Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-06, 21:32
  #241
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Visst är det så. Kort sagt så syns det inte på alla, långt ifrån, om man har tagit ett bloss eller två.
Det beror väl till stor del på att man är så inrökt att man knappt kan räknas som bäng efter en joint.
Citera
2014-01-06, 21:43
  #242
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det beror väl till stor del på att man är så inrökt att man knappt kan räknas som bäng efter en joint.
Det är så klart en av anledningarna, en annan är att det helt enkelt inte syns på alla.
Citera
2014-01-06, 22:02
  #243
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det beror väl till stor del på att man är så inrökt att man knappt kan räknas som bäng efter en joint.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är så klart en av anledningarna, en annan är att det helt enkelt inte syns på alla.

Som BigFatCone säger. Jag rökte precis en rejäl gås, som jag blev bäng på. Men jag har inga röda ögonen eller andra tecken på att jag är bäng på utsidan om man säger så.
Citera
2014-01-08, 09:26
  #244
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Det är det här jag inte förstår. Jag har rökt länge, och dagligen och upplever inga besvär när jag har uppehåll på en vecka eller två. Folk som stänger in sig, blir tröga och deprimerade har egna spöken men skyller på rökat. Det kommer alltid finnas slöa och tröga människor, och dom finns även bland cannabis användarna. Men att skylla på CB för man inte går ut utan sitter o kollar på film hela dagarna och inte får någon kontakt är löjligt. Det är hos personen i fråga som problemet ligger hos, för jag och dom flesta jag känner som röker sköter sitt liv.

Det är lite som att skylla på fetma på alla ostburgare du klämmer i dig. Det är hos dig problemet ligger och inte i burgarna. Kanske lite dålig jämförelse..

Alla påverkas inte på samma sätt av droger. Perioder då jag känt mig välmående och glad i livet så har det inte varit några problem att röka en vecka i sträck, som värst har vardagen känts lite tråkig ett dygn eller två och så rubbas 1-2 nätters sömn lite lätt.

Om jag däremot inte tar några uppehåll eller bara röker mer och mer så dras min livsglädje och välmående ner till en deppression. En Stor anledning som jag tror bidrar till detta för mig är att jag inte vågar röka öppet eller dra ut på stan hög för att jag riskerar otroligt mycket om jag skulle torska. Då jag torskade för ~2 år sen så var mitt liv frid o fröjd efter i över ett år för att jag inte längre var rädd att åka dit.

Börjar tro mer och mer på att våra fuckade narkotikalagar skapar dessa problem för mig själv och många många fler. Behöver man/vill man röka och må men är rädd så stänger man in sig och tillslut blir man depprimerad. Deppression och droger, oavsett styrka går inte ihop om det självmedicineras "under radarn".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback