Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-24, 02:25
  #1
Medlem
Perfectscores avatar
Eller borde Antarktis få ett nytt forum eller något? xD
Citera
2013-12-29, 15:17
  #2
Medlem
Woffeltoffels avatar
Hur är brudarna där?
Citera
2013-12-29, 17:40
  #3
Medlem
O.J-Kushs avatar
finns ju redan en tråd som besvarar detta rätt bra..

angående brudarna så är det ju endast forskare som "bor" där tillfälligt så..
Citera
2014-03-31, 14:54
  #4
Medlem
vilken tråd är det?
Citera
2014-09-01, 01:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
finns ju redan en tråd som besvarar detta rätt bra..

angående brudarna så är det ju endast forskare som "bor" där tillfälligt så..
finns de flyg till Antarktis då? skulle vara fett att åka dit och hyra en båt och åka fiska typ
Citera
2014-09-01, 01:31
  #6
Medlem
Jag bor här.
Citera
2014-09-01, 06:09
  #7
Medlem
luckylucazs avatar
Det går inga kommersiella flyg eller båtar, så såvitt jag förstår är alternativen:

- Kryssning från t.ex. Ushuaia. Väldigt dyrt, allt under 35000 kr är ett kap. (I tillägg till vad det kostar dig att resa till Ushuaia.)

- Dagsutflykt med flyg från t.ex. Ushuaia. Går loss på kanske 6000 kr, men då får du bara någon/några timmar på isen så detta är antagligen inte värt det så länge poängen inte är att bara kunna skryta om att man varit på Antarktis.

- Resa i forskningssyfte med flyg eller båt. Kräver att du är rätt typ av forskare och/eller har kontakter... och det kan tänkas att du reser på speciella villkor då, som att du blir fast där nere i 6 månader

Jag träffade på en forskare som jobbade på båt när jag flög från Ushuaia nyligen. De hade åkt ner till Antarktis och tillbaka under ca 3 veckor. Det verkade kul och han visade lite bilder, men de hade samtidigt ingen frihet alls, och fick inte direkt gå iland och se pingviner så som man kanske föreställer sig att man gör på Antarktis...
Citera
2014-09-08, 23:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gradent
finns de flyg till Antarktis då? skulle vara fett att åka dit och hyra en båt och åka fiska typ

Du borde läsa till styrman och sjökapten då; ev lära dig segla men också då är det fortfarande bra att kunna segla utanför kustområdet då det kan bli rätt grov sjö.

Men om du kollar google maps så ser du att det inte alls är särskilt långt från Chile och Argentina.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2284573

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback