Citat:
Det är veterligen bara i USA man kan komponera ihop en dator efter eget tycke, i Europa får man nöja sig med färdiga varianter där bara I7 modellerna är utrustade med backit.
Nu i efterhand ser jag det bara som en gimick. Ingen praktisk nytta alls eftersom skärmen räcker till att lysa upp tangenterna. US tangentbordet som jag har nu saknar den stora entertangenten som CZ tangentbordet har
Men ack så skönt det är att skriva på. Man missar nästan aldrig en tangent.
Tyvärr har jag inte haft ute i fält. Men jämfört med min gamla dator är T440s en fjäderviktare. Man kan sitta med den i knät utan att mikra pungen.
Upplösningen och färgåtergivningen är riktigt bra. Jag har inte haft den ute i direkt solljus men den känns väldigt ljusstark. Bara min lilla dotter uppskattar touchfunktionen på skärmen. Jag har inte hittat någon använding för det. Kladdmärken. Känns som att skärmen inte är riktigt fastlimmad på ett ställe på vänster sida. Även om den inte läcker ljus känns det som den glappar 0,3 mm. Hade jag köpt en ny dator idag hade jag skippat touchskärmen.
Jag har inte vant mig ved touchpaden. Varje gång jag använder frugens Lenovo med de klassiska knapparna så blir jag förbannad att jag inte har det.
Windows 8.1 är ett kapitel i sig. Att starta en enkel "metro-app" kan ta en minut att starta. Den ansvarige arkitekten förtjänar ett nackskott.
Dedikerat grafikkort går nog inte välja till T440s, men jag kan ha fel. Testade spela Arma 2 på min. Ingen höjdare direkt.
Om du har någon konktret fråga så fråga på.
Nu i efterhand ser jag det bara som en gimick. Ingen praktisk nytta alls eftersom skärmen räcker till att lysa upp tangenterna. US tangentbordet som jag har nu saknar den stora entertangenten som CZ tangentbordet har
Men ack så skönt det är att skriva på. Man missar nästan aldrig en tangent.Tyvärr har jag inte haft ute i fält. Men jämfört med min gamla dator är T440s en fjäderviktare. Man kan sitta med den i knät utan att mikra pungen.
Upplösningen och färgåtergivningen är riktigt bra. Jag har inte haft den ute i direkt solljus men den känns väldigt ljusstark. Bara min lilla dotter uppskattar touchfunktionen på skärmen. Jag har inte hittat någon använding för det. Kladdmärken. Känns som att skärmen inte är riktigt fastlimmad på ett ställe på vänster sida. Även om den inte läcker ljus känns det som den glappar 0,3 mm. Hade jag köpt en ny dator idag hade jag skippat touchskärmen.
Jag har inte vant mig ved touchpaden. Varje gång jag använder frugens Lenovo med de klassiska knapparna så blir jag förbannad att jag inte har det.
Windows 8.1 är ett kapitel i sig. Att starta en enkel "metro-app" kan ta en minut att starta. Den ansvarige arkitekten förtjänar ett nackskott.
Dedikerat grafikkort går nog inte välja till T440s, men jag kan ha fel. Testade spela Arma 2 på min. Ingen höjdare direkt.
Om du har någon konktret fråga så fråga på.
Bra info.
Touchskärmen är den samma som på Thinkpad Yoga. Isf skulle man kunna installera drivisar till wacom och använda styluspenna för att rita på den precis som man kan göra med TPY efter uppgradering med ovan nämda drivrutiner.
Den går att få med dedikerat gpu. Kolla på lenovos svenska hemsida. Det är värstingmodellen. Borde ge betydligt bättre prestanda?