Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-19, 17:13
  #1
Medlem
Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe


Undrar om någon vet hur man kan ta sig från Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe. Eller tvärt om.
Vilka är alternativen tåg, flyg, bil, båt eller buss kanske

Tänkte mig en semester tripp våren 2015
Citera
2013-12-19, 22:59
  #2
Medlem
Det finns i princip inget i form av transportmedel där, inga tåg, inga bussar. Man tar sig runt med egen bil. Det går antagligen att ta sig med bil från Namibia till Zimbabwe, men jag vet inte hur krångligt det är att komma över gränsen. Den enklaste lösningen är flyg och hyrbil på respektive ställe.
Citera
2014-06-03, 16:49
  #3
Medlem
På nittiotalet var det lätt att ta sig fram. Lifta på knökfulla flak. Inga problem med gränser etc. Men det var då. Sedan dess har svenska pass hunnit sjunka rejält i anseende världen över. Räkna inte längre med något tillitskapital som svensk.
Citera
2014-06-04, 20:52
  #4
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.v
Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe


Undrar om någon vet hur man kan ta sig från Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe. Eller tvärt om.
Vilka är alternativen tåg, flyg, bil, båt eller buss kanske

Tänkte mig en semester tripp våren 2015

Om du inte är mycket äventyrligt lagd så är det smidigaste att flyga Vic falls - Johannesburg - Windhoek. Där hyr du bil och kör upp till Etosha. Ja eller tvärtom om du ska från Etosha till Vic Falls.
Citera
2014-06-05, 09:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.v
Undrar om någon vet hur man kan ta sig från Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe. Eller tvärt om.
Vilka är alternativen tåg, flyg, bil, båt eller buss kanske
Åkte den här sträckan i bil för någon månad sedan och det gick utmärkt. Bra väg längs Caprivi-remsan, städer med okej infrastruktur/restauranger/mat, lodger i olika prisklasser längs vägen.

Förslagsvis kör du via Chobe i Botswana, det var fett med fett. Gränsövergången till Botswana är bara att fylla i ett VOA-papper, för övergången till Zimbabwe behöver du 30 USD i kontanter. Detta förutom fordonsexcercisen då, men vi hade hyrt med chaufför så det vet jag inte så mycket om.
Citera
2014-06-10, 09:32
  #6
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.v
Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe


Undrar om någon vet hur man kan ta sig från Etosha national park Namibia till Viktoria fallen Zimbabwe. Eller tvärt om.
Vilka är alternativen tåg, flyg, bil, båt eller buss kanske

Tänkte mig en semester tripp våren 2015

Våren är optimalt med tanke på vattenflödet i Victoria Falls som är som högst från februari till maj.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2281877

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback