• 1
  • 2
2014-03-16, 11:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvgudrun
Det är veterligen bara i USA man kan komponera ihop en dator efter eget tycke, i Europa får man nöja sig med färdiga varianter där bara I7 modellerna är utrustade med backit.
Nu i efterhand ser jag det bara som en gimick. Ingen praktisk nytta alls eftersom skärmen räcker till att lysa upp tangenterna. US tangentbordet som jag har nu saknar den stora entertangenten som CZ tangentbordet har Men ack så skönt det är att skriva på. Man missar nästan aldrig en tangent.

Tyvärr har jag inte haft ute i fält. Men jämfört med min gamla dator är T440s en fjäderviktare. Man kan sitta med den i knät utan att mikra pungen.
Upplösningen och färgåtergivningen är riktigt bra. Jag har inte haft den ute i direkt solljus men den känns väldigt ljusstark. Bara min lilla dotter uppskattar touchfunktionen på skärmen. Jag har inte hittat någon använding för det. Kladdmärken. Känns som att skärmen inte är riktigt fastlimmad på ett ställe på vänster sida. Även om den inte läcker ljus känns det som den glappar 0,3 mm. Hade jag köpt en ny dator idag hade jag skippat touchskärmen.

Jag har inte vant mig ved touchpaden. Varje gång jag använder frugens Lenovo med de klassiska knapparna så blir jag förbannad att jag inte har det.

Windows 8.1 är ett kapitel i sig. Att starta en enkel "metro-app" kan ta en minut att starta. Den ansvarige arkitekten förtjänar ett nackskott.

Dedikerat grafikkort går nog inte välja till T440s, men jag kan ha fel. Testade spela Arma 2 på min. Ingen höjdare direkt.

Om du har någon konktret fråga så fråga på.

Bra info.

Touchskärmen är den samma som på Thinkpad Yoga. Isf skulle man kunna installera drivisar till wacom och använda styluspenna för att rita på den precis som man kan göra med TPY efter uppgradering med ovan nämda drivrutiner.

Den går att få med dedikerat gpu. Kolla på lenovos svenska hemsida. Det är värstingmodellen. Borde ge betydligt bättre prestanda?
Citera
2014-03-16, 11:10
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engywook
Såg nu att de skickas från USA så får ju betala tull också, hade hoppats att de hade något i EU men tough shit.

Varför beställer du den från USA? Blir det billigare? Måste bli en hiskelig fraktkostnad. Gå in på Lenovos svenska webbsida och konfigurera och få den hemskickad fraktfritt men vänta till någon bra ecoupong dyker upp så man får lite rabatt.

För mig som inte är direkt van med Lenovos klassiska tangentbord så är det nog ingen big deal med den ny designade touchpadden. Huvudsaken den röda klittan finns kvar. Den är verkligen användbar när man vant sig
Citera
2014-03-16, 19:54
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför beställer du den från USA? Blir det billigare? Måste bli en hiskelig fraktkostnad. Gå in på Lenovos svenska webbsida och konfigurera och få den hemskickad fraktfritt men vänta till någon bra ecoupong dyker upp så man får lite rabatt.

För mig som inte är direkt van med Lenovos klassiska tangentbord så är det nog ingen big deal med den ny designade touchpadden. Huvudsaken den röda klittan finns kvar. Den är verkligen användbar när man vant sig

Det är just knapparna till den röda klittan som är olyckligt integrerade i touchpaden.
Citera
2014-03-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Tror inte den går att beställa från de i sverige tyvärr:

Citat:
Jag bor inte i USA. Behöver jag betala tullavgifter?
Om du bor utanför USA tas tull och taxeringsavgifter ut enligt ditt lands importlagar. Dessa avgifter inkasseras inte av vårt företag, och vi har inte kontroll över dem.

Fler frågor? Tillbaka till hjälpens huvudsida.

Jag var på väg att beställa den men som tur var läste jag frakthjälpen och såg det där. Pallar inte importera en dator om det skulle strula så det blir nog bara någon "skitlaptop" istället. Det är tydligen svårt att göra en laptop med enkla komponenter och bra skärm till ett vettigt pris...
Senast redigerad av engywook 2014-03-16 kl. 22:30.
Citera
2014-05-15, 15:24
Medlem
Drozds avatar
Svaret är dessvärre: Det finns helt enkelt ingen återförsäljare där man kan klämma på Thinkpadsen!

Media Markt i Gallerian är nog det närmaste man kan komma, de brukar ha en hel del andra Lenovo-modeller, dock väldigt snålt med Thinkpads.

Tror helt enkelt det beror på att Thinkpadsen finns i så många konfigurationer och är såpass dyra att de inte lönar sig att lagerhålla demoex. Det är att beställa på Dustin och liknande sajter som gäller. Men å andra sidan brukar ju Lenovos hårdvara inte göra en besviken, möjligen med undantag av skärmarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in