2013-12-21, 15:08
Medlem
envackerblommas avatar
Dakramanji, Maher Talal äger Samaher taxi, nyligen blåste Maher Talal Dakramanji en synskadad dam ordentligt
från aftonbladet
Citat:
Här ger jag upp SJ:s ersättningsplan och sätter mig i första bästa taxi för att åka den korta sträckan hem till Söder.

Det är ingen mysig stämning i taxin. Jag vill bara hem. Resan tar elva minuter. När jag ska betala tänker jag att det här kan jag dra av, så jag plockar fram företagskortet och kan inte koden, så jag får signera. Jag tror på ordning och reda och gott om alla och tror att det kostar vad det brukar kosta. Det är mörkt i taxin och jag ser inte beloppet.

Kvällen blir inte bra. Jag gick miste om kicken.

Dagen efter plockar jag upp taxikvittot ur fickan. Jag får läshjälp, på kvittot står det att jag betalt ett tusentjugo kronor. Vad? För elva minuters taxifärd. Jag har inte bara gått miste om tiotusen, jag har även fått betala över tusen. Jag ringer genast upp Samaher taxi. Först svarar ingen. Men jag ringer upp igen och en mansröst säger hej. Jag säger att priset inte kan stämma och han svarar trött att han tar betalt vad han vill ta betalt. Då säger jag att jag ska stämma honom. Utan den blekaste aning om hur man gör det. Skicka gärna hit polisen, säger han då, jag saknar dom.

från Aftonbladet kultur
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17970501.ab

så vad mer om detta företag o denne man?
borde han inte betala tillbaka? samt 5000 i gottgörelse. Finns det bild på Maher Talal Dakramanji?
Senast redigerad av envackerblomma 2013-12-21 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in