Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-22, 13:38
  #1
Medlem
22.01s avatar
Väldigt få människor som får sina nyheter via MSM i Sverige kan ha undgått drevet och kampanjen mot SD som delvis kamoufleras som "anti-rasistiska kampanjer". Även om man kan säga mycket ont om mainstreammedia i Sverige så antar jag faktumet att det mot förmodan är relativt kompetenta personer på redaktionerna. Oavsett bransch så krävs det en viss kompetens för att nå "toppen" resonerar jag. Tanken att detta drev riskerar att ge partiet i fråga en martyrroll och därmed fler röster kan knappast ha flugit under redaktionernas radar när de sitter och spånar på sina möten. Personligen ser jag det som en självklarhet att hetsande skapar sympati, oavsett egenskaper de inblandade kan tänkas ha. Även opinionssiffror, opålitliga som de må vara pekar mot att SD upplever och har upplevt senaste året en positiv trend i antalet röster.

Så fort jag får nys om var MSM-skribenter bor så radas det upp fina och fram för allt, vita kvarter i huvudstaden. Man hör knappast talas om skribenter som bosätter sig bland mångkulturen. Konspirationen att "judarna" äger och kontrollerar media har ju cirkulerat väldigt länge runtom i världen. SD är ju också för den delen ett väldigt judevänligt parti, med några radikala judar på höga positioner inom partiet. Den invandring vi har i Sverige består ju även enbart nästan av muslimer. Relationen mellan dessa två folkgrupper behöver jag nog inte förklara närmare.

Mina frågeställningar är:
Är dessa kampanjer och drev, endast verktyg i medias händer för att skapa röster åt SD?
Är det egentliga målet för dessa kampanjer, större inflytande för SD med hopp om att kontra den islamiska påverkan inom politiken som drabbat t.ex SAP?
Citera
2013-12-22, 13:57
  #2
Medlem
Jag tror inte att det egentligen handlar om rasism utan SD hotar politikernas planer på att förändra Sverige i grunden. Invandrarna används som ett medel för att uppnå målen med en raserad välfärd mm.
Invandringen ska knäcka systemet det är det som är målet.
Det ser likadant ut över hela Europa även om Sverige är extremt så tyder det på att krafter högt upp inom EU av en eller annan anledning vill knäcka och förändra systemet.

Den dagen politikerna och deras uppdragsgivare är nöjda så kommer dom fullständigt skita i invandrarna.
Stoppar vi invandringen helt så kanske pensionssystemet och välfärden har en chans att överleva men det får inte på några villkor hända. Så därför går drevet mot SD och därför piskas det upp en hatstämning i media för alltid lurar det någon att rösta på "rätt" parti.
Dom som kan se runt hörnet och har ett kritiskt tänk fattar att allt bara handlar om pengar och makt.
Citera
2013-12-22, 14:48
  #3
Medlem
22.01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Jag tror inte att det egentligen handlar om rasism utan SD hotar politikernas planer på att förändra Sverige i grunden. Invandrarna används som ett medel för att uppnå målen med en raserad välfärd mm.
Invandringen ska knäcka systemet det är det som är målet.
Det ser likadant ut över hela Europa även om Sverige är extremt så tyder det på att krafter högt upp inom EU av en eller annan anledning vill knäcka och förändra systemet.

Den dagen politikerna och deras uppdragsgivare är nöjda så kommer dom fullständigt skita i invandrarna.
Stoppar vi invandringen helt så kanske pensionssystemet och välfärden har en chans att överleva men det får inte på några villkor hända. Så därför går drevet mot SD och därför piskas det upp en hatstämning i media för alltid lurar det någon att rösta på "rätt" parti.
Dom som kan se runt hörnet och har ett kritiskt tänk fattar att allt bara handlar om pengar och makt.

Bådas tankar är ju konspirationsteorier baserade på luft, det hoppas jag vi båda vet.
Att kommentera på din idé vore ju något som bäst passar i en annan tråd, men du kapade ju min så jag hakar väl på ditt spår. Jag skulle istället hävda att de som kan se "runt hörnet" och tänka kritiskt inser att röster inte spelar någon roll, någonstans, någonsin. Så att tala om "rätt parti" i den konspiratoriska delen av forumet är närmast mentalt fattigt enligt mig.

Kommentera och kom med frågeställningar om trådens ämne, vänligen undvik att tänka högt i skriftlig form. Det är bara drygt.
Citera
2013-12-22, 19:56
  #4
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag tror att det är en oönskad effekt att SD kan ha ökat i väljarstöd pga. skriverierna som i alla fall de flesta anser utgör komprometterande fakta om partiets medlemmar. Är man inte rasist så tappar de förstås i förtroende när det avslöjas vilka äkta rasister som förekommer i leden men är man rasist så ökar de snarare i popularitet. Alltså, kampanjen (eller vad man ska kalla det) har nog inte till syfte att öka stödet för SD men vårt land verkar hysa tillräckligt många rasister för att det ska bli konsekvensen i alla fall.
Citera
2013-12-23, 03:03
  #5
Medlem
Det ligger nog alltid något annat bakom, oavsett vad vi gissar på.

I dina inledningsrader skisserar du någon sorts någorlunda intelligens,
tar din utgångspunkt i den rationelle aktören.
Jag intresserar mig för möjligheten att ta en utgångspunkt i den sinnessjuke aktören.
Jag kan inte förklara vad jag menar med sinnessjuk, bara att ordet passar mig.

I princip uppfattar jag situationen som oanalyserbar,
eftersom jag aldrig förmår svara på frågan "Är dom dumma eller är dom onda?".
Dom kan även vara både och, antar jag.

Jag finner det oerhört svårt att tro något annat än att varje form av statistiskt material
som presenteras, till exempel opinionsmätningar och valresultat, är synnerligen fria uppfinningar.
Manipulera vad som manipuleras kan.

Citat:
Är dessa kampanjer och drev, endast verktyg i medias händer för att skapa röster åt SD?
Du menar att SD skulle vara judarnas sätt att skydda sig mot en musliminvällning som orsakas av krafter utanför deras kontroll?
Jag har inte sett den versionen tidigare.
I dom versioner jag sett tidigare är musliminvällningen judarnas egenhändiga verk.
Jag tycker att din version (Om jag nu förstått den rätt) duger lika bra.
Problemet med alla versioner (Som inte vill förlisa i sinnesjukdom) är att dom kräver att man någonstans i sin argumentation sträcker, tänjer någonting bortom vad som kan anses rimligt.
Till exempel att ens argumentation förutsätter en orimlig grad av dumhet hos vanligt folk.
__________________
Senast redigerad av Skriver 2013-12-23 kl. 03:18.
Citera
2013-12-23, 09:45
  #6
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Du menar att SD skulle vara judarnas sätt att skydda sig mot en musliminvällning som orsakas av krafter utanför deras kontroll?
Jag har inte sett den versionen tidigare.
I dom versioner jag sett tidigare är musliminvällningen judarnas egenhändiga verk.
Jag tycker att din version (Om jag nu förstått den rätt) duger lika bra.
Problemet med alla versioner (Som inte vill förlisa i sinnesjukdom) är att dom kräver att man någonstans i sin argumentation sträcker, tänjer någonting bortom vad som kan anses rimligt.
Till exempel att ens argumentation förutsätter en orimlig grad av dumhet hos vanligt folk.

Jag tror inte heller att dom som röstar på SD skulle besitta någon orimlig grad av dumhet utan ser det mer som masshysteri. Falska och förvanskade historier sprids som en löpeld mun-till-mun och allra mest på internet. Historierna kan var för sig bemötas enkelt men den stora mängden kombinerat av folks skepsism mot allt som kommer från överheten, i dag även inkluderat media, gör att folk sväljer de påhittade historierna med hull och hår och tillslut faktiskt tror att invandrare bryter upp parketten, muslimers påstådda vilja att ta över världen etc. Det folk möjligtvis har motståndskraft mot är alla imbecilla lögner om judarna men då SD officiellt numera är judevänligt så försvann även den ventilen.

Men visst, ännu har jag inte mött någon person som jag bedömer vara intelligent som säger sig rösta på SD men från det till orimlig grad av dumhet är långt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback