• 4
  • 5
2013-12-21, 19:23
Medlem
Babianens avatar
Ett matriarkat innebär att kvinnorna jobbar och sköter hemmet medan männen roar sig. Varje kvinna kan ha flera män och hon strävar efter att ha så många badboys som möjligt. Här är ett exempel, http://en.wikipedia.org/wiki/Griselda_Blanco
Senast redigerad av Babianen 2013-12-21 kl. 19:38.
Citera
2013-12-21, 19:27
Medlem
FyPharaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Tack för ett underbart konstruktivt inlägg!

Ska klura lite till över många av frågorna i det.

Ett alternativ till det system du föreslår där kvinnorna ska ta kontrollen över fortplantningen genom urval så ser jag ett scenario där stat och kvinnor hjälps åt.

Tanken är att staten återgår till att delvis styra vilka som reproducerar sig genom steriliseringar, dock får alla rätt att skaffa ett barn.

Alla mäns (och kvinnors) dna lagras i ett digitalt register. Varje gång ett barn föds kontrolleras vilka föräldrarna är mot registret. Om det är mannens första barn utvärderas därefter om hans egenskaper är önskvärda för fler individer av den kommande generationen. Man kan exempelvis mäta intelligens, betyg, avklarande av högre utbildning, inkomst, förekomst i brottstregister eller hos kronofogden, fysik och testosteronnivåer. Håller inte mannen måttet steriliseras han. Eftersom chansen är 50/50 att barnet är en flicka halveras i bästa fall antalet pojkar med oönskvärda gener till nästa generation. Sammtidigt föds ett obegränsat antal barn vars fäder bara har önskvärda egenskaper. På så sätt sorteras oönskvärda gener sakta men säkert bort.

Att steriliseringarna endast berör män motiveras för folket med att man inte vill se en befolkningsminskning. Par som redan har fått mannens enda barn, men gärna vill ha fler kan eventuellt få hjälp via spermadonationer från godkända fäder.

Man skulle kunna se det som statlig hjälp på vägen i det naturliga urvalet.

Jag är bara glad om jag kan vara till nytta.

Ett varningens ord bara: Staten ska du inte förlita dig till för mycket, inte i början åtminstone.
Jag vet att Staten för många verkar vara en sån där..... hmm .... nu vet jag......ungefär som en fixarvariant av Kraften i Stjärnornas krig.

Glöm inte att staten består av både män och kvinnor. Framförallt har du huvudfienden där, nämligen testosteronstinna män i militären och inom polisen.

Ta det varligt så ska det nog gå bra.
Citera
2013-12-21, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Du vet ingenting om mig, min ålder, mitt kön, min utbildning eller mitt yrke.
Jag vet att du är kvinna. Av dina formuleringar framgår att du är ganska ung, men svårt att gissa exakt hur ung. Ditt yrke eller utbildning vet jag ingenting om, än å länge.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in