Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-06-06, 20:59
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Är det ens möjligt med 51% regeln?



Kan ju försöka göra en RB Leipzig.



//Siegestor
Citera
2017-06-06, 20:59
  #74
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Om jag skall vara ärlig.. Nej. Det är väl svinrik-gubbe spåret som skall till.

Egentligen inte - AIK borde bli bättre på att marknadsföra sig själva och dra mer folk. Skulle ni ha samma publiksnitt som Bajen, fast med högre biljettpriser skulle det vara en enorm, säker inkomstkälla. DIF har varit klart sämst på detta av alla stockholmslag de senare åren.

Om jag inte minns fel är det delvis strategiskt av Hammarby att ha så låga biljettpriser - bygga publikbasen över 5-10 år sedan höja priset inkrementellt med 5 - 10% per år för att öka intäkterna utan att förlora publikbasen. Man ska även i framtiden inte budgetera för spelarförsäljningar.
__________________
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2017-06-06 kl. 21:03.
Citera
2017-06-07, 00:00
  #75
Medlem
Hunden007s avatar
Storlag näe. men tror MFF kan om de sköter korten rätt bli som Basel kanske och kanske bära Sverige till en direktplats men då behöver de hjälpt av ett till lag som går ut i Europa och drar in mer poäng.

är max de jag tror Allsvenskan kan komma. tror ni att Allsvenskan spelar VÅR-Höst skadar oss i kvalet?
Citera
2017-06-08, 23:13
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tror ni att Allsvenskan spelar VÅR-Höst skadar oss i kvalet?

Ja. om FC Barcelona vinner spanska toppdivisionen i maj har de tappat några spelare i augusti när kvalet börjar. Om IFK Göteborg vinner svenska toppdivisionen i oktober har de plundrats på spelare i två omgångar däremellan (vintern och sommaren).
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback