2014-08-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imcool
Ser inget fel i Ehsans tweets. Israel ett demokratiskt land med kärnvapen och USA-stöd dödade en massa oskyldiga civila som inte hade något med Hamas brott att göra.

Det är inte hans åsikter i frågan i sig som jag tycker är fel, utan hans ständiga tyck-som-jag-eller-dra-åt-helvete-mentalitet som jag inte tycker att en debattchef på Sveriges största tidning bör ha.
Citera
2014-08-06, 16:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imcool
Ser inget fel i Ehsans tweets. Israel ett demokratiskt land med kärnvapen och USA-stöd dödade en massa oskyldiga civila som inte hade något med Hamas brott att göra.

Det är ju Hamas som utsätter sina oskyldiga civila och använder dem som mänskliga sköldar. Det kan ju knappt sägas i Sverige. Se på vad som händer när Löfvén försökte nyansera frågan.
Citera
2014-08-06, 23:42
Moderator
manamanahs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19321712.ab

Alltså denna Ehsan Fadakar... denna krönika....

Detta måste vara det mest vinklade skräpet jag läst. Det skulle kunna vara skrivet av en 14-årig vänstermupp som precis läst på sig om Israel/Palestinakonflikten.

Jag antar att Ehsan har ett visst engagemang och intresse för frågan... hur kan man då fortsätta att vara så fruktansvärt enkelspårig? Någon gång måste ju åtminstone ett frö av insikt kommit till honom, "jag kanske inte har så himla rätt som jag tror, det kanske inte är så enkelt ändå". Men nej. Han är väl bara för jävla dum helt enkelt.

Efter vidare eftersökningar på denna filur finner jag att han har skrivit en del prekära saker om dessa "jävla judar" tidigare, om deras intresse för pengar osv. Att en person med en sådan historia får släppas lös med att skriva en sådan här krönika är ju bekymmersamt... Eller inte. Inte om man skriver för Aftonbladet.
Senast redigerad av manamanah 2014-08-06 kl. 23:54.
Citera
2014-08-06, 23:45
Bannlyst
Har hört att han är god vän med mulla krekar här på forumet eller om det är den riktiga mulla krekar, inte säker.
Citera
2014-08-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är ju Hamas som utsätter sina oskyldiga civila och använder dem som mänskliga sköldar. Det kan ju knappt sägas i Sverige. Se på vad som händer när Löfvén försökte nyansera frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19321712.ab

Alltså denna Ehsan Fadakar... denna krönika....

Detta måste vara det mest vinklade skräpet jag läst. Det skulle kunna vara skrivet av en 14-årig vänstermupp som precis läst på sig om Palestinakonflikten.

Jag antar att Ehsan har ett visst engagemang och intresse för frågan... hur kan man då fortsätta att vara så fruktansvärt enkelspårig? Någon gång måste ju åtminstone ett frö av insikt kommit till honom, "jag kanske inte har så himla rätt som jag tror, det kanske inte är så enkelt ändå". Men nej. Han är väl bara för jävla dum helt enkelt.

Efter vidare eftersökningar på denna filur finner jag att han har skrivit en del prekära saker om dessa "jävla judar" tidigare, om deras intresse för pengar osv. Att en person med en sådan historia får släppas lös med att skriva en sådan här krönika är ju bekymmersamt... eller inte. Inte om man skriver för Aftonbladet.

Håller med er två!

Har han någon diagnos? Är han arab eller nåt?
Citera
2014-08-07, 14:29
Medlem
Hittade en gammal twitterkonversation mellan Ehsan Fadakar och Calle Schulman som visar på Ehsans oförmåga att acceptera att folk tycker olika och hur olämplig han är som debattchef på en stor tidning:
Citat:
Ursprungligen postat av Calle Schulman
Kolumnerna av Margret Atladottir och Ehsan Fadakar är den synliga toppen av Aftonbladets fullständiga PK-haveri.
Citat:
Ursprungligen postat av Ehsan Fadakar
SD2014?
Citat:
Det enda med dig som inte är pk är dina grumliga åsikter om "judarna".
Citat:
Ursprungligen postat av Person X
Har inget direkt emot @ehsanfadakar s åsikter. Problemen är att han tänker väldigt korta tankar och skriver osammanhängande.
Citat:
haha ni är roliga.
Citat:
Älskar att du går i gång, Ehsan! Att du blir uppretad på riktigt. Skriv med samma energi i AB!
Citat:
haha. Vem är du ens?
Citat:
Antar dock att det är bättre att du skriver eländigt platt smörja än ditt vanliga judehat. Kämpa! Hej!
Citat:
haha. Vet fortfarande inte vem du är.
Citat:
"Chef för sociala medier". Haha. Och det är så här du tar emot åsikter om ABs skribenter. Haha. Hahahaha.
Citat:
lol
Citat:
Nästa gång du ska skriva - testa att sätta in ett "inte" i din tes. Blir det orimligt då så ska du hitta en ny tes.
Citat:
Ärligt, vem är du?
Citat:
Har det någon betydelse? Lär det dig att skriva en bra text? Jag heter Calle och jag läser Aftonbladet.
Citat:
hmm hmm intressant intressant
Citat:
Om du är "chef för sociala medier" och kolumnist på AB borde du kunna kommunicera bättre med era läsare på Twitter. För jag antar att du representerar Aftonbladet här på Twitter? Att du är örat mot asfalten. Hahah. Hahjhahajha. Supervärvning!
Citat:
lol
https://twitter.com/calleschulman/st...39273196343296

Ehsan Fadakar i ett nötskal att så fort han stöter på någon med andra åsikter än han själv så är hans motattack:
1. Anklagar den andra personen för att vara SD.
2. Försöker sig på härskartekniker genom att fråga vem den andra personen är (vilket i situationen är irrelevant - alla läsare ska givetvis kunna komma med en åsikt, kända som icke-kända).
3. Skriver upprepade gånger kort och gott: "lol"

Jag förstår att Aftonbladet efter vi-gillar-olika-kampanjen kände press att anställa personer med invandrarbakgrund, men att man inte lyckades hitta någon mer lämplig än enögde Ehsan är tragiskt.
Citera
2014-08-07, 19:53
Medlem
emma80s avatar
Vidrig människa! Som klippt och skuren för Aftonhoran.
Citera
2014-08-07, 20:24
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Ehsan Fadakar i ett nötskal att så fort han stöter på någon med andra åsikter än han själv så är hans motattack:
1. Anklagar den andra personen för att vara SD.
2. Försöker sig på härskartekniker genom att fråga vem den andra personen är (vilket i situationen är irrelevant - alla läsare ska givetvis kunna komma med en åsikt, kända som icke-kända).
3. Skriver upprepade gånger kort och gott: "lol"

Jag förstår att Aftonbladet efter vi-gillar-olika-kampanjen kände press att anställa personer med invandrarbakgrund, men att man inte lyckades hitta någon mer lämplig än enögde Ehsan är tragiskt.

Ja jisses, vilken tragisk person.
Vanligtvis är jag inte så förtjust i Calle Schulman och hans bror med det enorma bekräftelsebehovet,
men här visar han klokhet och förnuft när han angriper Ehsans motbjudande kolumner.

Hans senaste tweets riktade mot Ehsan:

https://twitter.com/calleschulman/st...28510808965120

https://twitter.com/calleschulman/st...76985986719745

Eftersom Ehsan inte svarar längre, utgår jag från att han blockat Calle.
Vilket inte borde komma som en överraskning, när han bemöter frågor med "lol"
och då förnedrar sig själv, nedvärderar frågeställaren samt bryter ner debatten till en slags slentrianmässig konversation som på en Counter-Strike-server.

Bra jobbat Ehsan. Ska du börja kalla folk "noobs" också?

Ehsan själv bölar en del om näthat just nu och försöker skapa en martyrbild utav sig själv:

https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...71318727024640
https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...70985502171136
https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...77798868365312
https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...71574873169921
https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...71828825686016
Citera
2014-08-14, 21:31
Medlem
Han ser ut som en fjortis i sociala medier. Ger ett hetsigt, aggressivt och trångsynt intryck.
Citera
2014-10-22, 07:25
Medlem
Ullenobehags avatar
Ehsan Fadkar var tidigare chefsredaktör på dumheter24 tror jag. Och jobbar nu på aftonhoran och har precis skapat den onödigt och förmodligen extremt PK skämtsajten Lajkat.

Lite OT men verkar som att Lajkat nu rekryterat Pajasen Viktor Adolfsson som var dumheters24 nuvarande chefsredaktör. Han är förövrigt miljöpmupp om någon undrade!
Citera
2014-10-22, 19:38
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Han ser ut som en fjortis i sociala medier. Ger ett hetsigt, aggressivt och trångsynt intryck.
Han ser snarare ut som en karikatyr av en "spännblatte" som gärna drar "din mamma"-argument och för vem det är totalt omöjligt att föra en civiliserad diskussion. Så fort någon sätter dit honom i en diskussion - vilket händer i stort sett dagligen - så blir de blockade med ett hånleende och en överlägsen attityd.

Att han är "debattredaktör" på Aftonbladet säger kanske ännu mer om kvaliteten på publikationen än vad det gör om Ehsan själv. Ingen verkar ju dock ta honom på något större allvar, trots den enorma medieplattform han har att stå på.
Citera
2014-12-04, 22:59
Medlem
Den mest inkvoterade skribenten i Sverige. Mannen är påtagligt svagbegåvad och har dessutom ett otrevligt sätt, vilket väl iofs går hand i hand ibland.

Det är sorgligt, för jag tror inte det behövs kvotera in skribenter med invandrarbakgrund. Sakine Madon, Alice Teodorescu, Dilsa Demirbag-Sten, Rakel Chukri är exempel på journalister i Sverigetopp, som dessutom råkar ha det gemensamt att de har invandrarbakgrund.

En så uppenbar inkvotering av en verkligt dålig journalist solkar ner duktiga skribenter med invandrarbakgrund då de kommer att kunna behäftas med misstanke om särbehandling på felaktiga grunder.
Senast redigerad av Wink 2014-12-04 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in