2013-12-25, 11:04
Bannlyst
http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator

Jag har aldrig ägt en bärbar men vill ha en nu som ska klara av detta:
Streama fullhd via näterk från en annan dator i xbmc
Spela lätta spel som emulerade ps1 och ps2 spel och lätta riktiga pc spel

Den jag länkade verkar ha mycket bra cpu och intel hd 4000 grahics ska vara helt okej har jag sett.. folk som spelar nya cod spel på det.

Vad tror ni om den datorn?
Senast redigerad av sugarpuffextrem 2013-12-25 kl. 11:27.
Citera
2014-01-02, 12:27
Bannlyst
hepp inga svar.

Har datorn nu och den funkar alldeles utmärkt. Testat dark souls och bioshock infinite och båda spelen fungerade i 30 fps på låg grafik. Sourcspeal som left for dead och stanley parade funkar med hög grafik förutom AA

Win 8 ligger i den från början och det os:et var bögigare än jag trodde, väldigt problematiskt att bli av med skiten med men går efter nån timmas research. Har win7 och drivisar och all funkades nu

Går ej byta hårddisk utan att riskera att ha sönder tunna kablar å skit.

Edit: datorn kostade 4000kr när jag köpte den. Nu ligger den på 6000
Senast redigerad av sugarpuffextrem 2014-01-02 kl. 13:24.
Citera
2014-01-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator

Jag har aldrig ägt en bärbar men vill ha en nu som ska klara av detta:
Streama fullhd via näterk från en annan dator i xbmc
Spela lätta spel som emulerade ps1 och ps2 spel och lätta riktiga pc spel

Den jag länkade verkar ha mycket bra cpu och intel hd 4000 grahics ska vara helt okej har jag sett.. folk som spelar nya cod spel på det.

Vad tror ni om den datorn?
Synd att du inte fick svar tidigare. Jag hade rått dig att undvika datorn på grund av just grafikkortet. Det är en ganska svag en. Intel HD Graphics är alla svaga. Det är därför du endast kan köra på låga inställningar på vissa spel som du listade upp (Som egentligen är ganska lätta spel).

Men huvudsaken är att du är nöjd, och det verkar du vara!

MVH
Citera
2014-01-05, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AliBB
Synd att du inte fick svar tidigare. Jag hade rått dig att undvika datorn på grund av just grafikkortet. Det är en ganska svag en. Intel HD Graphics är alla svaga. Det är därför du endast kan köra på låga inställningar på vissa spel som du listade upp (Som egentligen är ganska lätta spel).

Men huvudsaken är att du är nöjd, och det verkar du vara!

MVH

A jag e mycket nöjd. Denna klarar även av att emulera psx och ps2 spel. FFX kan jag köra i 2x native upplösning i 60 fps och det ser hur bra ut som helst =)

Tröttnat på "moderna" spel, tycker allt e samma fps smörja hela tiden, men skulle de komma nått bra spel för en gångs skull så har jag en burk ståendes med 7970 och 2500k cpu kopplat till en 65 tums tv :P

En annan anledning till laptopen är att det drar så mycket ström att surfa på kritvita internetsidor med en 65 tums plasma :P
Citera
2014-01-05, 12:55
Medlem
linesmangbgs avatar
Ska aldrig köpa HP igen. Hade en HP Pavilion dv6 som avled igår. Fläkten har låtit som ett flygplan samtidigt som en liten del på datorn var paj vid fläkten. Hårddisken död. Kunde inte göra en recovery på den. Helt värdelös helt enkelt. Rip
Citera
2014-01-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linesmangbg
Ska aldrig köpa HP igen. Hade en HP Pavilion dv6 som avled igår. Fläkten har låtit som ett flygplan samtidigt som en liten del på datorn var paj vid fläkten. Hårddisken död. Kunde inte göra en recovery på den. Helt värdelös helt enkelt. Rip

Ja tyvärr är detta vanligt bland HP datorer.
Folk kommer in på flashback och påstår att det är en smaksak, men det är det verkligen inte.
HP är sämst på fläktsystem och även ljudet på fläktarna gör en galen.
Man kan steka ägg på HP datorer gjorda av metall. Detta är fakta, och har testats! Helt sjukt.

Detta är min personliga lista på datorer som är mest prisvärda inom priset:

Surf/film/lätta online spel; Toshiba. (2500-4000kr)

Surf/film/medium spel och medium programmering; Packard Bell. (4000-7000kr)

Surf/film/Tyngsta spelen och tunga programmering; Asus (7000-15000kr)

Jag har just nu en "Gaming laptop" från Asus. G75-serien. Köpte den för 10000 när den va på rea från 13000. Aldrig varit så nöjd med en laptop som nu. Har haft den i 2 och ett halvt år och den presterar extremt bra fortfarande!
Senast redigerad av AliBB 2014-01-05 kl. 13:26.
Citera
2014-01-13, 21:45
Medlem
Flashback-nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
hepp inga svar.

Har datorn nu och den funkar alldeles utmärkt. Testat dark souls och bioshock infinite och båda spelen fungerade i 30 fps på låg grafik. Sourcspeal som left for dead och stanley parade funkar med hög grafik förutom AA

Win 8 ligger i den från början och det os:et var bögigare än jag trodde, väldigt problematiskt att bli av med skiten med men går efter nån timmas research. Har win7 och drivisar och all funkades nu

Går ej byta hårddisk utan att riskera att ha sönder tunna kablar å skit.

Edit: datorn kostade 4000kr när jag köpte den. Nu ligger den på 6000

Hur känns datorn nu när du haft ett tag, är du fortfarande nöjd? Några nackdelar du vill dela med dig av?
Den säljs nämligen för 4000 kr igen, och jag är lite sugen.
Citera
2014-01-14, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-nick
Hur känns datorn nu när du haft ett tag, är du fortfarande nöjd? Några nackdelar du vill dela med dig av?
Den säljs nämligen för 4000 kr igen, och jag är lite sugen.

Gå ej byta hdd i den, testade sätta i en ssd men intsallation av win 7 crashar med ssd:n.

Inga officiella win 7 drivrutiner men alla drivrutiner finns för win7 om man letar lite.

Inte den bästa betraknigsvinkeln på skärmen

900 poäng i 3dmark 11, går att spela nya spel på den men man får köra på låg grafik.. lite äldre spel funkar alldeles utmärkt

det är alla nackdelar med den tror jag.

Jag är mycket nöjd med denna,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in