Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-27, 20:17
  #1
Medlem
Har ett program som jag kört på tidsbegränsad demolicens. Jag skulle vilja köra demolicensen ett tag till.
Har raderat så mycket jag kan om just denna programvara, både på disk och i registryt. Men när jag har installera om och försöker aktivera demolicensen igen så får jag ett meddelande om att demon är utgången. Någonstans på datorn finns det tydligen något som programmet känner av att en demolicens har varit installerad.

Hur skall jag kunna hitta denna information?
Vad skall jag leta efter och var skall jag leta?
Kör jag demon på en annan dator i mitt nätverk så går det bra, en gång! Så det måste väl vara något som sparas på datorn?

Frasse
Citera
2013-12-27, 20:31
  #2
Medlem
Vilket program rör det sig om ?

En tidsbestämd licens kan göras hur komplicerad som helst. Kan sluta med att du får avinstallera operativsystemet för att få bort den..
Citera
2013-12-27, 20:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr5710
Har ett program som jag kört på tidsbegränsad demolicens. Jag skulle vilja köra demolicensen ett tag till.
Har raderat så mycket jag kan om just denna programvara, både på disk och i registryt. Men när jag har installera om och försöker aktivera demolicensen igen så får jag ett meddelande om att demon är utgången. Någonstans på datorn finns det tydligen något som programmet känner av att en demolicens har varit installerad.

Hur skall jag kunna hitta denna information?
Vad skall jag leta efter och var skall jag leta?
Kör jag demon på en annan dator i mitt nätverk så går det bra, en gång! Så det måste väl vara något som sparas på datorn?

Frasse

jag tror att det är något kvar i registret, prova sök på program namnet inne i registret
använd registrets sökfunktion finns under redigera i regedit
mvh
t
Citera
2013-12-27, 20:40
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Om du kommer igång igen kan du testa med programmet RunAsDate den styr om tiden för andra program.

Men för ditt speciella program, vad heter det?
Citera
2013-12-27, 21:12
  #5
Medlem
TorrentLovers avatar
Vad är det för program?
Citera
2013-12-28, 19:36
  #6
Medlem
Det är ett tilläggsprogram till Microsoft Flight SimultorX, dock inte utvecklat av MS.
Har sökt på alla möjliga sätt i registret och på c-disken samt på disken där programmet var installerat. Har raderat allt som jag hittat om programmet.
Vad jag är lite nyfiken på, är, hur gör programmtillverkarna för att dölja och återfinna information om programmet. Det måste väl vara någon hemlig och dold fil någonstans eller ett dolt eller gömt entry i registret.
Skulle man kunna använda t.ex. procmon el. liknande för att hitta var programmet söker efter 'sin' information?
Någon med tips?

Frasse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback