Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-21, 13:20
  #1
Medlem
Hej,
Jag köpte nyligen en Audio-Technica ATR-2500 USB och den spelar in bra, dock så är det alltid mycket "noise" som spelas in fast det är helt tyst i rummet.

Jag har läst att detta kan bero ljudkortet och i.o.m. att den är kopplad till en bärbar dator kan det vara så att suset skapas av datorn själv?

Om så är fallet hjälper det att köpa ett extern ljudkort? T.ex. detta: http://www.techspot.com/review/151-creative-xfi-go-usb/

Jag har uppdaterat drivrutinerna till ljudkortet samt försökt spela in utan att ha laddaren inkopplat (Vilket jag läste skulle ha hjälpt någon annan).

Mvh,
KF
Citera
2013-12-21, 13:28
  #2
Medlem
Om datorn är ansluten till ett jordat uttag bör det inte bero på själva strömmen. Jag är ingen expert på området, men jag vet att ojordade uttag kan orsaka brus när du spelar in med mikrofon.

Har du testat olika inställningar i Windows eller andra program som kan påverka ljudkvaliteten?
Citera
2013-12-21, 13:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Om datorn är ansluten till ett jordat uttag bör det inte bero på själva strömmen. Jag är ingen expert på området, men jag vet att ojordade uttag kan orsaka brus när du spelar in med mikrofon.

Har du testat olika inställningar i Windows eller andra program som kan påverka ljudkvaliteten?

Mitt uttag är faktiskt inte jordat. Jag bor i Mexico i en relativt gammal lägenhet, men samtidigt så spelade jag in när datorn var på batteri, borde inte det gå omkring det problemet isf.?

Dock så var allt annat inkopplat (modemet, stereon, skärmen etc.) och de är inkopplade på samma uttag samt så är allt inom 1 meters räckvidd. Jag ska prova dra ut alla sladdar och försöka spela in när datorn kör på batteri och se ifall det hjälper.

Tackar,
Mvh,
KF
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback