Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-20, 08:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Doge går att handla med. Vad mer ska man göra med en valuta? Vill man stejka sina NFT:s på en DAO som ger 25% avkastning så finns det ju femtioelva andra alternativ.
Att handla med Doge idag är som att handla med Bitcoin 2017.

Det är proof of work och kommer aldrig gå att skala upp tillräckligt mycket. Antingen klarar man allt eller så har man inget. Doge kommer inte klara allt.
Citera
2022-06-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att handla med Doge idag är som att handla med Bitcoin 2017.

Det är proof of work och kommer aldrig gå att skala upp tillräckligt mycket. Antingen klarar man allt eller så har man inget. Doge kommer inte klara allt.

Som att säga "tänk om alla gjorde det" om graffiti. 99% av befolkningen kommer aldrig greppa en sprayburk och klottra på en vägg, och det stora flertalet människor kommer aldrig använda sig av icke-statliga pengar eftersom de är beroende av statliga låtsasjobb. https://youtu.be/VWknQBhYHi4?t=1320

Doge är ingen "hedge against pöbelvälde", men det är ett rosa piller innan man tar det orangea. https://www.youtube.com/watch?v=G9bUM99zJhE
Citera
2022-06-20, 11:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Som att säga "tänk om alla gjorde det" om graffiti. 99% av befolkningen kommer aldrig greppa en sprayburk och klottra på en vägg, och det stora flertalet människor kommer aldrig använda sig av icke-statliga pengar eftersom de är beroende av statliga låtsasjobb. https://youtu.be/VWknQBhYHi4?t=1320

Doge är ingen "hedge against pöbelvälde", men det är ett rosa piller innan man tar det orangea. https://www.youtube.com/watch?v=G9bUM99zJhE
Låt oss vara oeniga om hur stora chanserna är att marknaden accepterar halvmesyrer.
Citera
2022-06-20, 12:06
Medlem
Citat:
Låt oss vara oeniga om hur stora chanserna är att marknaden accepterar halvmesyrer.

Naturligtvis är det en svår ekvation med en fast avgift. De som håller igång Doge-lådorna vill ha ett högre pris för att täcka elkostnaderna, de som använder Doge vill ha ett lägre pris för att avgiften inte ska bli för hög. Så Doge kanske hör hemma i komposten trots allt. Jag äger inga större mängder själv, närmare bestämt 250 tror jag. Jag avundas de som skrev i början av tråden.
Citera
2022-10-29, 13:25
Medlem
Dogecoin rör på sig nu uppåt några som vet varför? en del av faktorerna är väl Elon Musk och twitter?
Citera
2022-10-29, 13:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Dogecoin rör på sig nu uppåt några som vet varför? en del av faktorerna är väl Elon Musk och twitter?
Elon och Twitter är den enda faktorn skulle jag säga. Förhoppningarna om att Elon kommer göra Doge till betalvaluta över twitter. Hoppas han har ädlare planer än så dock.
Citera
2022-10-29, 14:45
Medlem
Citat:
Elon och Twitter är den enda faktorn skulle jag säga. Förhoppningarna om att Elon kommer göra Doge till betalvaluta över twitter. Hoppas han har ädlare planer än så dock.

keklmao, varför skulle han göra det?
Är det ett nytt narrativ för valar att dumpa på retail?
Har vi redan glömt hur doge skulle ta över hela världen i samband med Musks SNL appearance. Mer cringe fanbase är svår att hitta än doge folket alltså.
Citera
2022-10-29, 21:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
keklmao, varför skulle han göra det?
Är det ett nytt narrativ för valar att dumpa på retail?
Har vi redan glömt hur doge skulle ta över hela världen i samband med Musks SNL appearance. Mer cringe fanbase är svår att hitta än doge folket alltså.
Jag tror Elon kommer försöka, och misslyckas. Under tiden kommer den pumpa.

Jag kommer dock inte köpa in mig, för det är inte säkert att Elon försöker ens och då är den dödsdömd redan nu.
Citera
2023-04-05, 11:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är det bara jag som har märkt att Dogecoin har börjat öka sedan Elon Musk bytte ut Twitter logon till Shibahunden Doge ?
Citera
2024-03-08, 19:32
Medlem
Är väldigt bullish på doge just nu, tror vi kommer få se en ökning i denna bull marknad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in