2013-12-29, 17:06
Bannlyst
Jag är ganska tjock och ful. Har alltid varit bland dom sämsta på fysiska aktiviteter. Under idrottslektionerna brukade jag sitta och titta på med tjejerna i klassen. Tyckte det var så tråkigt. Killarna brukade mobba mig för mina chipstuttar, trycka ner mig, håna mig osv.

Jag fick senare i livet revansch. Jag blev feminist och stod upp för kvinnor.

Idag lider jag av detta förtryck jag fick uppleva under min uppväxt.

Eftersom killarna var så högljudda och sprang runt och mobbades under min skoltid var jag väldigt påverkad psykiskt och mådde dåligt av all mobbning. Mina skolresultat blev väldligt lidande pga det här. Tänk er själva att varje dag få höra att ni har chipstuttar och att ni är ful och fet.

Inte så konstigt att det gick åt helvete. Sen ser man ett tydligt tecken hur detta förtryck satt sina spår.

Idag lever jag mestadels på chips, jag rör inte på mig alls eftersom detta är så starkt intryckt i mig som person. Nu är jag liksom en tjockis som äter chips. Fick höra detta så mycket när jag växte upp, att du är tjock, du är fet, att det liksom är det enda jag tror att jag kan vara.

Jag ser unga män med hälsosamma kroppar, atletiska, självsäkra, stöddiga.

Och sen har vi mig, fet, tjock, med chipstuttar. Om samhället bara hade funnits där för såna som mig, sett detta förtryck av lite mulligare personer. Förändrat sig och anpassat sig mer efter mig och mina behov.

Då idag hade jag varit lika vältränad som alla andra. Men mitt öde är att vara fet och tjock pga det fötryck jag fick uppleva ifrån patriarkatet.
Citera
2013-12-29, 17:15
Medlem
Äähh, vad ska diskuteras då?
Citera
2013-12-29, 17:18
Bannlyst
I dagsläget upplever i alla fall jag inte det som att tjocka personer inte får hjälp. På idrottslektionerna idag så behöver t.ex. tjockisar inte springa lika långt osv, men det kan vara olikt där du bor.
Citera
2013-12-29, 17:28
Bannlyst
Ja en utmärkt feminist är du tveklöst med den offerkoftan.
Eftersom du nu valde det själv och tyckte "det var tråkigt" så har du ingen annan än dig själv att skylla på och hade du tvingats löpa hade du väl lipat ännu mer. Din sort brukar funka så.
Citera
2013-12-29, 17:30
Medlem
Lukos avatar
Vad är det som säger att det är över? Det är endast du själv som kan påverka dig själv. Är det inte dags att ta tag i sig själv och lämna historian bakom sig?

Det är inte bara pojkarna som mobbar, det är även flickor som har påverkat andra.
Citera
2013-12-29, 17:33
Medlem
Kan ju alltid förändras, får du ingen inspiration från biggest loser?
Har vänner som gått ner från 150kg ner till 80-90 enbart genom bättre kost och gymma ett par dagar i veckan, allting gör skillnad!
Citera
2013-12-29, 17:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokad
I dagsläget upplever i alla fall jag inte det som att tjocka personer inte får hjälp. På idrottslektionerna idag så behöver t.ex. tjockisar inte springa lika långt osv, men det kan vara olikt där du bor.

Men det kan ju också bero på att löpandet innebär mer (skadlig) ansträngning på knäna för överviktiga.
Citera
2013-12-29, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men det kan ju också bero på att löpandet innebär mer (skadlig) ansträngning på knäna för överviktiga.

Precis, är man överviktig orkar man inte mer. Det är det jag ville förmedla till TS, att det visst är "jämställt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in