Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-20, 22:33
  #1
Medlem
Hejsan Jag reser till Korfu om en månad. Vill ha lite tips och råd på olika saker från folk som varit där nygligen.


Fördelar,nackdelar,tips och varningar


Hyra bil,vespa eller fyrhjuling

(shoppa) vad?

Lätt att hitta om man hyr bil?

Badplatser?

Mat?

Ekonomi? vad är billigt/dyrt

Alkohol ? tips på vin/sprit att ta med hem ?
Citera
2005-07-20, 22:36
  #2
Medlem
Prova www.thepinkpalace.com .

Kanonbra, 18€ / natt / pp / inkl. frukost och middag.
Citera
2005-07-21, 12:44
  #3
Medlem
spoons avatar
finns gått om badplatser på korfu.

var själv i Guvia för ex antal år sedan, lämligaste är att hyra scooter och bränna runt på ön på egen hand för att hitta sitt favoställe.
lätt att hitta.

I Sidari finns det lerberg som man kan hoppa ifrån, ta reda på hur djupt vattnet är innan du hoppar

Åk till paleokastritsa och checka in klostret där.

Åk på en båt tur som tar dig till en öde strand med grillning och dricka.
vi stannade på vägen dit vid undervattens grottor som man kunde duka igenom.

Om du åker till gouvia så rekomenderar jag att du åker o badar i dassia.

Maten är väll som på övriga ställen i grekland, kanongod!!
Citera
2005-08-08, 22:02
  #4
Medlem
Deca7000s avatar
du kan hyra en vespa för ca 15euro dygnet, var i gouvia riktigt bra stad. men såg mycket mer med vespan och man kan ta sig till dom stränder man vill utan problem..sen finns en stripp klupp i gouvia ayro heter den har jag för mig..ligger vid korsningen till dassia..

sen så kan du dra till nudist stranden på västkusten riktigt nice..

agor gordis har fina stränder med på västsidan och agor geordios har med issos beach har en riktigt fin strand..

men hyr vespa hos alex i gouvia ställer inga frågor o inget körkort krävs..dom flesta andra vill se...

men maten var bra..

du kan dra upp i berget så ser du hela gouvia o får se en en utsikt..

men maten ligger på 7-12 euro när du käkar ute..
dryck 2-4 euro kompisen betalade för en cole eller red bull fan 3 euro o jag för en öl 2 euro..så drick öl..

hehe
Citera
2005-08-10, 16:23
  #5
Medlem
pw22aes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000

men hyr vespa hos alex i gouvia ställer inga frågor o inget körkort krävs..dom flesta andra vill se...


Nja, jag jobbade på Korfu för 10 år sedan. Den sommaren var det tre dödsolycker med turister...

Hyr av en seriös handlare så du får vad du klarar. George United precis norr om Gouvia är mycket seriöst och har bra grejer (hade det då i alla fall)

Andra tips- Barbatti. Ligger längs ostkusten norr om Dasia och Ipsos. Leta reda på den lilla stranden norr om den stora. Helt suverän, ligger gudomligt till.

Paleokastritsa- Stanna precis innan du kommer fram (längs vägen från Gouvia) Det ligger ett litet Cafe ner för bergväggen och vid det cafét en super fin klipp vik. typ var fjärde vykort från Korfu är taget där, det är lite svårt att se från vägen så det är lite folk där, men håll ögonoen öppna för cafe skylten ner till vänster.

Pink Palace är kanon om du vill ragga. Dit åker bokstavligt talat 95 % av alla amerikanska tågluffare för att 1. Förlora oskulden. 2 Ha sex med så många som möjligt 3 Prova nya sexuella grejer 4 Vara otrogen mot sin tjej/kille hemma i saterna 5 supa sig redlösa utan att föräldrarna ser det.
De har till och med det i sin marknadsföring- som typ säger- Kom till PP och "get laid", vilket också framgår i amerikanska guideböcker...
Citera
2005-08-10, 17:39
  #6
Medlem
Deca7000s avatar
jo men han hade full försäkring som ingick oxå.. han var seriös men för 50cc behöver man inte körkort men mer än så behövs.. men dom flesta andra krävde körkort för 50cc oxå..

jo jag åkte förbi med vespan o då hade en turist krockat me sin vespa..lite trist faktiskt..så en olycka fick jag se..

Synd att ajg missade PP..hehe
Citera
2005-08-11, 08:28
  #7
Medlem
pw22aes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
jo men han hade full försäkring som ingick oxå.. han var seriös men för 50cc behöver man inte körkort men mer än så behövs.. men dom flesta andra krävde körkort för 50cc oxå..

Ok jag trodde han hyrde ut riktiga mc till folk utan körkort, vilket många gör, vilket leder till de flesta olyckorna. Jag tar tillbaka mitt anklagande om oseriositet, jag tror de flesta hyr ut 50 cc utan körkort (tyvärr)
Citera
2005-08-11, 13:40
  #8
Medlem
Deca7000s avatar
oki ne det e sant..då skulle det va lite mer farligt.. men jag o kompisen gick runt o kollade 4-5 st som hyrde ut vespor 50cc visst dom hade 100cc o 125cc oxå men kompisen har inte körkort så han fick inte hyra någon 50cc hos någon bara jag för för en 50cc..därför tyckte vi det var skumt för enligt eu ska man väl inte behöva körkort för en 50cc..
men sen så hittade vi han alex mitt på gå gatan i gouvia.. han gjorde klart vad som gällde o att kompisen inte behövde körkort för 50cc..
men visst han följde me oss o körde en bit oxå för att se att vi kunde köra typ.. sen så gick han igenom att det var fullförsäkring som ingick..

så jag är nöjd.. visst vi kunde delat på en vespa men roligare o köra varsin.. så ser man mer och om man vill göra olika saker så blir man inte låst..

men att hyra vespa är ett måste..man ser så mycket mer och kan ta sig till sina favvo ställen närsom helst..

jag rekommenderar nudist stranden.. även vattnet där var skit bra såg mest fisk o djur i vattnet där jämför med agor gordis o liknande.. men backen till stranden var dödande.. så ta lungt me den..

mvh
Citera
2005-08-11, 13:53
  #9
Medlem
joyces avatar
Jag jobbade i Pelekas för 15 år sedan, var där flera somrar i rad men jag antar att det har förändrats sen dess. Då var det i alla fall en liten by i bergen på västra sidan av ön. Nudiststrand och några nattklubbar fanns också och mängder med backpackers. Mycket droger och billigt i största allmänhet.

Lite längre norrut i Ermones ligger/låg Morrison Cafe som ägdes av en gammal hippie.
Citera
2006-08-08, 12:52
  #10
Medlem
Troians avatar
Korfu

Åker till Korfu imorgon, någon som har några kul idéer vad man kan ta sig för där?
Citera
2006-08-08, 14:31
  #11
Avstängd
kandisbilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Åker till Korfu imorgon, någon som har några kul idéer vad man kan ta sig för där?
Det roligaste med Korfu är väl att åka båt över till Albanien och uppleva det landet istället.
Citera
2006-08-08, 14:55
  #12
Medlem
Bo på Pink Palace, se http://www.thepinkpalace.com/ så ordnar det mesta av sig själv
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f228299

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback