Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-29, 16:40
  #1
Medlem
Väntar på besked från mitt försäkringsbolag huruvida jag ska få/hur mycket ersättning för min psoriasis. Tycker att det har gått orimligt (dock inte överdrivet) lång tid utan något svar.

Vill inte vara någon bitter kund som ringer och tjatar, men när är det ok att höra av sig och fråga hur det går? Hur lång tid är det rimligt att ta för ett sådant ärende?

Har skickat in anmälan, journaler och fotografi om det gör någon större skillnad.
Citera
2013-12-29, 16:46
  #2
Medlem
Får man cash för psoriasis? Måste man ha mkt lr räcker det med en fläck lite större än en tennisboll på vaden?
Citera
2013-12-29, 21:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Får man cash för psoriasis? Måste man ha mkt lr räcker det med en fläck lite större än en tennisboll på vaden?

Du kan få ersättning för allt (oavsett omfattning - nästan), frågan är hur mycket.
Citera
2013-12-29, 23:41
  #4
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Du kan få ersättning för allt (oavsett omfattning - nästan), frågan är hur mycket.

kan du gå in närmre på detta?
Citera
2013-12-30, 02:43
  #5
Medlem
Snyggs avatar
Man har tur om man får ersättning för kronisk sjukdom, det är allt jag säger...
Citera
2013-12-30, 02:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
kan du gå in närmre på detta?

Ett märke stort som en tennisboll räcker gott och väl för att man ska kunna få någon ersättning.
För att ta ett exempel där det inte skulle gå igenom är till exempel en familjemedlem till mig som också har psoriasis, men dyker enbart upp vid något enstaka tillfälle per år och varar inte ens i en vecka innan det försvinner igen. Dessa få fläckar är små, gissar på några millimeter i diameter bara.

(Oavsett omfattning - nästan) skrevs med glimten i ögat. Vad jag menade är att det är alltid värt att skicka in det, däremot kan ersättningsbeloppet skilja en hel del.

Hoppas det var svar nog!
Citera
2013-12-30, 02:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Man har tur om man får ersättning för kronisk sjukdom, det är allt jag säger...
Tur? Skulle jag inte vilja säga. Det är redan bestämt vilka sjukdomar du kan få ersättning för och vilka du inte kan få något för. Däremot tar det en hel del tid när det gäller kroniska sjukdomar eftersom de vill se ifall det lägger sig.
Citera
2013-12-30, 16:34
  #8
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Tur? Skulle jag inte vilja säga. Det är redan bestämt vilka sjukdomar du kan få ersättning för och vilka du inte kan få något för. Däremot tar det en hel del tid när det gäller kroniska sjukdomar eftersom de vill se ifall det lägger sig.

Kan du länka till en sammanställning där dessa sjukdomar radas upp eller liknande?
Citera
2013-12-30, 19:42
  #9
Medlem
Är det läkarintyg man behöver eller ska min skicka in foton och grejer också? *har noll erfarenhet av försäkringsbolag*
Citera
2013-12-31, 12:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Är det läkarintyg man behöver eller ska min skicka in foton och grejer också? *har noll erfarenhet av försäkringsbolag*
Ring till ditt bolag och fråga. Tar inte lång tid.
Troligtvis kommer de be dig göra en skadeanmälan, skicka in journaler och fotografi.
Citera
2014-01-01, 22:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Kan du länka till en sammanställning där dessa sjukdomar radas upp eller liknande?
Varje bolag sitter på sina egna listor och många av bolagen väljer att inte lämna ut dessa, vilket är konstigt. Man vill ju kunna få veta vad man betalar för.

Annars lovar jag dig att du hittar något om du googlar några minuter.
Citera
2014-02-02, 22:51
  #12
Medlem
För dem som är nyfiken tog det ca 2 månader för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback