Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-27, 15:35
  #1
Medlem
lolster93s avatar
Hej.
Jag är helt värdelös när det gäller tv o teknik så jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon tv när jag ska spela xbox.
Köpte för två dagar sedan en LCD elr LED tv 46 tum (har ingen aning vad det är) det var en Grundig allafall.
Hur som helst så ska jag ha tv för att spela xbox men när jag började spela så var det sån jävla delay på tv så att det inte äns gick att spela Guitar hero det var typ 0,5 sec efter så man missade allt.

Jag gick till Elgiganten o snackade med dom o då lät säljaren bara förvånad och sa att jag kunde få byta in den till någon annan tv.
Men nu så vet jag inte vad jag ska ha för tv som är bra för spel. Han sa att jag skulle köra på plasma, men eftersom att han redan har rekommenderat den tv som jag köpte som sög så blir jag bara osäker på vad jag ska ha.

Så söker gärna några råd om vad jag ska tänka på när jag köper en tv som jag ska ha till spel
typ Responstid, Hz osv... vad ska man ha till spel? LED LCD ellr Plasma

Tack!.
Citera
2013-12-27, 16:47
  #2
Medlem
Vet vad du menar. Han jag köpte TVn av visste också och erbjöd mig en tv utan lag (Input-lag) som svarade direkt utan 0.5 sec delay. Det är en SONY, vet dock inte exakt modell tyvär.. 42" är det också.

Jag tror att det är Hz som påverkar detta, rätta mig gärna om jag har fel, så satsa på en TV med 50-60 Hz. LCD, LED eller Plasma spelar mindre roll. Kör på LED som är energisnålast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback