Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-20, 19:59
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Below
jag hoppar in i diskussionen, jag började knarka ute bland folk!
enda tipset jag kan ge lär er kunskapen om att kunna knarka.

var kan jag hitta knark?
Citera
2013-12-21, 17:27
  #122
Medlem
HeHeHeXps avatar
Knark and dota B3f0R H03Z yo!
Citera
2013-12-22, 18:07
  #123
Medlem
Spinnacers avatar
Tror många killar helt enkelt "ger upp" efter att ha blivit avvisade många gånger i grundskolan/gymnasiet. I det skedet var det en minoritet av killarna ( ca 25%) som fick alla tjejerna. De kunde lika gärna ägna sig åt någonting kul istället för att jaga brudar som de aldrig fick. Dessa vanor och intressen från ungdomen hänger ju med när de blir äldre.
Citera
2013-12-22, 18:36
  #124
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som knarkare så vill jag påpeka att dom allra flesta av oss i allra högsta grad inte bara har knark på hjärnan. Att ha sex på droger är ju fan-fucking-tastic. Nåja. Det är nya tider nu. Man hänger inte på stan lika mycket utan det nya svarta är ju att umgås på nätet helt enkelt. Det är naivt att tro att inte kidsen raggar för fullt på Facebook, I World of Warcraft eller vad dom nu sysslar med.

Just World of Warcraft vet jag inte om det raggas på (såvida man inte räknar det här som att ragga) men Facebook tror jag faktiskt i mångt och mycket har ersatt raggandet på diverse ungdomsgårdar och andra liknande ting ifrån våran generation.

Vafan orka gå ut liksom och prata med en tjej och spendera en hel dag med henne när allt tonårsgrabben behöver göra är att gå in på tjejens facebook som han har intresse för och bara "gilla" hennes profilbild och låta det bära av därifrån.
Citera
2013-12-23, 01:40
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror många killar helt enkelt "ger upp" efter att ha blivit avvisade många gånger i grundskolan/gymnasiet. I det skedet var det en minoritet av killarna ( ca 25%) som fick alla tjejerna. De kunde lika gärna ägna sig åt någonting kul istället för att jaga brudar som de aldrig fick. Dessa vanor och intressen från ungdomen hänger ju med när de blir äldre.

Antagligen trådens lättaste, men också bästa svar. Mitt i prick
Citera
2013-12-23, 12:02
  #126
Medlem
Spaders avatar
Spinnacer är inne på helt rätt grej.
När jag var i unga tonåren så hade jag två kompiskretsar:
Den första kretsen bestod utav ett gäng puckon helt enkelt: Ett narcissistiskt överklass-svin som hatade "arbetarklassen", en psykopat som bara utnyttjade sina vänner som resurser, omogna bönder med prutt-humor och en vapen-galen nationalist (också omogen). Den andra kompiskretsen bestod utav nördar som delade mitt stora intresse för spel och datorer - men som också hade andra nördiga intressen.

Jag valde att gå vidare med den senare kretsen utav flera anledningar:
-Vi hade samma intressen. Jag hade inget gemensamt med den förra kretsen egentligen, och vårat umgänge var patetiskt. En person fick tråkigt, åkte hem till en annan i kretsen, satt o var störig och omogen på dennes rum tills han blev less och bägge drog till nästa kompis. Denna snöboll rullades upp o blev större för varje "hembesök" tills det blev slut på polare och hela gänget drog till dent lokala Ica-affären. Därefter splittades alla och drog hem och såhär upprepade det sig varje dag. Ibland drog man och kastade kottar på mupp-parets lägenhet på området, eller tittade på när någon kompis skröt över sin nya moped.

-Den senare kretsen vi LAN:ade hemma hos varandra, satt och moddade (byggde banor till Quake 2 bland annat), spelade Dungeons and Dragons, diskuterade film osv - nördiga aktiviteter som var relaterade till våra intressen helt enkelt.

-Den förra kretsen kunde man inte vara sig själv i. Man blev retad så fort man stack ut med något. Jaha du lyssnar på annan musik? Då jävlas vi lite med dig. Jaha du tycker inte att porrstjärna X är snygg? Ja då jävlas vi lite med dig. Hela vår kompiskrets gick liksom ut på att jävlas med och trycka ner varandra - bara vara dryga. Jag fattar ärligt talat inte vafan vi umgicks för överhuvudtaget. Inte undra på att jag sen i flera år tyckte illa om folk och var allmänt ointresserad av att knyta nya kontakter, jag hade mina nördiga kompisar och dom var kanske inte världens bästa vänner men vi hade grymt kul ihop.

Och när folk började komma upp i supar-åldern så hoppade jag aldrig på det tåget heller. Jag har alltid tyckt att fulla människor är direkt otrevliga att umgås och ha och göra med, och den förra kompiskretsen lyckades aldrig förklara för mig vad som var så jävla nice med att supa sig full. Tror jag söp mig full typ först när jag var 16 så det var rätt sent. Och då var det på en grillfest hemma hos en av mina "nördiga" kompisar.

Tjejer har aldrig varit intresserade utav mig, så jag har heller inte lagt särskilt mycket tid på att vara intresserad utav dem. Jag tycker att bägge parter ska arbeta för förhållandet och jag motsäger mig det här tramset i dagens samhälle att det är mannen som ska dra igång allting och hålla på o "jaga". I tonåren så upplevde jag tjejerna som fruktansvärt ytliga: Dom pratade om att det var insidan som räknas och ändå hängde dom med jubelidioter (personer från första kretsen) och sket fullständigt i oss som faktiskt hade ambitioner, intelligens och intressen. Det är som Spinnacer säger att man ger upp och istället lägger tid och energi på sånt som är kul och givande.

Nu för tiden har jag en Zen-liknande inställning till tjejer:
Det som sker det sker. Vissa säger att man inte ska fokusera så jävla mycket på att försöka "bli ihop" med någon utan låta det ske naturligt av sig själv typ. Det är väl lite så jag känner nu. Jag går inte och deppar över att jag är ensam (vilket också är totalt slöseri av energi och positivitet). Jag fokuserar på karriär och intressen istället för att jaga tjejer. Har provat nätdejting vid flera tillfällen men gett upp även där då tjejer har totalt orealistiska krav på killar. Visst kan man dra ett skådespel á là The Game och bete sig som en idiot (vilket faktiskt går vägen) men det är fan inget att bygga ett förhållande på; och det är ju det jag vill ha, inte något strul/ONS.
__________________
Senast redigerad av Spader 2013-12-23 kl. 12:05.
Citera
2013-12-23, 12:44
  #127
Medlem
dotboys avatar
Ja se dagens ongdommar !

Datorerna har helt enkelt blivit för bra mé gigaflops å grafikkort å sånt.
På min tid minsann ( dvs förra årtusendet ) då hade vi endast tillgång te en ordbehandlingsmaskin av märket Commodore64.
För å kunna spela tocken däringa dotasp3l så va man tvungen å ladda in dä från en s.k kassettbandspelare, en del av Er kanske har sett en sådan maskin hos farmor & farfar ?
Det tog så lång tid att få in tex "Pong" att vi hann mé både att betäcka tösen & ta en skvätt renat innan vi kunde spela
Jo jo dä va tider dä

PS: på den tiden hade jäntorna minsann hår på muffen
Citera
2013-12-23, 17:47
  #128
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Just World of Warcraft vet jag inte om det raggas på (såvida man inte räknar det här som att ragga) men Facebook tror jag faktiskt i mångt och mycket har ersatt raggandet på diverse ungdomsgårdar och andra liknande ting ifrån våran generation.

Vafan orka gå ut liksom och prata med en tjej och spendera en hel dag med henne när allt tonårsgrabben behöver göra är att gå in på tjejens facebook som han har intresse för och bara "gilla" hennes profilbild och låta det bära av därifrån.

Som det raggas i WoW, det är helt galet och det är inte bara "fula nördar" heller, det är helt sanslöst.

Ja, det är helt enkelt andra spelregler idag än på vår tid. Det går helt enkelt inte att komma ifrån.
Citera
2013-12-23, 20:06
  #129
Medlem
Hela den här tråden är Facepalm. Det går ju 10 intresserade killar på 1 tjej. Om några förpassas till wow är det enbart positivt för resterande manliga populationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback