• 1
  • 2
2013-12-19, 12:50
Medlem
Division.Bells avatar
Hej, Jag är en kille med långt och tjockt hår.
Som rubriken säger har jag problem med min hårbotten, den kliar och jag tappar hår. Jag har provat mjällmotverkande på apoteket, rapsolja, head and shoulders, köra utan schampo och bara balsam och även nu på senaste månaderna köra utan någonting alls i håret under dusch förutom ibland en återfuktande olja som jag brukar använda på kroppen.

Problemet kvarstår, har letat i andra trådar efter liknande frågor där det finns svar men känner att jag testat det mesta som pratats om där. Några idéer?
Citera
2013-12-19, 12:58
Medlem
denisehs avatar
Du äter antagligen dåligt, håravfallen kan bero på vitaminbrist.
Mitt råd är att käka extra B-vitamin. Borde finnas på Apoteket eller kolla Hööks.
Citera
2013-12-19, 13:25
Medlem
jag har haft samma problem sen jag var typ 14, är 18 nu och har testat allt du sa. dessutom har jag testat käka vitamintillskott + omega 3 och sånt men inget hjälper, sjukt jobbigt
Citera
2013-12-19, 15:28
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deniseh
Du äter antagligen dåligt, håravfallen kan bero på vitaminbrist.
Mitt råd är att käka extra B-vitamin. Borde finnas på Apoteket eller kolla Hööks.

Jag testade mina värden hos läkaren för ungefär 2 månader sen, värdena var bra sa dem.
Citera
2013-12-19, 19:35
Medlem
Testa att tvätta håret med Rasul-lera ( kan även stavas Razul,Rhassoul.Ghassoul m.m.) funkade för mig,

har testat massor med grejer men detta är det absolut bästa ! Sök på google finns att köpa på nätet,

billigaste jag hittat kostar 69:- för 1/2 kg.
Citera
2013-12-19, 22:13
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddhahaha
Testa att tvätta håret med Rasul-lera ( kan även stavas Razul,Rhassoul.Ghassoul m.m.) funkade för mig,

har testat massor med grejer men detta är det absolut bästa ! Sök på google finns att köpa på nätet,

billigaste jag hittat kostar 69:- för 1/2 kg.

Hur ofta brukar du detta och på vilket sätt(Tid,mängd) ?
Citera
2013-12-19, 23:05
Medlem
När jag tappade hår så rekommenderade min frisör att jag skulle köpa Silicea som är ett naturläkemedel. Finns både i tablettform och som vätska, jag har dock bara provat tabletterna.

Detta gjorde under för mig! Käkade två kurer för att vara på säkra sidan och har inte behövt käka mer sedan dess. (Var över ett halvår sen). Mitt hår som jag tappat är som en lång lugg nu så det har växt på bra!
Ifall du vill köpa detta så var noga med att välja Silicea för män, finns tydligen det
Citera
2013-12-19, 23:11
Medlem
Lunaticxs avatar
Hur många gånger per vecka tvättar du håret med schampo??
2-3 gng per vecka med schampo räcker gott och väl annars hinner inte din hud att återuppbygga den skyddande fetthinna och då blir din hud torr och kommer å klia.

Men är ditt håravfall ärtflig så finns det inte så mycket å göra åt det... Ärftlig håravfall följer ett visst mönster och för det mesta så tar det väldigt långt tid innan man blir skallig.
Senast redigerad av Lunaticx 2013-12-19 kl. 23:13.
Citera
2013-12-20, 00:08
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Hur många gånger per vecka tvättar du håret med schampo??
2-3 gng per vecka med schampo räcker gott och väl annars hinner inte din hud att återuppbygga den skyddande fetthinna och då blir din hud torr och kommer å klia.

Men är ditt håravfall ärtflig så finns det inte så mycket å göra åt det... Ärftlig håravfall följer ett visst mönster och för det mesta så tar det väldigt långt tid innan man blir skallig.

Tvättar det aldrig med schampo längre, märkt att det ej behövs heller, håret blir inte lika fort fett och det luktar lika bra ändå. Och håravfallet är någonting som uppstått när kliandet uppstod så det har inte med arv att göra.
Citera
2013-12-20, 00:09
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
När jag tappade hår så rekommenderade min frisör att jag skulle köpa Silicea som är ett naturläkemedel. Finns både i tablettform och som vätska, jag har dock bara provat tabletterna.

Detta gjorde under för mig! Käkade två kurer för att vara på säkra sidan och har inte behövt käka mer sedan dess. (Var över ett halvår sen). Mitt hår som jag tappat är som en lång lugg nu så det har växt på bra!
Ifall du vill köpa detta så var noga med att välja Silicea för män, finns tydligen det

Nice, vart kan man köpa detta?
Citera
2013-12-20, 00:20
Medlem
Hårbottenlotion från Apoteket löste mitt problem!
Citera
2013-12-20, 11:22
Medlem
Tvättar med Rasullera var tredje dag (ungefär)
Tar ett par matskedar och täcker med ljummet vatten,
det löser upp sig på en minut.
Sedan gnuggar jag och tvättar som med vanligt schampo.
Använder de s.k. tvålbitarna (det finns även som pulver men jag tycker "tvålbitarna" känns liksom lite
fetare och bättre)
Lycka till !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här