Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-29, 23:18
  #1
Medlem
Tja!

Har ett problem med att min dator fryser sig hela tiden och då måste jag starta om via reset knappen. Den fryser sig oavsätt ifall den står på utan några program i skrivbordet eller om jag spelar.

Jag har kollat i eventviewer och här är 3 reports på när det hände. Är det någon som vet vad problemet kan vara? jag har ominstallerat datorn 4 gånger, har upgraderat alla graffekort och moderkort drivrutiner. Vore otroligt tacksam för hjälp






Citera
2013-12-29, 23:34
  #2
Medlem
Paddan1000s avatar
Kör memtest för att utesluta fel på RAM-minnena. Är de felfria skulle jag gissa på att nätaggregatet är sönder. Kan du så testa att köra ett tag med ett annat nätaggregat.
Citera
2013-12-30, 01:18
  #3
Medlem
Har tyvärr inget annat nätagg. Dock så har jag kört med detta nät agget (750) i 4-5 år med min gamla dator. Nät agget var det enda som jag sparade. Så det kan inte vara något fel med det :/

Hur gör man med memtest? var inne på sidan och det är massa iso filer och sådana grejjer. Skulle du kunna förklara hur jag gör med memtest?

Jag uppskattar verkligen din hjälp <3
Citera
2013-12-30, 02:24
  #4
Medlem
Ladda ner Memtest USB maker och gör en bootable USB, sen bootar du från USB.

http://www.memtest.org/download/5.01....installer.zip
Citera
2013-12-30, 03:40
  #5
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Har tyvärr inget annat nätagg. Dock så har jag kört med detta nät agget (750) i 4-5 år med min gamla dator. Nät agget var det enda som jag sparade. Så det kan inte vara något fel med det :/

Hur gör man med memtest? var inne på sidan och det är massa iso filer och sådana grejjer. Skulle du kunna förklara hur jag gör med memtest?

Jag uppskattar verkligen din hjälp <3


Jag garanterar dig till 90% att det är nätagget. Hade exakt lika dant problem förr som du har nu. Bytade nätagg och allting flöt på bra. Säger bara, testa ett annat agg
Citera
2013-12-30, 14:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahhlqvist
Jag garanterar dig till 90% att det är nätagget. Hade exakt lika dant problem förr som du har nu. Bytade nätagg och allting flöt på bra. Säger bara, testa ett annat agg

Med tanke på att jag har haft nätagget till en annan dator kan det verkligen vara den som är knas då? har ju alltid funkat.

För 750 corsair nätagg lär la vara tillräckligt för att driva denna datorn?

Ska testa att köra den där memtest, måste bara vänta tills jag får tillbaka mitt usb minne från min polare


Här är för övrigt min dator

Citera
2014-01-02, 14:25
  #7
Medlem
Jag har exakt samma problem. Misstänker att det är mitt Chieftec 600 W för 350:- som kastat in handduken. Jag har beställt ett modulärt Corsair agg från cdon nyss. Uppdaterar när jag fått det nya agget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback