Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-21, 15:14
  #1
Medlem
Hej,

Jag har en näspiercing men pga arbete får jag inte ha den synlig under arbetstid. Har försökt kolla runt efter någon form av piercing som är väldigt diskret som man kan ha i under arbetstiden, då hålet läcker igen väldigt fort. Någon som vet om man kan köpa nå hudfärgad piercingsmycke eller något annat tips?

(Får ej tejpa över den heller.)
Citera
2013-12-21, 15:17
  #2
Medlem
phny5s avatar
plåster?
Citera
2013-12-21, 15:18
  #3
Medlem
Får inte plåstra eller sätta tejp på.
Citera
2013-12-21, 15:19
  #4
Medlem
Transparenta finns ju, men även hudfärgade borde ju gå att få tag på någonstans.
Citera
2013-12-21, 15:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Transparenta finns ju, men även hudfärgade borde ju gå att få tag på någonstans.

Jag har tittat runt på nätet men måste väl vara blind för hittar inte det jag tänkt mig.
Citera
2013-12-21, 15:28
  #6
Medlem
Senapskorns avatar
Det finns speciella septum retainers som du stoppar in och sedan vinklar uppåt/inåt och döljs helt inuti näsan. Både i metall och transparent plast. Kolla hos närmsta piercare.

http://www.barbarella.se/Public/Stor...10357&from=116
Citera
2013-12-22, 13:20
  #7
Medlem
Har du en septum så hänger jag på senapskorns förslag, att du skaffar en retainer. Alternativt skaffar en hästsko och bara viker upp den in i näsan. Men sitter den i näsvingen så hade jag kört på ett transparent smycke, sen får chefen säga vad han vill, du har gjort så gott du kunnat.

När jag jobbade som servitris ett tag fick jag inte heller ha några synliga piercingar, då skaffade jag mig hudfärgade pluggar från barbarella och satte i öronen, och vek upp min septum. Det glänste ju ändå av metall i näsan, men jag hade gjort så gott jag kunde så chefen kunde inte säga så mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback