Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-01, 17:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
Hela spanien är underbart tycker jag. Jag har nog kanske kommit till bra platser då jag rest.

Sant. Det finns många bra saker att göra och se.
Det enda stället i Europa där man kan ta solen i vinter vid stranden är Spanien (Islas Canarias).
Det är det enda landet i Europa med grönområden, desserter, berg (Spanien är 2 º land i Europa med mer höjd: direkt efter Schweiz) subtropiska väder, medelhavs väder, kontinentalt väder.

Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Har länge tänkt att besöka norra Spanien och Galizien. Men hur är det med engelskan? Jag talar inte spanska.

I varje område i Spanien (northe, syd, väst, öst) normalt de flesta personer över 40-45 vet inte engelska. De flesta människor under 40-45 kan utföra grundläggande konversationer på engelska. Och en del människor under 40-45 har en mycket hög nivå i engelska.

Så bara be till någon under 40-45 eller leta efter "Oficina de Turismo" (turism office).
Citera
2014-01-04, 02:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Har länge tänkt att besöka norra Spanien och Galizien. Men hur är det med engelskan? Jag talar inte spanska.
Det går om man vill. Sjyssta folk förstår dessutom scenspråk.
Citera
2014-12-31, 17:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
Det går om man vill. Sjyssta folk förstår dessutom scenspråk.


Har nyligen flyttat hem från östra spanien,, (Ponferrada) otroligt fint rekomenderas starkt!! o som du säger de går om man vill men i regel ej många engelsktalande när du kommer från turistorter oså...
Citera
2014-12-31, 21:57
  #16
Medlem
Norra spanien är mycket underskattat och ett utmärkt resmål.Kropps språk + spanska fraser duger att ta sig fram på men så klart roligare om man kan lite mer.
Citera
2015-02-09, 11:06
  #17
Medlem
Har planer på att åka till San Sebastian med några kompisar i juni. Vi är i 25års-åldern. Hur är vädret i San Sebastian under juni? Finns det saker att göra för att fylla upp en vecka? Maten skall ju vara något utöver det vanliga med hur ser nattlivet ut?

Skulle verkligen uppskatta om någon som varit där kunde berätta lite.
Citera
2015-03-22, 08:25
  #18
Medlem
har funderat på att flytta till spanien, men behöver ett boende som erbjuder ett bra kök, att kunna odla sina egna grönsaker, citroner, etc, mild vinter för max 5000 skr månaden. Är det möjligt?
__________________
Senast redigerad av edge59 2015-03-22 kl. 08:26. Anledning: ville bara prenumurera
Citera
2015-04-17, 14:46
  #19
Medlem
jonnyerixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
har funderat på att flytta till spanien, men behöver ett boende som erbjuder ett bra kök, att kunna odla sina egna grönsaker, citroner, etc, mild vinter för max 5000 skr månaden. Är det möjligt?
Visst är det möjligt, vi bor i Coín (Málaga) ca 20 minuter från kusten (Costa del Sol) och vi hyr ett helt hus aom ligger i en 9.000 kvadratmeter stor odling med apelsin och citronträd. Vi kan odla så mycket vi vill och plockar hela vårt juciebehov direkt från träden, likandant med citronerna til GT mm.
Vi betalar 450 € i månaden i hyra plus el och vatten. (Bevattningsvatten är gratis genom ett kanalsystem). Hur det ser ut kan du se dels i vårt nyhetsbrev: http://www.erixonconsulting.com/sv/nyhetsbrev-2015-var.htm och dels på mina Pinterestbilder: https://es.pinterest.com/jonnyx1/.
__________________
Senast redigerad av jonnyerixon 2015-04-17 kl. 14:47. Anledning: felstavning
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2285200

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback