Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-02, 06:08
  #253
Moderator
Eerieyes avatar
Är den här rörelsen mot funkofobi bidragsfinansierad? Det kanske är svårt att krama ut mer pengar ur "antirasismen", så man fick bli lite kreativ denna gång...
Citera
2014-01-02, 08:44
  #254
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nej, du pådyvlade mig en åsikt, grundat på att jag gav dig ett utmärkt exempel på en socialt betingad fobi mot handikappade.

Jag struntar i om (och tror inte heller att) om du är fobiker och verkligen inte mot handikappade, men det är löjligt att förneka att företeelsen finns och att i vissa fall till och med kan vara problematisk på riktigt.
Fast problemet med funkofobi är att den inte finns öht. Samhället har gått extremt långt för att försöka jämna ut skillnaden mellan handikappade och de som inte är handikappade.
Sen att du kommer med krystade argument är ditt problem och gör inte företeelsen till något som existerar oavsett.
Citera
2014-01-02, 19:32
  #255
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Är den här rörelsen mot funkofobi bidragsfinansierad? Det kanske är svårt att krama ut mer pengar ur "antirasismen", så man fick bli lite kreativ denna gång...

Vilken "rörelse"? Artikelförfattaren har eventuellt haft kopplingar till ESF (EU-pengar?) och varit projektledare på Utopia som finansieras bl.a. av Arvsfonden (det är dit staten placerar alla de pengar som de stjäl från dödsbon om den döde endast har släktingar som inte ingår i den närmaste familjen och inte har varit förutseende nog att skriva ett testamente). SVT, mediet som det här förs fram, är finansierat dels med skattepengar, dels med licensavgifter för en licens som vanliga människor i Sverige måste skaffa för att överhuvudtaget få äga en TV, dator, smartphone o.s.v. Allt som syns i svensk regimmedia och organisationer med en politisk agenda som tillåts fritt få breda ut sig i dessa, är mig veterligen alltid finansierade med skattemedel, med avgifter som staten tvingar på medborgarna eller med statens stöldgods (Arvsfonden). Generellt betalar befolkningen för det de ska höra, oavsett om de vill det eller inte. Det är ju inte som om vi skulle leva i en demokrati i Sverige och vem som helst får komma till tals (förutom på ställen som Flashback forum, som regimen givetvis vill stoppa tillsammans med all annan "näthat").
__________________
Senast redigerad av Europe 2014-01-02 kl. 19:35.
Citera
2014-02-08, 13:46
  #256
Medlem
Slovoviks avatar
Så hur går det med den här rörelsen? Är det fortfarande någon som använder ordet "funkofobi"?
Citera
2015-05-16, 02:02
  #257
Medlem
Solklart exempel på funkofobi på flashback:

(FB) Utvecklingsstörda förföljs och hånas (Expressen)

Att en person med Asperger inte får vara lokförare som han har varit hela sitt liv är också funkofobi.
Citera
2015-05-16, 11:16
  #258
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Det kanske är okej att skämta om allt, men det betyder inte att det inte är förtryck. Det kanske är okej att skämta om allt, men det betyder inte att du måste. Det kanske är okej att skämta om allt, men det betyder inte att det är roligt.

Samma gamla kulturmarxistiska devis. Ganska snarlikt kulturmarxisternas syn på åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Du får tycka och säga vad du vill, men det inom vissa tillåtna gränser såklart. Gränserna avgörs av den duktige kulturmarxistens världsåskådning. Du får skämta om vad du vill men helst inte så att det stöter sig med kulturmarxistens humor och världsåskådning. Åsiktsfrihet men...yttrandefrihet men....humorfrihet men....etc etc

Nu har kulturmarxisterna erövrat ortnamnet negerbyn, tagit bort Tintin i kongo. ändrat namnet på zigenarwursten och flyttar fram positionerna. Nästa steg är fikabordsrasismen. Ingen skall få skämta om utsatta grupper. krossa rasismen!
__________________
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2015-05-16 kl. 11:18.
Citera
2015-05-16, 14:20
  #259
Medlem
Luzurs avatar
Det här måste ha självdött då jag har aldrig ens hört talas om "Funkofobi" och hör fortfarande dylika skämt vis fikaborden.
Citera
2015-05-16, 19:01
  #260
Medlem
jamesbondes avatar
Förbud mot fikabordsrasism? Jaha - det enda resultatet blir ju att det blir ännu roligare att skämta om "vinstmaskinerna", "pensionsräddarna" och "lottovinsterna". De sistnämnda benämningarna var absolut inga skämt utan pk-medias egna ord. Inget man vågar skratta åt för då kommer väl SÄPO.
Citera
2015-05-16, 19:11
  #261
Medlem
Ondahamsterns avatar
Haha ja vad ska man säga?

Jag som faktiskt har ett fysiskt handikapp (har haft sjulhussjukan och därmed fått permanenta skador på skellet och muskler) bryr mig inte om de extremt få som skämtar om det då jag anser att man ska skämta om allt.

De som jag däremot hatar är de som är överförsiktiga och tror att man skall gå sönder närsom Bara för att man saknar vissa delar av skelettet.
Citera
2015-05-16, 19:31
  #262
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Det här måste ha självdött då jag har aldrig ens hört talas om "Funkofobi" och hör fortfarande dylika skämt vis fikaborden.

Jag hittar facebookgruppen, och ja, initiativet verkar inte ha funkat. Det dog i och med valet i höstas.
Citera
2015-05-18, 01:32
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Haha ja vad ska man säga?

Jag som faktiskt har ett fysiskt handikapp (har haft sjulhussjukan och därmed fått permanenta skador på skellet och muskler) bryr mig inte om de extremt få som skämtar om det då jag anser att man ska skämta om allt.

De som jag däremot hatar är de som är överförsiktiga och tror att man skall gå sönder närsom Bara för att man saknar vissa delar av skelettet.

Klart man får skämta om saker, men funkofobi handlar inte enbart om det. Det handlar också om hat, förnedring och förtryck. Har själv ett neuropsykriatiskt handikapp och blivit förnedrad, mobbad och kränkt p.g.a. det. Men visst skämta får mna ju göra, det har jag inget problem. Sen håller jag med om att överförsiktiga typer kan vara jobbiga också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback