Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-29, 14:31
  #1
Medlem
Eftersom jag har en del SSD-diskar har jag stängt av automatisk defragmentering i Windows 7. Dock har jag en del gamla diskar som säkert behöver defragmenteras då och då. Hur mycket anses som mycket fregmanterat i % när man analyserar den? Dvs vid vilken % av analysen bör man utföra en fregmantering?
Citera
2013-12-29, 14:48
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Eftersom jag har en del SSD-diskar har jag stängt av automatisk defragmentering i Windows 7. Dock har jag en del gamla diskar som säkert behöver defragmenteras då och då. Hur mycket anses som mycket fregmanterat i % när man analyserar den? Dvs vid vilken % av analysen bör man utföra en fregmantering?

Det står faktiskt i datorn i programrutan för diskdefragmenteraren om du klickar på raden "mer information om diskdefragmenteraren " .

Här också http://windows.microsoft.com/sv-se/w...#1TC=windows-7
Citera
2013-12-29, 14:54
  #3
Medlem
Med andra ord 10%
Citera
2013-12-29, 15:35
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Med andra ord 10%
Den där siffran är omöjlig att verifiera.

Det kan räcka att swappfilen är uppdelad i 2 delar, så tror Windows att disken är våldsamt fragmenterad.
Och å andra sidan kan tusentals små filer vara fragmenterade utan att Windows ens höjer på ögonbrynen.

Du får känna in situationen...
Citera
2013-12-29, 19:47
  #5
Medlem
Skadat godss avatar
Använd en bättre istället, Defraggler rekommenderas av undertecknad.

Frågan är varför du ska defragga diskar som inte ingår eller används av OS:et (mer än enstaka gånger), det är väl ingen större vinst med det? Att defragga innebär slitage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback