Citat:
Ursprungligen postat av
SvampmedDamp
Vad tycker du om T440s? jag funderar med på den ... eller en Macbook pro 13. men föredra mer windows. Tänkte köpa den ifrån USA för 9,3k~
Läs en random recension på nätet, tycker de flesta är rätt träffande. Styrkan hos Thinkpad ligger i flexibiliteten, tyvärr gar den förlorad här i Europa där det säljs bara färdigkonfigurerade lösningar till skilland fran i USA där du kan konfigurera din notebook från grunden.T440s selling point är en kompromiss med tyngdpunkt på bärbarhet, stryktålighet, batteritid, anslutningsbarhet och 14" skärm. Ifall något går sönder går det att byta ut den trasiga komponenten. Kan du tumma på något kan du säkert hitta andra mer prisvärda alternativ.
Vad jag gillar:
14" - perfekt storlek för den som reser mycket, sitter vid dator hela dagen och inte har extern monitor
IPS-skärmen - kanske inte lika bra som retina, men tillräckligt bra
Feedback från tangentbordet
Snabb SSD disk
Trackpoint - ett oumbärligt måste för alla mobila it-profs.
Läcker på alla vis. Konservativ design. Solid känsla.
Vad jag inte gillar:
Klickbar touchpad - integrerade knappar för trackpointen
Ingen lampa
Halvglossy skärm + touchscreen = kladdmärken
chicklet tangentbord
Lenovo Bloatware
Tog mig en arbetsdag fixa datorn (uppgradera till 8.1, uppdatera alla drivrutiner, avinstallera onödigheter etc)
Trots detta är t440s än härlig maskin som jag varmt kan rekommendera till andra som har liknande krav som jag.