Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-26, 17:42
  #1
Avstängd
Lamrons avatar
Tjena Flashbackare!

Tänkte införskaffa mig följande grejer
nVIDIA 3D Vision
BenQ 24" 3D LED XL2420T

Jag undrar är det någon som har provat att se på 3D filmer med dessa eller har ni bara lirat spel?
Vill veta lite vad folk tycker om 3d filmer hade varit nice innan jag bestämmer mig helt för att fixa dessa grejerna =)
Citera
2013-12-26, 19:44
  #2
Medlem
Cutelunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Tjena Flashbackare!

Tänkte införskaffa mig följande grejer
nVIDIA 3D Vision
BenQ 24" 3D LED XL2420T

Jag undrar är det någon som har provat att se på 3D filmer med dessa eller har ni bara lirat spel?
Vill veta lite vad folk tycker om 3d filmer hade varit nice innan jag bestämmer mig helt för att fixa dessa grejerna =)
Jag har bara testat 3D i spel. Har exakt den skärmen med, men det funkar riktigt bra. Dessvärre tycker jag att 3D generellt sätt inte är så bra (än). Man får lätt ons i huvudet efter ett tag och det är dyrt att skaffa alla delar som får det att funka bra..
Citera
2013-12-28, 21:04
  #3
Avstängd
Lamrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutelunatic
Jag har bara testat 3D i spel. Har exakt den skärmen med, men det funkar riktigt bra. Dessvärre tycker jag att 3D generellt sätt inte är så bra (än). Man får lätt ons i huvudet efter ett tag och det är dyrt att skaffa alla delar som får det att funka bra..

Nice, du hade inte kunnat prova och se hur det funkar med 3d film också möjligtvis? =)
Citera
2013-12-28, 23:19
  #4
Medlem
Cutelunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Nice, du hade inte kunnat prova och se hur det funkar med 3d film också möjligtvis? =)

Gjorde det nu! Det funkade bra faktiskt, fast det blir ju inte direkt lika bra som bio.. Men det kan nog mer bero på att skärmen blir så liten vid datorn - och därmed sämre filmkänsla.
Citera
2013-12-29, 14:10
  #5
Avstängd
Lamrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutelunatic
Gjorde det nu! Det funkade bra faktiskt, fast det blir ju inte direkt lika bra som bio.. Men det kan nog mer bero på att skärmen blir så liten vid datorn - och därmed sämre filmkänsla.

Awesome tack så mycket! =))

Tror du det blir bättre att införskaffa en 42" 3d tv istället och lira via?
Har man ju både stor data skärm plus stor 3d tv hehe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback