2013-12-26, 13:29
Medlem
kllonkas avatar
som rubriken lyder brukar det vara några problem ? måste ha det som lönekonto varit i Norge dom senaste åren men nu kommit tillbaka och ska börja jobba i Sverige blir det ett problem att öppna konto `?
Citera
2013-12-26, 14:32
Medlem
viperstings avatar
Beror väl på skulden skulle jag tro. En bekant till mig har sitt konto i Schweiz eftersom kronofogden plockar varenda krona som kommer in på hans konto. Dock har han en skuld på över 2 miljoner kr.
Citera
2013-12-26, 14:53
Medlem
kllonkas avatar
okej . nae min skuld är inte i närheten av så stor alltså. förstår ju att dom kommer gå in och dra pengar från mitt konto men det är helt okej vill bli av med skulderna. skulle tippa på en 150.000 till 200.000 att jag har ca .
Citera
2013-12-26, 16:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kllonka
okej . nae min skuld är inte i närheten av så stor alltså. förstår ju att dom kommer gå in och dra pengar från mitt konto men det är helt okej vill bli av med skulderna. skulle tippa på en 150.000 till 200.000 att jag har ca .

Så får du lägga på ränta var år till alla borgenärer. Ex SMS-låneskulder, sånt där drar på sig en rätt fet ränta omgående. Om din totala skuld till kronkalle är 200.000:- så får du räkna med 7000-9000 per månad i ett par tre år för att bli skuldfri. Genom löneutmätning alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in