen som skött bort det mesta som dom inte gillade
Citera
2002-12-10, 23:59
  #43
Medlem
Makthavarens avatar
...............
Citera
2002-12-11, 01:09
  #44
Medlem
Dietymans avatar
Ha Stalins fru begick sjävmord... Han frus syster dotter sändes till Gulag.... Stalin tillät ingen utredning om sin fru's död vissa tror att han mördade henne........ Han hade också Syfilis då han undersöktes efter sin död.....
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback