Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Nej inte du men artiklarna. Man får det att låta som om valen på arbetsmarknaden bara gäller män vilket är trams.
Vad är det som skall utvecklas?

Antingen låter vi marknaden styra lönerna eller så får vi införa ett nytt system.
I jämförelse med alla andra företag då som skall konkurrera med tex massiva företag från USA och Kina som får svenska statliga bolag att framstå som småpotatis? Hur ser dina referensramar ut egentligen hjärtat.
Det vet du att jag har men vad har det med något att göra. Avis?

Eller så får vi införa .... och fort ska det gå....
Jag tror att många av dessa ambitiösa kvinnor som utbildat sig till läkare, tandläkare, veterinärer, ekonomer, arkitekter och så vidare kommer att vilja ha egna företag.
De kommer att jobba för att det ska bli lättare att ha egna företag i dessa branscher och förmodligen blir det ett helt vanligt inslag i naturbilden för oss.
Så den uppdelning mellan kvinnor som arbetar i statlig och kommunal regi och män i privat tror jag inte kommer att finnas kvar om så många år.
Både sektorerna kommer att finnas kvar men de kommer inte att vara så mycket män kontra kvinnor längre.
Och när uppdelningen inte längre är så kommer det att bli intressant hur debatten blir.